onderbandages??????

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

anoukje

onderbandages??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 16:43

ik heb hier wel eens van gehoord... of de naam precies goed is weet ik niet. zijn deze altijd nodig en waarom? wie wil mij het uitleggen??

fijne feestdagen iedereen! Haha!

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:06

Onderbandages verdelen de druk van de bandages. Je ziet wel eens bij sommige paarden als ze bandages om hebben gehad, dat ze allemaal van die randafdrukken op hun benen hebben, dan hebben ze dus gekneld. Het liefst dus altijd onderbandages, maar in ieder geval altijd bij elastische bandages, die knellen als gekken zonder onderbandages.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:08

Ik denk dat je onderlappen bedoelt.

Dat zijn lappen onder de bandages om afknellen te voorkomen. Zeker in het geval dat je elastische bandages gebruikt kan het nog wel eens voorkomen dat je het te strak aantrekt en zo dus de benen van je paard naar zijn grootje helpt.
Met onderlappen eronder voorkom knellingen (of je moet wel heel bruut geweld gebruiken en ze alsnog te strak aantrekken, maar dat lijkt me wel heel sterk)

Ik gebruik altijd onderlappen met bandageren. Vind het zelf prettig in gebruik en voor de veiligheid vind ik het wel goed!

Op zoek naar de zon!!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:13

mdmoiselle schreef:
Onderbandages verdelen de druk van de bandages. Je ziet wel eens bij sommige paarden als ze bandages om hebben gehad, dat ze allemaal van die randafdrukken op hun benen hebben, dan hebben ze dus gekneld. Het liefst dus altijd onderbandages, maar in ieder geval altijd bij elastische bandages, die knellen als gekken zonder onderbandages.

2 zielen, 1 gedachte. Je was me net voor met posten Haha!

Op zoek naar de zon!!!

anoukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 22:53

oh hartstikke bedankt! Knipoog ik weet nu al een stuk meer. dus altijd onderlappen/onderbandages gebruiken!

fijne feestdagen iedereen! Haha!

_NOO_NOO_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:44

nee het hoeft niet want er zijn ook bandages waarvan het eerste stukje van fleece stof is daarbij ben je geen onderlappen nodig!!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie