Mijn paardenparadijs in wording

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DJZ

Berichten: 3113
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 22:30

Vanmorgen: Zijn ze zo goed opgevoed :)) , of vonden ze het om 6:15 te koud :brr:
Afbeelding


Samen eten:
Afbeelding

Samen drinken:
Afbeelding

Ook voor de vogeltjes wat neergezet:
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Mijn paardenparadijs in wording

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 09:23

Gistermiddag was Diablo bij de kliko aan het eten en wilde dat echt alleen doen. Pablo mocht niet in de buurt komen. Die is er toen maar bij gaan staan

DJZ

Berichten: 3113
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-22 20:23

karuna schreef:
Gistermiddag was Diablo bij de kliko aan het eten en wilde dat echt alleen doen. Pablo mocht niet in de buurt komen. Die is er toen maar bij gaan staan


Dan was het hooinet wat er naast hangt, waarschijnlijk leeg :P Die was in de ochtend met buitenzetten nog half vol.. En de kliko is echt van Diablo :))

Vandaag een zeeeeer productief dagje :D

De mesthoop en de blaadjesbult werd door de lieve buurman opgehaald :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En de muur heb ik eruit gesloopt *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Tussendoor een pauze momentje genomen en toen zag ik dat Pablo erbij was gaan liggen <3

Afbeelding


Het eindresultaat :):)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Myrthe1
Berichten: 202
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Assen

Re: Mijn paardenparadijs in wording

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 20:36

Super! Lekker de ruimte zo.
Hard gewerkt hoor!!

Daihyo

Berichten: 88050
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Mijn paardenparadijs in wording

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:24

Fijn zo'n grote loopstal :j

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Mijn paardenparadijs in wording

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 15:09

Wat ontzettend gaaf zeg! Ik kom ook volgen, super leuk om te zien wat je nog meer gaat doen met deze plek :)

Rocamor

Berichten: 10884
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Mijn paardenparadijs in wording

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:19

aan de ene kant heel fijn zo'n inloopstal. Maar ik merk dat mijn paarden wel heel gelukkig worden van ieders een eigen box (die gewoon openstaat), waar ze "even rust van de ander hebben".

DJZ

Berichten: 3113
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-22 20:35

Rocamor schreef:
aan de ene kant heel fijn zo'n inloopstal. Maar ik merk dat mijn paarden wel heel gelukkig worden van ieders een eigen box (die gewoon openstaat), waar ze "even rust van de ander hebben".


Ik zie overdag dat ze wel hun momenten pakken om even los te zijn van de andere :) Dan staat de ene bijvoorbeeld binnen en de andere vooraan bij de hooikliko's :)


Vandaag heb ik mijn 2 kipjes uit de tuin, meegenomen naar stal.. Volgens mij vinden ze het wel gezellig :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En een plaatje van Jut en Jul samen <3

Afbeelding

Seven_OfNine
Berichten: 57
Geregistreerd: 01-09-21

Re: Mijn paardenparadijs in wording

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 13:42

Wat een gaaf project. Veel succes

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Mijn paardenparadijs in wording

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 15:58

Ziet er gaaf uit, droomplekje!

DJZ

Berichten: 3113
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Mijn paardenparadijs in wording

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 11:58

Leuk dat jullie mee volgen :D

Gisteren spontaan een obstakelparcours neergezet en deze met beide heren gedaan :D


kiimchii

Berichten: 71
Geregistreerd: 25-03-22

Re: Mijn paardenparadijs in wording

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:42

Zo leuk om te zien zo'n groot verbouwingsproject :D ben er zelf helaas te klunzig voor haha

Aife
Berichten: 80
Geregistreerd: 12-03-21

Re: Mijn paardenparadijs in wording

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:17

Fijn dat je nu volledig je eigen ding kan doen daar :D Wat een werk moet dat geweest zijn om die muur eruit te krijgen!

DJZ

Berichten: 3113
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 21:51

Aife schreef:
Fijn dat je nu volledig je eigen ding kan doen daar :D Wat een werk moet dat geweest zijn om die muur eruit te krijgen!



Het muurtje was er eigenlijk heel snel uit... Met 1,5 uur inclusief een kwartiertje pauze was het gebeurd :)) .
En ja, het is echt heerlijk. Iedere keer na het werk nog even langs de paarden. Alle frustraties en/of zorgen van je af werken en het resultaat zien waar je het allemaal voor doet <3

Gisteren kwam ik aan en toen stonden ze er zo bij:

Afbeelding

Vervolgens begon het te regenen en was ik de laatste hoopjes mest buiten aan het opscheppen.. Keek ik op en zag ik dit :\

Afbeelding

Nu de grond weer nat is, mogen ze het gras niet op.. Daarvoor in de plaats mogen ze de bak in... Het is altijd weer dolle pret... :))


DJZ

Berichten: 3113
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Mijn paardenparadijs in wording

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 21:13

Okee, ineens even een kleine grote verandering :D

Zoals het er nu naar uitziet, komt er morgen zeer onverwacht een klein harig zwart monstertje bij :D
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Mijn paardenparadijs in wording

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:15

He wat en hoe. Wel zwart en een slurfje maar een stukje kleiner

DJZ

Berichten: 3113
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Mijn paardenparadijs in wording

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 21:27

Is een pony van een vriendin, maar die moet met spoed weg, waar hij nu staat.. Verkopen wilt ze niet, maar ze kan en doet er zelf ook verder niks mee. Hij staat nu voornamelijk als gezelschap voor een andere pony..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37256
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Mijn paardenparadijs in wording

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:37

Ah rot situatie. Hopelijk klikt het met deze kleine erbij, ook in de stal. Wel een extra hooipunt maken dan denk ik? Ga jij er nog wat mee doen dadelijk?

DJZ

Berichten: 3113
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Mijn paardenparadijs in wording

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 21:55

Ik denk dat het wel gaat klikken uiteindelijk.. Ik ken de pony enigszins en ondanks dat het een etter kan zijn, heeft ie wel respect voor de andere :) Leuk voor Diablo, die wilt nog al eens spelen, maar Pablo niet altijd..
Ik zorg in ieder geval ervoor dat er een plek komt waar alleen de kleine kan komen, mocht ie zich willen terug trekken en in de stal is ruimte zat.. En Pablo kennende, zal die kleine bij hem iig mogen komen :)

Dat is ook wel mooi om te zien: Diablo staat altijd aan de ene kant van de stal en Pablo aan de andere kant. Zo ook dat Diablo een voorkeur heeft voor bepaalde kliko's en Pablo daarom altijd de andere kliko of hooinet pakt :P

DJZ

Berichten: 3113
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 18:26

Pfoeh, wat een dag...

Vanmorgen kwam ik aanrijden en toen zag ik dit heerlijke plaatje:
Afbeelding


Vervolgens stap ik uit de auto, loop zoals gewoonlijk naar het hek, zie kipje Kliko lopen, loop verder en zie kipje Herrie nergens.... Kijk ik in het hok, zie ik haar in een hoekje liggen |( Ze was niet lang ervoor overleden, want ze was nog niet volledig afgekoeld en stijf, en haar oogjes waren nog niet dof.. Geen verwondingen of andere gekke dingen te zien ;( Ik heb haar begraven onder haar favoriete ligplek Y;(
Deze foto maakte ik vorige week nog, toen ze een alweer een kans zag om op mijn rug te springen, zoals ze altijd deed :')
Afbeelding


Maar goed, aangezien er een zwart monstertje van wel 82cm hoog in aantocht was, moest ik toch hier en daar een extra draadje spannen, zodat meneer niet stiekem extra grasjes kan jatten ~~}>
Niet lang erna, kwam de trailer en hebben we Slccountspotacular Spook, roepnaam Spoek, uit de trailer gehaald en eerst even in de bak gezet om stoom af te blazen... Hij schijnt de afgelopen dagen alleen nog maar in een stal te hebben gestaan, dus eerst even de beentjes strekken en achter een draad kennis maken met de andere 2 zwarte monstertjes :)
Toen de grootste spanning eruit was gelopen, heb ik de bak open gezet, Diablo even aan een touwtje gepakt en naar Spoek geleid. Zo hebben ze kalm en beheerst elkaar besnuffeld en heb ik het touw er af gehaald. Ze hebben een paar rondes met zijn 3en gerend, Spoek heeft flink laten horen dat hij aanwezig was en na wat voorbeen gezwaai van Spoek, was het eigenlijk al snel klaar. Diablo is daarna bijna niet meer van zijn zijde af geweken en wat mij echt enorm verbaasde, was dat die kleine mee mocht eten uit de zelfde kliko <3
Wat ben ik toch trots op mijn sociale ruin met ballen <3

Pablo vond alles prima en had al snel door dat er met die kleine niet te spotten was :))
Afbeelding
Afbeelding

shilimuis
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:50

<3 :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel:
K ben blij dat mijn kleine man bij jouw mag staan. Geen gedoe meer gewoon rust. Dankjewel lieverd.
Xx m

DJZ schreef:
Pfoeh, wat een dag...

Vanmorgen kwam ik aanrijden en toen zag ik dit heerlijke plaatje:
[ [url=m/0ogqwh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vervolgens stap ik uit de auto, loop zoals gewoonlijk naar het hek, zie kipje Kliko lopen, loop verder en zie kipje Herrie nergens.... Kijk ik in het hok, zie ik haar in een hoekje liggen |( Ze was niet lang ervoor overleden, want ze was nog niet volledig afgekoeld en stijf, en haar oogjes waren nog niet dof.. Geen verwondingen of andere gekke dingen te zien ;( Ik heb haar begraven onder haar favoriete ligplek Y;(
Deze foto maakte ik vorige week nog, toen ze een alweer een kans zag om op mijn rug te springen, zoals ze altijd deed :')
[ [url=m/3AM35x.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar goed, aangezien er een zwart monstertje van wel 82cm hoog in aantocht was, moest ik toch hier en daar een extra draadje spannen, zodat meneer niet stiekem extra grasjes kan jatten ~~}>
Niet lang erna, kwam de trailer en hebben we Slccountspotacular Spook, roepnaam Spoek, uit de trailer gehaald en eerst even in de bak gezet om stoom af te blazen... Hij schijnt de afgelopen dagen alleen nog maar in een stal te hebben gestaan, dus eerst even de beentjes strekken en achter een draad kennis maken met de andere 2 zwarte monstertjes :)
Toen de grootste spanning eruit was gelopen, heb ik de bak open gezet, Diablo even aan een touwtje gepakt en naar Spoek geleid. Zo hebben ze kalm en beheerst elkaar besnuffeld en heb ik het touw er af gehaald. Ze hebben een paar rondes met zijn 3en gerend, Spoek heeft flink laten horen dat hij aanwezig was en na wat voorbeen gezwaai van Spoek, was het eigenlijk al snel klaar. Diablo is daarna bijna niet meer van zijn zijde af geweken en wat mij echt enorm verbaasde, was dat die kleine mee mocht eten uit de zelfde kliko <3
Wat ben ik toch trots op mijn sociale ruin met ballen <3

Pablo vond alles prima en had al snel door dat er met die kleine niet te spotten was :))
[ [url=m/V2vfpl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YOA4lm.jpg]Afbeelding[/url] ]

frodoquin
Berichten: 11
Geregistreerd: 15-05-18
Woonplaats: Gent (BE)

Re: Mijn paardenparadijs in wording

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 12:35

Ziet er een leuk plekje uit en ook super fijn om te lezen oven een hengst die sociaal gehouden wordt. Heeft hij altijd bij andere paarden gestaan of hoe heb je het aangepakt?

Daihyo

Berichten: 88050
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Mijn paardenparadijs in wording

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:01

Oh wat super leuk zo met zijn drieën!

DJZ

Berichten: 3113
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-22 21:14

frodoquin schreef:
Ziet er een leuk plekje uit en ook super fijn om te lezen oven een hengst die sociaal gehouden wordt. Heeft hij altijd bij andere paarden gestaan of hoe heb je het aangepakt?


Dank je wel :D
Ik heb hem inderdaad altijd sociaal kunnen houden :)

DJZ

Berichten: 3113
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Mijn paardenparadijs in wording

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 22:46

Ff een kleine update :D

Met de kleine gaat het goed. Wij zijn al goede vriendjes. Ook tussen de kleine en Pablo gaat het super goed. Alleen Diablo moet nog de volledige goedkeuring geven aan de kleine musketier := Maar die heeft zijn eigen hoekje met stal. Hij kan onder het draad door, naar de veilige zone :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En vandaag werd er op fb in de buurt 4 boomstammen aangeboden.. Gelijk een berichtje gedaan en vanavond kon ik ze ophalen *\o/*

Afbeelding
Afbeelding