leuk ponykamp in belgië?

Moderators: C_arola, Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

bakkabouter

leuk ponykamp in belgië?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 19:48

Ik ben dus op zoek naar een leuk ponykamp in belgië,of net over de grens ofzo,maar niet dat ik naar de andere kant van nederland moet reizen.

Ik wil graag:
een westernkamp
of een kamp waar je veel buitenritten maakt (veel=elke dag)
of een kamp waar ik veel kan bijleren

wat ik wel in elk kamp wil,is dat ik niet tussen de "kleuters" zit,dus niet met mensen onder de 12.

iemand ideetjes?

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:59

euhm, we kunnen samen een kamp doen in de ardennen bij trailfinders hebben ze vaak zo'n aanbiedingen maar ik zie er steeds tegenop alleen te gaan Haha!
je kijkt maar even: trailfinders

Enya - Daya :-)

haike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:03

kijk op www.timeout-reizen.nl dan op jeugdkampen en dan op ponykampen, de bovenste is een jongerentrektocht.
Naar dit kamp ga ik, ken nog niemand dus als er iemand mee wil.... ik ga in de week van 8 augustus.

Jongerenkamp in de Belgische Ardennen - Avontuurlijke trektocht met leeftijdgenoten (12-18 jaar)!

De activiteiten:
De eerste twee dagen leer je alles over het voeren en verzorgen van paarden, omgang met het paard en het voorbereiden van paarden op het rijden. Je krijgt paardrijles, gericht op het buitenrijden in ruig terrein. Je leert hoe je moet reageren op veranderingen in het landschap, hoe je je paard zo min mogelijk hindert en nog veel meer.
De volgende dagen maken jullie een 2-daagse trektocht. Je rijdt 4 tot 6 uur per dag door uitgestrekte bossen, over ruige heuvels en door kleine dorpjes. Er worden regelmatig stroompjes en riviertjes overgestoken en doorwaad. Je slaapt deze nacht in een tent.
Vrijdag maken jullie nog een laatste dagtocht van 4 uur en dan is het alweer tijd om afscheid te nemen…

De paarden:
Je rijdt hier op Spaanse paarden, Painthorses, Apaloosa’s of een kruising tussen genoemde rassen. Deze paarden bezitten het juiste karakter voor deze tochten: taai, kalm, goed aangereden en gehoorzaam.

De accommodatie:
’s Ochtends wordt je wakker van de hinnikende paarden. Ontbijt en diner eten jullie met z’n allen in het eetcafé, boven de stallen. Bij mooi weer wordt er op het terras gegeten. In het herenhuis slapen de jongens en meisjes apart in de twee 3-persoonskamers en twee 2-persoonskamers. Er is een gezamenlijke badkamer met twee nette douches en toiletten.

Meenemen:
Je eigen tent, slaapzak, evt. luchtbed, handdoeken en slippers. Comfortabele kleding, regen- en zwemkleding, laarzen en een veiligheidscap. Schoenen die vies mogen worden. Zakgeld voor kaarten en de telefoon, eventuele medicijnen en een telefoonnummer van een contactpersoon.

Startdata:
Voorjaarsvakantie: 22/2 en 04/4.
Meivakantie: 02/5
Zomervakantie: 04/7, 18/7 en 08/8.
Kerstvakantie: 26/12 (4 dagen)

Je kan op zondag na 18.00 uur worden gebracht en op vrijdag om 17.00 uur weer worden opgehaald.

Rijervaring:
Dit jongerenkamp is geschikt voor iedereen tussen de 12 en 18 jaar die stap, draf en galop goed beheerst.

Prijs:
Deze week op basis van vol pension, veel paardrijden en een goede begeleiding kost € 240,00.
Code: BE/LLj

Bijzonderheden:

Dit kamp wordt begeleid door een ervaren gids, die in het dagelijks leven als schoolleraar werkzaam is.

De locatie ligt circa 50 km van Maastricht, tussen toeristisch Harzé (het kleinste stadje van de wereld) en Spa.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie