Waarom? Ik heb slapeloze nachten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Waarom? Ik heb slapeloze nachten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 22:31

Mensen....je word er toch misselijk van als je naar sommige foto's hier op bokt kijk?? Van van 100 foto's die je ziet zijn er op hooguit 5 foto's paarden die de achterhand gebruiken. De helft word in de krul getrokken en....ik kan er echt niet meer van slapen?!

Hoe komt het dat mensen vergeten dat een paard 4 benen heeft? Ze huppelen alleen op de voorhand en worden met het hoofd in de krul getrokken en er worden te pas en te onpas hulpteugels gebruikt.

Ik was beniewd of ik de enige was die dit opviel en waarom mensen de achterhand er zo erg achteraan laten hobbelen?????

Ik wil hier niemand persoonlijk mee aanvallen hoor!!! Mensen die de schoen passen trekken hem aan, ik ga ook geen foto's plaatsen die ik hier heb gezien, dat is wel een beetje banketstaaf!

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:36

nou de meeste trainen hier misschien nog op om het paard op 4 benen te laten lopen..De mijne is pas 2maanden onder het zadel en loopt ok nog erg op de voorhand maar daar zijn we mee aan het werk..en ja om dan geen fotos te plaatsen alleen daarvoor

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:38

Ben het wel met je eens, maar vind het absoluut geen reden om daar geen oog meer dicht van te doen.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:39

tjah het valt mij ook wel op hoor... zie inderdaad echt foto's af en toe..
nou mag ik daar eigenlijk geen commentaar over geven, want ik kan zelf helemaal niet rijden Clown ik ben er wel hard mee aan het werk, omdat mijn pony een hele lange rug heeft, heeft ze er zelf erg veel moeite mee om die achterhand er een beetje onder te krijgen.
je bent dus niet de enige die het opvalt, maar ik kan er niet om wakker liggen.. hulpteugels en in de krul trekken gebeurt gewoon overal wel, op iedere manege enz.
Laatst bijgewerkt door Ireen_ op 27-02-04 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 22:39

Nee, maar je ziet er ook heel veel die al langer een paard hebben en helemaal trots zijn van kijk eens hoe super hij/zij loopt enzo en dan zakt ik toch wel zo ongeveer door de grond heen!!
Van een jong paard kan je het niet verwachten, het heeft tijd nodig om spieren ervoor te kweken. Maar ik neem aan dat een paard van 12 jr. Dat (naar verhalen) dressuurmatig word gereden inc. wedstrijden, toch wel een beetje de achterhand kan gebruiken, of denk ik heel erg fout?

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:40

ja dat is wel waar maarja ieder zn eigen ding he..als je ermee aan het trainen bent komt het vanzelf goed..

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:44

Melissa die moet eerst normaal met der 4 benen lopen dan word ze pas naar beneden gereden Want voor dat ik haar deed is het zo fout gegaan met der been en is het nu eindelijk wel weer goed na 1,5 jaar. Maar mij valt het ook steeds vaker op maar ik zeg er nooit wat van omdat je dan toch alleen maar boze gezichten krijgt.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 22:45

Tsjah....maar ik heb niets tegen manege's/ponyclubs enzo maar als ik hier in de buurt weleens een lesje ga kijken.......die kindere staan de halfe les stil om die pony naar beneden te trekken, eerder mogen ze niet gaan stappen!! Hoe bedoel je die naar benede getrokke koppies zijn belangrijker als een mooie dragende achterhand

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:52

Tsja... verbeter de wereld begin bij je zelf.... Niet iedereen kan geweldig rijden. En niet iedereen heeft "dressuur-gevoel".
Je moet het als beginner wel van iemand leren, je moet dan maar net de juiste instructrice hebben.
Dus een beetje minder commentaar mag Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:59

Kijk er zijn altijd mensen die het anders doen dan jij en het blijft zo dat je het met veel dingen toch nooit eens wordt, maar er zijn ook genoeg foto's van paarden die wel goed lopen en genoeg mensen die wel goed trainen, maar geen foto's plaatsen. Bovendien wordt ik ookw el een beetje ziek van bijvoorbeeld dat gezeik over achterbeen eerst, bla bla bla, het blijft een momentopname.
Ben het trouwens wel met je eens dat er veel mensen zijn die nogal tros zijn op hun met zn kin op de borst getrokken paard waarbij in de drie jaar daarvoor met een hulpteugel het paard vastgezet is en zo is gegroeid (bijna letterlijk)

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 23:24

Sjonniej schreef:
Nee, maar je ziet er ook heel veel die al langer een paard hebben en helemaal trots zijn van kijk eens hoe super hij/zij loopt enzo en dan zakt ik toch wel zo ongeveer door de grond heen!!
Van een jong paard kan je het niet verwachten, het heeft tijd nodig om spieren ervoor te kweken. Maar ik neem aan dat een paard van 12 jr. Dat (naar verhalen) dressuurmatig word gereden inc. wedstrijden, toch wel een beetje de achterhand kan gebruiken, of denk ik heel erg fout?



