[VOLG]Van wei naar equihabitat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:17

Ah hihi zie hem gaan. Jullie hebben hard gewerkt. Bruin draad heeft voor en nadelen altijd. Voordeel je ziet het niet, nadeel ze zien het slechter bij paniek of rondracen. Gaan jullie er tijdelijk nog witte flapjes aanmaken voor het begin?

Daihyo

Berichten: 88090
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 18:28

karuna schreef:
Ah hihi zie hem gaan. Jullie hebben hard gewerkt. Bruin draad heeft voor en nadelen altijd. Voordeel je ziet het niet, nadeel ze zien het slechter bij paniek of rondracen. Gaan jullie er tijdelijk nog witte flapjes aanmaken voor het begin?

Ja ik denk het wel. We moeten sowieso nog even kijken hoe we de introductie doen. We willen het zo maken dat het in 2 delen te splitsen is, ook voor de winter. Het voorste deel ligt laag en zal dan slechter worden. Dus dan is het fijn als het dicht kan. En voor de introductie ook.


eveline_B schreef:
Gaan jullie de paden nog freezen? Is de ondergrond zandgrond?

Ik twijfel daar nog steeds over. Het zit op zand, maar wel met een zwarte laag er op. Met gras er op wordt dat glad. Gefreesd wordt het modder. Ik hoor zulke wisselende verhalen.
Dus ik denk dat we starten met niet doen. Mocht het niet werken, dan kunnen we het altijd nog frezen. Andersom is lastiger. Eerst maar kijken in hoeverre dat ze het kaal lopen.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:33

Voordeel van Shetlanders: hoger draadje dicht doen en lager draadje eronder open laten. Dan kunnen ze zelf weg als het ze te heet onder de voeten wordt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:33

Ik zou niet gaan frezen. Wat misschien een mogelijkheid is, maar geen idee of dat mag is metselzand of speelbakken zand erop gooien. Al is het maar een dunnere laag. Dat laat water goed door, wordt geen modder, eventueel gras kan er doorheen groeien ook. Maar het mag niet overal gebruikt worden ivm bestemmingsplan omdat het dan al op een rijbak lijkt.

Daihyo

Berichten: 88090
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 18:34

Hilary schreef:
Voordeel van Shetlanders: hoger draadje dicht doen en lager draadje eronder open laten. Dan kunnen ze zelf weg als het ze te heet onder de voeten wordt.

Ja dat willen we op een plek zeker gaan doen. Soort shetlander escape plek maken :D
Zeker voor de bejaarde merrie wel fijn als ze de 2 ruinen en dat jonge ding kan ontlopen. Al schijnt ze best een mening te hebben en van zich af te bijten.

La_Lune

Berichten: 430
Geregistreerd: 07-01-18

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:41

Dat shetje met z’n prethoofd <3 :D
Leuk project! Ik kom volgen

Daihyo

Berichten: 88090
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 18:43

karuna schreef:
Ik zou niet gaan frezen. Wat misschien een mogelijkheid is, maar geen idee of dat mag is metselzand of speelbakken zand erop gooien. Al is het maar een dunnere laag. Dat laat water goed door, wordt geen modder, eventueel gras kan er doorheen groeien ook. Maar het mag niet overal gebruikt worden ivm bestemmingsplan omdat het dan al op een rijbak lijkt.

Ja alternatief zou nog lavasplit kunnen zijn. Maar eerst maar kijken hoe het het jaar rond gaat zijn. Dan kun je er ook pas echt wat over zeggen.

Daihyo

Berichten: 88090
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-22 12:28

Ik lig ziek op bed. Je zou haast vergeten dat de griep bestaat.
Maar vandaag moest ik wel 3 kavels ophalen bij een veiling. Ik heb een verticuteermachine, tuinfrees en wat palen gewonnen.
Dat wat palen bleek iets meer te zijn. Ik dacht 1 pallet, maar het waren er 3 :oo
Manlief en kennis zijn ze gaan halen met een aanhanger. Zaten een paar lange palen bij en meeste 2 meter of korter. Nog wat halve balken. En klimrekken :+
Een lange paal is al bestemd voor de camera. En voor de rest gaan we nog wel iets verzinnen. Of een deel verkopen. Het is mooi hout :j
Afbeelding

petraaken

Berichten: 44221
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 07:49

Die ene shet heeft zo'n lol zeg. Of hij vindt al die bedrijvigheid erg leuk.

Jullie schieten goed op zeg.

