shetjes aan de dunne ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

shetjes aan de dunne ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 09:47

waar mijn paard staat staan ook twee shetlanders , die staan alleen in een ander landje dan de andere paarden , ze krijgen dagelijks genoeg hooi te eten en ze zijn allebei enorm aan de dunne poep zeg maar staart en achterbenen zitten er onder , er heeft nog een tijdje een haffie bij hun ingestaan en die heeft nergens last van , dus we vroegen ons eigenlijk af waar dit aan zou kunnen liggen , misschien dat iemand hier het weet ?
alvast bedankt

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 09:54

Het zou een virusje kunnen zijn,
maar ik zou toch even nagaan of ze wel ontwormd zijn.

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 09:57

ik denk zelf dus dat ze niet ontwormd zijn , daar kan het dus ook aan liggen , ik wist namelijk niet zeker of ze daarvan aan de dunne konden raken , en van die haf weet ik dus dat die nog niet zo lang geleden wel is ontwormd , dus dit zou heel goed kunnen , ik zal eens navragen wanneer ze hun laatste kuurtje hebben gehad .

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:38

Ik denk dan dat ze wormen hebben. Maar vraag het idd eens na, als het dat niet is hebben ze waarshcijnlijk iets anders onder de leden.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:22

Kan van alles zijn.
Het kan door het koude water komen (ijs), het kan misschien komen omdat ze iets gevoerd hebben gekregen waar ze niet tegen kunnen (boerenkool).
Het kunnen inderdaad ook wormen zijn.
Wij hebben ook vaak last in de winter met de shets dat ze aan de race zijn (alleen deze winter nog niet), bij ons was toen de oorzaak bevriezing van gras en water wat erg koud was.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:19

mijn shet was laatst ook aan de dunne..en ze is gewoon ontwormd ge ent en dergelijke..kan ook aan het gras liggen..op het moment is eht gras aan het groeien..en zit er dus meer eiwit in..mijn shet kreeg opeens meer brokken..en toen ging et ff mis..nu is ze helemaal gewend..ik heb dr staart gewassen en er is niks meer aan de hand Haha!