Waarschijnlijk weten ze jammergenoeg niet beter.
Je zou ze misschien een PB kunnen sturen met een uitleg hoe ze hun paard beter zouden kunnen bereiden volgens jou. Als je dan weer kan slapen tenminste.
Maar ik weet dat dit niet altijd op prijs wordt gesteld, en het blijven natuurlijk hun eigen paarden.
Oneerlijkheid zal altijd in de wereld blijven.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 23:25

ja je ziet soms erg foute dingen, maar iedereen heeft er natuurlijk een eigen mening over , wat is fout en wat niet
daarvoor zijn topics, daarvoor kan je reageren, doe dat dan ook vooral als je zo iets ziet .. dat is het enige wat je er aan kunt doen, want om nou te zeggen dat je niet meer op bokt moet komen heb je ook niets aan Haha!

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 23:35

Melissamanda schreef:
Maar mij valt het ook steeds vaker op maar ik zeg er nooit wat van omdat je dan toch alleen maar boze gezichten krijgt.


Wel doen *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*
veel mensen plaatsen hier hun foto's en vragen commentaar, nou dan kunnen ze het toch ook verwachten??? En als je het op een normale manier brengt is er niks aan de hand toch?? Kan alleen maar handig zijn!!
Of heb ik nu weer een rare gedachtenkronkel Hyper!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 23:41

jantina schreef:
Tsja... verbeter de wereld begin bij je zelf.... Niet iedereen kan geweldig rijden. En niet iedereen heeft "dressuur-gevoel".
Je moet het als beginner wel van iemand leren, je moet dan maar net de juiste instructrice hebben.
Dus een beetje minder commentaar mag Scheve mond



Hier ben ik het echt helemaal mee eens! En als je er echt slapeloze nachten van krijgt, dan zou ik toch echt eens even met iemand gaan praten..........

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 23:44

Tsja...ben jou geloof ik toch weleens tegengekomen in topics waarbij ik reageerde op datgeen waar jij niet van kan slapen?

Geloof zelfs bij een vriendin van je waar jij zelf de foto's van had gemaakt?

Kan je haar mooi helpen slaap je misschien ook weer wat beter Knipoog

In ieder geval ken je mijn mening hierover dus al

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 02:09

Sily schreef:
Tsja...ben jou geloof ik toch weleens tegengekomen in topics waarbij ik reageerde op datgeen waar jij niet van kan slapen?

Geloof zelfs bij een vriendin van je waar jij zelf de foto's van had gemaakt?

Kan je haar mooi helpen slaap je misschien ook weer wat beter Knipoog

In ieder geval ken je mijn mening hierover dus al


OK dan!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 08:16

niet iedereen is even getalenteerd als jij en niet iedereen heeft dressuurambities.
er zijn ook mensen die een paard hebben voor de recreatie, zoals ik, 2 of 3 x per week een buitenritje maken, af en toe voor de kar en verder mag hij in een groep soorgenoten op de wei.

Ik heb overigens wel les om te leren hoe mijn paard wat beter kan lopen, maar bij een oud type Noriker zit dat er niet echt in geloof ik, mensen die wel getalenteerd zijn en "hoog"dressuur" rijden, kunnen er ook niet veel mee.....

Ieder zijn feestje hoor,, mijn paard heeft een lekker relaxed leven en dat is mijn doel!

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 09:09

Pfff, als je daar al slapeloze nachten van moet krijgen Verward
Laat iedereen in zijn waarde en bekijk die foto's dan niet...

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 09:46

tja...
Sommige mensen zijn er ook al hard mee bezig. En foto's zijn idd ook gewoon momentopnames ,daar kan je niet alles direct uit duidelijk maken vind ik. En dat van in de krul getrokken....ja tis heel sneu maar het gebeurd idd veel op maneges enz. En iedereen is verschillend, dus ook verschillende meningen. En ach als ze het beter weten laat ze toch! Het is hun paard en ze komen zichzelf dan nog wel tegen. Meer kun je toch niet doen dan praten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 09:48

Tja, mensen plaatsen hier zelfs foto's van Anky als voorbeeld hoe het niet moet, dus dan weet ik het ook niet meer hoor

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 09:56

Er zijn genoeg jongere paarden die eerst nog op eigen benen moeten gaan lopen.
Verbeter bokt,begin bij jezelf Knipoog

Ploeps
Berichten: 264
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:05

Ik vind dat je ook wel idd gelijk heb.. er zijn veel foto's waar ze hun paard in de krul laten lopen en de achterhand niet gebruiken... dan maar niet aan de teugel tog..?? Verward Knipoog

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:49

Er zijn zat mensen op bokt die geen eigen paard hebben(waaronder ik) en dus foto's plaatsen van verzorgpaarden waar ze geen les mee hebben.
Dan vind ik het wel logisch dat sommige het niet voor elkaar krijgen om de achterhand eronder te rijden..

Beetje raar dat je er slapeloze nachten van krijgt..

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:55

Goed, niet iedereen loopt hier zoals Anky, maar wat maakt dat uit? Ik weet zeker dat die mensen heel erg hun best doen met rijden. Dat ze niet geheel correct lopen, tja, de ene heeft een ander doel voor ogen dan de ander, het ene paard heeft er het fysiek niet voor, de begeleiding is niet optimaal en inderdaad ook de foto kan een verkeerde indruk doen geven. Als je eens wist hoeveel foto's er wel niet gemaakt moeten worden voor een mooi beeld??

Ik zou wel eens een paar foto's van jou willen zien (oeh, ik kan bijna niet slapen totdat ik ze hier kan zien! Tong uitsteken)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 12:20

dan heb je zeker mijn profiel nog niet gezien sjonnie? (geintje Tong uitsteken )