Luchtzuigbanden, heeft iemand daar ervaring mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 19:02

ze zeggen dat luchtzuigen een reaktie op een maagzweer is ,misschien ook even laten testen door de va?

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 19:50

Mijn paard heeft zijn luchtzuigband niet meer om. Hij had zo'n miracle en kreeg van die zere plekken aan de zijkant. Ook was hij echt ongelukkig met die band om. Ze kunnen er van alles van krijgen o.a. beschadiging van de keel en cornage (stembanden). Ik zou adviseren om geen band te gebruiken. Vraag me trouwens af of het in jouw geval zou helpen, want je paard doet het toch zonder zich vast te pakken?
Mijn paard was een frequent luchtzuiger. Qua eten ben ik overgestapt op heel veel ruwvoer en minder brok. Ik geef hem een homeopatisch supplement voor zijn maag bij en hij heeft nu al ruim 2 weken niet meer gezogen. Het meisje van het paard naast mij was er erg verbaasd over, omdat ze hem daarvoor iedere middag hoorde. Het is nu dus doodstil! Ook kan ik hem nu gerust lekkers en eten geven en hij pakt zijn bak niet meer vast. Als je meer info. wilt, stuur gerust een pbtje

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:22

Het paard van een vriendin van me is ook een frequent luchtzuiger, hij is er als jaarling al mee begonnen. Hij doet het ook zonder iets vast pakken, inderdaad zo'n houding als jij beschrijft, kin op de borst en zuigen.
Hij heeft het heel lang alleen na het eten (brokken) gedaan, later is hij het ook 'zomaar' gaan doen. Toen hebben ze ook zo'n miracle band aangeschaft, resultaat was dat hij maandenlang geen hoofdstel en eigenlijk ook geen halster om kon (best lastig...) omdat hij zulke enorme drukplekken had. Weleens een afgebonden staart gezien door een bandage? Zo zag het er dus ook uit op zijn nek....
Het paard staat nu weer zonder band, zuigt nog steeds lucht, maar heeft nog nooit koliek gehad. Hij is nu 7 jaar oud.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:25

die van mij heeft zo'n leren om, met twee van die banden, hij hoeft niet superstrak, want ze doet het alleen na het eten, aan de voerbak, en dat lukt nu niet, verder heeft ze weinig last van die band, omdat ie niet super strak zit...
paarden die het in de lucht doen is idd lastiger en ik ken ook een stal waar dat kwaaltje ook door andere paarden werd overgenomen
zorgen dat ie op stro staat, veel hooi krijgt en evt wat speeltjes in de stal, om hem iets af te leiden
maar waasrchijnlijk is het al een zenuwtic geworden en zal het niet echt minder te krijgen zijn ...