Bananenschil slecht voor een paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 20:28

Gister had ik les en altijd als ik heb gereden zadel ik Robin af en staat hij gewoon los. Dan gaat hij een beetje nieuwschierig rondwandelen en moet altijd even ruiken in de prullenbak (viezerik Clown ) gister zat er dus niks in behalve een banenschil en die heeft hij opgegeten. nu vroeg ik me dus af of dat eigenlijk slecht is? Verward
Nu niet denken dat mijn paard zo'n schooier is dat hij uit de prullenbak eet hoor haha *LOL* maar hij moet er altijd even in ruiken en nu zat er dus toevallig iets eetbaars in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 20:30

Geen idee of het slecht is. Mileen krijgt wel eens een banaan, maar ik pel 'm eigenlijk automatisch voor haar af.
Sinaasappels geef ik wel met schil en al. Tip: wel op tijd dekking zoeken, het spuit alle kanten op!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 20:33

Haha ja daar heb ik ook slechte ervaringen mee, sinaasappel! Clown En ook wel met appels want daar gaat hij verschrikkelijk van kwijlen en dan zit ik natuurlijk ook weer helemaal onder.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 21:49

Gut, veel verder als appel en peer kom ik niet bij mijn paardje. Tsja... Maar eens kijken of zo ook sinsappel en banaan lust....

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 21:54

Nou, ik denk niet dat het echt slecht zal zijn hoor Nath, maar als je morgen op stal komt en je ziet je pony dood in de stal liggen, weet je misschien waar het van komt!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 22:00

Spuiten ze het fruit niet met gif tegen vliegen enzo??
Lijkt me niet zo lekker smaken Misselijk

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 23:00

Hoe lang had je hem geen eten gegeven (geintje)?

In bananenschillen zitten wel erg veel chemicalien (in bananen ook btw - zijn nou eenmaal bespoten), maar ik denk niet dat hij er dood aan gaat hoor.

Volgens mij lust mijn paard niet eens sinaasappels en bananen, wortels wel trouwens Vork .....ik zou er niet eens op komen d'r dat te voeren.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 07:47

Joh, banaan vinden ze heeeeerlijk. Ik kwam erachter doordat Mileen zo vreselijk lief stond te kijken toen ik een banaan at. Voor de gein gaf ik haar een stukje; ik dacht dat ze het wel uit wilde spugen. Maar nee hoor, het resultaat was "gimmegimmegimme!!!!"

Die paardensnoepjes met bananesmaak vinden ze trouwens ook helemaal geweldig!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 08:45

Volgens mij lust mijn paard niet eens sinaasappels en bananen, wortels wel trouwens Vork .....ik zou er niet eens op komen d'r dat te voeren.....

[/quote]

Mijn paardjes krijgen : wortels, appels, peren, bananen (zit kalium in en is ook goed als ze een BEETJE ! aan de dunne zijn), rode bieten (vit. C!! ), sinasappels en mandarijnen. Met de laatste 2 ben ik wel wat voorzichtig, mijn Dikke krijgt daarvan soms een beetje waterpoepie Lachen . Je kan dat allemaal rustig uitproberen wat ze lekker vindt. Die van mijn vriendin lust absoluut géén bieten (begrijp ik heel goed , is het enige wat ík zelfs niet uit beleefdheid eet *LOL* !)

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 11:38

Ik ook weleens andyviebladeren en tomaaten Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 12:23

Citaat:
Op 2001-09-24 11:38, schreef Ineke2:
Ik ook weleens andyviebladeren en tomaaten Haha!



Dát heb ik nog nooit geprobeerd *LOL* , vinden ze dat ook zo lekker Verward , moet ik ook eens proberen Lachen !

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 13:48

Joh,

Ik heb juist gehoord dat je ze nooit andijvie moet geven. Zou slecht voor ze zijn!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 17:49

PIZZA BROODJES!!!!
Haha! Haha!
En mijn paard heeft ooit eens een stuk piepschuim naar binnen gewerkt.
Ik noem hem ook niet voor niets soms de groene afvalbak. Haha!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 17:54

Nou Cioola krijgt het ook vaak en nog nooit wat aan de hand geweest door de andijvie hoor, dus zal wel niet zo slecht zijn...We wassen het altijd van te voren, dus zit er geen zand, beestjes o.i.d. op...

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 17:59

ehm..asbak, kroepoek, boterham met kaas heeft Spot wele ens gehad(niet expres dus) en rozijnenbrood, paardenbloemblad, tomaat, sinaasappel vindt ze ook erg lekker, het enige dat ze niet lust is knflook(en dat is juit zo gezond!! Frusty )

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 18:15

tomaat is mimi (geitje) helemaal gek op, expensive weet ik niet wat ik wel weet: knackerbrood, appel, speculaas, limonade (he helen), pinda's (he helen) en de rest weet ik niet zo. ooh ja mais

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 18:40

vo;gens mij is de schil niet zo goed ivm bestrijdingsmiddelen enz.
de banaan zelf natuurlijk wel vinden ze vaak heerlijk door de natuurlijke suiker en niet slecht voor de Haha!

Tazzzz

Berichten: 57
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 18:43

Weet je wat paard ook vaak lekker vinden...........Komkommer!!!!! (lekker bij kwijlen! *LOL* )

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 18:45

mijn haffie (jaja, vreetzak) lust dus absoluut geen banaan!! als ik met een banaan aan kom draait ze haar hoofd al weg haha.. maf beest! aardappelschillen, sinaasappel en sla eet ze ook niet (niet dat ik dat geef, maar dat werd bij haar vorige eigenaar gewoon door voorbijgangers in de wei gedonderd Boos!

maar ik denk dat het niet zoveel kwaad kan hoor Nath!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 19:42

Die van mij lust wel blauwbessen (niet zo graag als haar stalmaatje trouwens). Ze staan op een blauwbessen kwekerij, en 2 jaar geleden liepen ze wel eens vrij in het stukje tussen het land en de stal. (zat een lintje voor). Niet alle bessenplukkers vinden paarden leuk. Kropen ze met hun volle bakjes onder het lint door, komt Toutie erop af: he leuk visite, en ze nemen nog wat lekkers mee ook!, die lui op een hol terug onder het lint door, inhun haast laten ze de bakkies staan, Oh denkt tout: is echt alles voor mij?
Dan werd ik dus gealarmeerd door het geroep van de plukkers, maar goed voor je dan bij de bakkies bent, zijn ze al half leeg!
Sollie hool!!!!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 20:22

Mijn paard lust alles behalve SPRUITJES! Haha!
Wat lusten jullie paarden niet.?
Ik geloof dat mijn fjord ook geen spruiten lust.