wie rijdt er ook BOOMLOOS????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:41

Ik heb ook een boomlooszadel, zowel vanwege de maat van mijn paardje als mijn eigen stabiliteit. Alleen een denk ik voor iedereen zowat onbekend merk een Tuend, ik heb hem 2e hands gekocht maar is waarschijnlijk zo'n 2 jaar oud. Gemaakt van Nubbuck en voorzien van een gevormde leren singel. En hij rijdt zalig.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 15:45

Foto karuna!!! Cheese!

ben benieuwd.....

kijk, dit was nu mijn bedoeling met dit topic, er zijn vast veel meer boomloze mogelijkheden dan ik weet

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:45

Ik heb een Canadian Trec en ga dit weekend weer proberen buiten te rijden (al die rot sneeuw Boos! ).
Ben erg blij met mijn boomloze zadel want na 9 maanden zoeken kan ik eindelijk zorgeloos rijden op mijn merrietje Haha!
Zou het ook leuk vinden om mee te gaan met een boomloze rit
Nu nog mijn hoofdstel en wollen seatsaver afmaken en ik ben er helemaal klaar voor OK dan! .

Nogmeer boomloze in de buurt van Huizen? (behalve smurf)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:49

Foto maken kan wel maar kan ze niet op de PC zetten
ik neem hem wel mee als ik jou kant op ga smurf, al duurt dat even vrees ik.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:50

Heb er al 1tje gevonden voor je op internet Haha!

Afbeelding

Dit is hem toch je Tuend?

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 15:51

tja, toch maar snel hierheen komen, dan scan ik hem wel en zet hem op Bokt Knipoog
maar nu is er hier weinig aan hoor, een beetje op straat stappen is alles wat ik kan.....en dat nog zonder zadel, want Morrie heeft in de blubbersneeuw liggen paneren en daar waag ik mijn Grandeur pad niet aan

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:59

Hij lijkt er wel op alleen die van mij is wat dieper en zonder de horizontale naden. Je hebt er namelijk verschillende types van en ik heb de trecc verzie geloof ik. Waardoor je ook geen probleem hebt met je beenhouding.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:04

deze foto komt van een site die ik gevonden heb via google en daarbij staat dat dit het boomloos zadel van tuend is.
maar volgens mij bestaan ze nietmeer want op elke andere link die ik clik kom ik nergens op?

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:05

hij word volgens het schijven handgemaakt in italy en ze zouden verhuisd zijn naar amerika het merk maakt deze zadels al meer dan 10 jaar als ik moet geloven wat ik op google heb gevonden.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:06

hoe bedoel je problemen met je beenhouding hoe is die dan bij jou zadel?

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:07

volgens mij als ik het goed zie zit er een verdikking vooraan bij je knie als ware een kniefrong?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:08

Ik had ook al het idee dat ze niet meer bestaan in europa tenminste , de link die ik had doorgekregen van diegene waar ik dit zadel vandaan heb werkte ook al niet meer.

Achter op mijn zadel staat npg wel een metalen plaatsje met een makers/verkopersnaam in Nederland. dat ze al langer bestaan denk ik wel, zoiets had ik ook gelezen. Het type wat ik heb is het nieuwste model wat ze in europa gemaakt hebben.

Ik denk dat ik de moeder aller boomloze zadels heb. Ik weet wel dat dit type veel is gebruikt in de endurance in Duitsland vooral geloof ik.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:08

Als dat werkt ga ik mijn canadian trec ook laten opvullen op die plek!

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:10

ik heb eerst een tijdje boomloos op een shetje gereden maar daar ben ik al te groot voor dus ik kan nie mee met die boomloze meeting die in het begin staat baluh!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Nagelbijten / Gniffelen Rock-on, dudes! Tong uitsteken *LOL* Verdrietig
ik rij nu op een heeeeeleeeee lieve fries Sjokje en dat zadel heeft dus wel een boom.
groetjess desiree

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:12

Ja de twee wrongen heb ik ook zowel aan de voor als aan de achterkant van het zweetblad. En omdat het zweetblad iets langer is en de beugelophanging redelijk aan de voorkant zit heb je eigenlijk geen probleem met je benen in het begin. Alleen zit die bevestiging wat lager waardoor er heel veel gaatjes in de riem erbij moest. Ook de zittingdiepte kun je aanpassen als je wil. Die flap die je bovenop ziet kan er vanaf waardoor je nog dieper in het zadel zit.

En hij is voorzien van een westernstropsingel van leer.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:12

Ik weet niet of je een ander zadel daar kan laten opvullen.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:12

Citaat:
Tuend Treeless Saddles are now available outside of Italy!! Tuend has been selling Endurance saddles in Italy for over 10 years, they are available from www.tuendusa.com

The saddles are hand made from a fine quality Italian Chamois leather. There are 2 models available. They are stuffed and lined with 100% Merino wool. Stirrup leathers & cinch straps are leather re-inforced with nylon. The saddles both weigh under 9 lbs. They have removable seats to offer closer contact. There is a removable wood cantle &/or pommel making the saddle lighter as well as offering a gear storage area or the pouch can be stuffed with wool or foam. Check out the web site for more information.


Dit heb ik dus gevonden.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:15

die van jou is dus van veel beter materiaal gemaakt dan die van mij want die van mij is van vlise (of hoe je het dan ook schrijft ben dislexties)
Ga vanavond even kijken bij mijn zadel.
Als ik mijn zitgedeelte weghaal zit er klitteband dus dat zit niet zo lekker.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:18

Yeps die ken ik. Ik had ook via duitsland nog wat info gevonden maar die is spoorloos verdwenen. Misschien hebben ze ook last van de concurentie van barefoot, die zijn toch een stuk goedkoper.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:21

misschien kunnen we eens bij ons in de buurt met z'n drieën rijden
ik smurf en jij Ideetje?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:27

Ik ben nog wel even uit de roulatie met rijden. Ik heb net een berg medicijnen in mijn lijf zitten die er eerst eens even uit moeten. En ik heb geen vervoer voor mijn paard, tenzij iemand een rustig beestje voor me kan regelen.

of jullie komen deze kant op, wij hebben wel bos Haha!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:31

Afbeelding
http://www.nakedhorse.co.nz/saddles.html

Ik heb ook bos aan mijn kant van Huizen en ook hei enzo alleen smurf moet wat langer rijden om bij bos te komen maar het is er wel Haha!
Heb jammer genoeg maar 1 paardje en kan er ook geen lenen anders ree ik wel wat vaker met mijn beste vriendin (die wil ook graag rijden maar dat kan niet Huilen )
Andere oplossing zoeken (ik heb ook geen vervoer )

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:46

aha ze heten dus nu gewoon iets anders, niet meer tuend maar tuenz. Ok. En ik zal vanavond eens kijken of ik toch die 2 dwarsstrepen heb. En klittenband heb ik ook, maar als je daar een handdoek op legt voel je hem niet meer Haha!.

Ann

Berichten: 13308
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:55

Omdat ik endurance plannen heb, ben ik, naast de Barefoot, erg geïnteresseerd in de Torsion Hydro, gemaakt van kunstnubuck en met een sympanova bodem, erg gemakkelijk met koelen. Erg hangt alleen een ander prijskaartje aan Clown

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 16:57

kunst nubuck? dat zweet toch meer?