Anoniem

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 08:29

Ik volg graag mee, heel leuk project! Ik vind het altijd zo leuk om te zien hoe creatief mensen zijn, ik heb dat precies 0 namelijk. :+

Dat filmpje van die shet is wel super leuk zeg, wat een lol heeft die al. <3

Daihyo

Berichten: 88090
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 14:00

Vandaag hebben we andere voorbereidingen getroffen. Het liefst verhuis ik ze samen in 1 trailer. Maar een jonkie en een oude met een trailerlaadprobleem vereist nog wat oefening :j
Afbeelding

Fangio

Berichten: 2567
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 17:46

karuna schreef:
Ah hihi zie hem gaan. Jullie hebben hard gewerkt. Bruin draad heeft voor en nadelen altijd. Voordeel je ziet het niet, nadeel ze zien het slechter bij paniek of rondracen. Gaan jullie er tijdelijk nog witte flapjes aanmaken voor het begin?


Hier altijd bruine draad gehad en ze zijn er nog nooit door gegaan (nee ik lieg, mn shet 1x maar dat was omdat hij uitgleed dus dat had weinig met de draad te maken). Een normaal paard ziet het echt even goed als witte draad, maar het valt inderdaad veel mooier weg in de omgeving. Hier ben ik er ook erg blij mee.

@ TS, ik volg ook graag mee. Hier al 3 jaar mn plekje en ook nog iedere keer bezig met aanpassingen en dingetjes, heerlijk om zo lekker bezig te kunnen zijn :D

Zertab

Berichten: 12311
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 17:51

Pakte ze het laden goed op? :)

Daihyo

Berichten: 88090
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-22 18:07

Noura is enorm makkelijk. Na even snuffelen liep ze er zo op. Ze stond heel rustig te eten en te wachten in de trailer, terwijl Jim de cha cha cha stond te dansen op de klep :x
We hebben haar er op een gegeven moment maar uitgehaald en alleen met Jim verder geoefend. Maar ze was zo enorm braaf!

Goed om te lezen Fangio!
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 10-04-22 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Berichten: 12311
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:08

Fijn dat Noura braaf is! :D

Daihyo

Berichten: 88090
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-22 10:59

De gemeente Rheden heeft de Ik-buurt-mee-actie. Vanaf vrijdag gaat deze weer van start. Inwoners krijgen een cheque in de brievenbus en deze mogen gedoneerd worden aan initiatieven in de buurt. Ik wil heel graag een aantal insectenhotels bij de bloemen. Was al van alles aan het bekijken om ze zelf te maken. Maar toen kwam iemand met deze actie. Ik heb het initiatief aangemeld en wacht nu op goedkeuring.
De bloemenstrook ligt aan de weg waar veel mensen langs wandelen. Het mengsel voor deze bloemen schaffen we zelf aan, maar we hebben de aanschaf van 4 insectenhotels van Natuurmonumenten opgegeven als actie voor het verbeteren van de biodiversiteit en het aangezicht van de straat.
Ik ben benieuwd! Zou tof zijn als we er zo 4 kunnen plaatsen :j

Anoniem

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:02

Dat zou inderdaad heel fijn zijn! Leuke actie van de gemeente wel. Hoe lang duurt het voordat je goedkeuring kan krijgen?

Daihyo

Berichten: 88090
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-22 11:09

Dat moet binnen 5 dagen goedgekeurd zijn. En vanaf vrijdag worden de cheques bezorgd, dus dan is het donaties verzamelen. Ben benieuwd!

_Mars

Berichten: 481
Geregistreerd: 17-12-16

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:23

Super leuk om dit te volgen!!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:51

Wat ziet dat er al leuk uit zeg.
Leuke pony ook hihi.


Ik las over puin in de grond. Lastig met palen zetten, maar is dat juist geen verbetering voor de grond ivm felle regen? Zou water dan niet makkelijker de grond in trekken?

Arianaaaa
Berichten: 536
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: In a galaxy far, far away

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 12:13

Leuk zeg! Ik volg ook mee :)

Zertab

Berichten: 12311
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:46

Wat een mooi initiatief! Hopelijk wordt het goedgekeurd :)

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:21

Heel leuk idee. Ik hoop ook dat het goedgekeurd wordt. Wat zullen de bijen blij zijn :D

Daihyo

Berichten: 88090
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-22 15:21

Het is goedgekeurd! :):)
Mocht iemand in de gemeente Rheden wonen en nog geen bestemming voor de ik-buurt-mee cheque hebben en deze graag willen bestemmen voor de insectenhotels: stuur me even een pb voor de link naar de actie.

Daihyo

Berichten: 88090
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-22 15:22

Art_Ificious schreef:
Wat ziet dat er al leuk uit zeg.
Leuke pony ook hihi.


Ik las over puin in de grond. Lastig met palen zetten, maar is dat juist geen verbetering voor de grond ivm felle regen? Zou water dan niet makkelijker de grond in trekken?

Jawel. Maar het puin ligt vooral onder het pad naast de wei en loopt een meter of 3 door de track op. Dus dat deel zal inderdaad wel goed afwateren.