Paardenkliniek Utrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 21:18

Yorghos heeft er als 3 jarige een week gestaan met een zware koliekaanval. Hij hoefde gelukkig niet geopereerd te worden.
Ik vond dat we erg goed behandeld werden. Ik kon er elke dag terecht, ook buiten bezoektijden omdat ik nogal een afstand moest afleggen om er te komen (vanuit Breda). Ik kreeg ook steeds wel de kans om een arts te spreken over het herstel en op dagen dat ik niet was langsgeweest werd ik telefonisch op de hoogte gehouden van hoe het met hem ging.
Ik zou hem met een gerust hart weer daar achter laten. Ik heb niets dan goeds over ze te melden.

* To Belg, or not to Belg *


ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 21:37

Mn pony heeft er ook 2 weken gestaan, voor een koliekoperatie. Ik vind dat ze echt supergoed voor je paard zorgen daar, de stal wordt heel goed bijgehouden en hij kreeg ruim beweging en aandacht. Er is dag en nacht controle. Het enige nadeel vond ik dat al die stagaires om de beurten ff moeten voelen en proberen, zodat alles wel heel lang duurt. Maar verder, de verzorging was super!

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 21:56

Ik heb goede ervaringen met "Utrecht". Goed opgevangen, goede uitleg, ik mocht op bezoek wanneer ik wilde. Mijn paard kwam in het weekend binnen, er zijn dan niet zoveel studenten, maar we werden prima geholpen, alles werd nog eens nagekeken en voor de zekerheid nog een keer! De rust tijdens de onderzoeken, het geduld van de mensen die met mijn paard bezig waren, geweldig. En wat ik nooit zal vergeten: die verzorger! Die man verzorgde mijn paard alsof mijn paard heel bijzonder was, mijn paard deed ook alles bij hem, bv in een kale vreemde ruimte gaan. ( dat doet ie niet graag, dan gaat ie recht omhoog!)Als je paard zo ziek is en je maakt je zoveel zorgen, dan is dat toch heerlijk? Warenko werd als een prins behandeld. BRAVO!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 14:15

liberty"]
[quote="abby schreef:
Wat ze niet prettig vinden daar: op bezoek komen buiten de bezoektijden (kortom: je niet aan de regels houden).


Wij konden nooit op die bezoektijden, maar mochten altijd langskomen Lachen
[/quote]

Precies, ik kwam ook nooit op de bezoektijden, altijd daarbuiten. En dat bijna 2 maanden lang. Nooit commentaar gehad.

Verder denk ik dat er over elke kliniek wel goede en slechte verhalen zijn. Het is maar net wat je hebt meegemaakt.

There is no reality, only perception.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:34

Wat betreft die bezoektijden: wij waren er afgelopen oktober en toen werd daar behoorlijk streng op toe gezien. Wellicht maakt het ook uit wat je paard mankeert of op welke afdeling je paard staat! Als je van ver moet komen, of toevallig buiten de bezoekuren in de buurt ben, maken ze er niet echt een probleem van, maar ze hebben het liever niet.

(en waarom ik in mijn eerste bericht wensen met een z schreef is me een raadsel...)

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:47

Wij hebben er een mindere ervaring.
Paard had zware koliek en werd door onze dierenarts daarnaartoe verwezen. Na aankomst op de kliniek (2 uur 's nachts) werd het paard voor onderzoek klaargemaakt door een verzorgster (niets over te zeggen, die meid handelde vlot en wist wat ze deed). Na 15 minuten kwamen er wat studenten binnenstromen (die die nacht dienst hadden) en kwam de dierenarts ook. Toen gingen de studenten stuk voor stuk (4 personen) het paard onderzoeken. Dit duurde al met al 20 minuten. Toen onderzocht de dierenarts het paard en constateerde dat het paard al in shock was (hadden wij bij aankomst al gezien) en hij wilde een buikpunctie doen. En dat mochten die studenten dus gaan doen. Na meerdere keren misprikken deed de dierenarts het maar zelf en constateerde dat het paard geopereerd moest worden (daarvoor kwamen we ook, want onze eigen dierenarts had al gevoeld dat het fout zat) en dat de kans nog maar 5% was. Om 1/2 4 lag het paard eindelijk op de operatietafel en daar ging het steeds slechter met haar. De darm was 720 graden getordeerd en afgestorven. Het hart van het paard ging ook slechter werken en er werd besloten haar in te laten slapen op tafel.
In mijn ogen had ze misschien nog wel gered kunnen worden als er sneller gehandeld was.
Bergijp me niet verkeerd, die studenten moeten het ook leren, maar moet dat op een paard wiens kansen iedere minuut kleiner worden?

Don't dream your life, live your dreams!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gewoonmarie en 29 bezoekers