Nu al zo verharen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:41

Janneke is ook al een tijdje in de rui. Die heeft tot begin Januari dag en nacht op de wei gestaan en bij ons staat ze nu gewoon in een binnenbox. Die berenvacht komt er nu dus goed af, alleen helaas er zit geen nieuw vachtje onder , dus de veearts mag weer langs komen Boos! (ik heb tegenwoordig een klantenkaart).

Aquila is ook al gezond in de rui. Relly was geschoren en daar kwam niet zoveel af alleen maar bakkebaarden bij Knipoog .

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:42

jah, Nescio ook al *LOL* komt denk ik ook omdat het eerder in het jaar oets wamer is geweest :S ( we hebben thuis 3 duifjes, die dachten dat ze nu al moesten gaan broeden, er is er 1 volop bezog! Gaaaap)

Cowgirl

Berichten: 23750
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:46

Verharen heeft ook met licht te maken. Nu het langer licht blijft gaat bij de biologische klok een alarm af dat het weer wat warmer wordt.
Daarom laten de paarden hun haren los.

Ik zou ze nu zeker niet extra onder dek zetten daar worden ze pas ziek van.

EEn paard past zich prima aan.
Stel dat het nu ineens heel koud zou worden dan houden ze de haren weer vast.

Lekker rossen zodat ze sneller van de vacht verlost zijn.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:49

casanova mijn shet begint ook gelukkig weer,2 jaar geleden had ik hem geschoren en de zomer erna liep hij in zijn wintervacht,verharen wilde toen niet.

mijn ezelhengst begint pas eind april met verharen(ezels altijd wat later)

de rest is geschoren.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:51

Haren, haren en og een haren... Sinds een paar weekjes is het echt niet meer te overzien. Gelukkig hebben we lavablokjes, en die werken erg goed!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:26

Bij Herman valt het nog wel mee, er komen wel haren vanaf maar geen hele bergen...

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:32

ulisse ook! Het lijkt alleen wel of het de ene dag meer is dan de andere. Maar dat zal wel niet, zal er misschien aan liggen dat je de dag ervoor misschien beter geborsteld hebt. Tong uitsteken

Ik vind het wel vrij vroeg.

ulisse staat ook wel onder haar winterdeken, dus dat maakt idd niets uit.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:32

Smurf krijgt nooit veel haar, maar hij presteerd het toch om nu al te gaan verharen Lachen. Bij de shetten is het helemaal erg, trek het er met bossen uit

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:32

Minco is ook al een flinke tijd aan het verharen
Ik ben zeker wel een half uurtje bezig met borstelen voordat ik het zadelerop gooi. Verward snap niet dat ie nog niet kaal is Haha!

Schooier

Berichten: 54
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:38

Shetje die bij mijn pony staat is ook al enorm aan het verharen.

Virginie

Berichten: 398
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Brugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:41

bijna alle manegepony's zijn al aan het verharen hooor het is heel normaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:43

Taygalover schreef:
Mozart en Tayga zijn nu een week aan het verharen . Toen het bijna 15 graden was, verhaarden ze niet en nu het weer vriest wel Scheve mond


Dat komt omdat paarden hun biologische klok gebruiken om te verharen, heeft niks met kou te maken. Als de dagen langer worden is dat een teken dat de lente eraan komt, en dus zal het paard gaan verharen, ook al is het buiten nog min 10 Haha!

Oeps.. ik zie net dat iemand dit al heeft gezegd, heb het topic niet helemaal doorgelezen Bloos!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 23:16

Nee ik heb haar ook niet de hele tijd onder een extra dek staan hoor. Maar gister was het steeds erge hagel en ik wou graag dat ze de hele middag buiten stond en het was toch wel erg koud omdat de wind er pal opstond, heb ik er een zomer deken ondergedaan.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 23:19

mijn pony is ook erg aan het verharen, als ik met de rosborstel pas 1 kant heb gedaan, en dan pas op de helft ben zit hij al helemaal vol.
Opzich niet zo erg maar wel irritant Tong uitsteken

Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 23:24

al zeker 3 weken, hele bossen poets ik eraf, ik heb al 4 poetsblokjes "gebruikt" en het houdt maar niet op! Verward

Morrie staat nu zielig zonder dek op in de sneeuw Verdrietig

EngeltjeS

Berichten: 16639
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 23:24

Mijn verzorgpaard verhaart al..... en niet zo'n heel klein beetje...... k heb in 1 week 2 ah tassen vol moeten weggooien.... en dat is 1 week :S xxDevica