Moet je slank zijn ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Moet je als ruiter slank zijn ?

ja
140 (31%)
nee
308 (68%)

Totaal aantal stemmen: 448


Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:25

Lenn schreef:
hahaha wat is dit nou weer, denk je nou echt dat iemand 'ja' gaat stemmen?


nou er hebbe er al 112 op ja gestemd hoor!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:18

Quellian schreef:
Ik persoonlijk vind van wel. Vind het zielig als je te zwaar bent. Schijnheilig

Bij mij op stal staat een meisje van zéker 100 kg en die rijdt haar paard helemaal naar de kl*te... Het beest kan het duidelijk niet aan. Verdrietig

Ik wil op mijn Haf ook niemand die zwaarder is dan 70/75 kg. Bloos




Als het een volboed haf (echt zo'n stevige)is kan ie echt wel iemand aan tot 90 kilo hoor, als het een rijpaard-haf is inderdaad niet te zwaar belasten. Vaak geeft een paard/pony het wel aan als je te zwaar bent, gaat ie raar lopen of bokken.

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:27

wie heeft jou dat wijs gemaakt??????

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:29

Princess"]
[quote="Lenn schreef:
hahaha wat is dit nou weer, denk je nou echt dat iemand 'ja' gaat stemmen?


nou er hebbe er al 112 op ja gestemd hoor!
[/quote]
haha ja.. khad moeten anders geïnterpreteerd

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:39

Waar slaat dit nou op?!

Boos! Wat een onzin is dit zeg! Ik weeg 100kilo, mijn paard 500. Dat is 20% ,heeft ze geen enkel probleem mee! Zou hetzelfde zijn als ik een rugzak op doe van 20kg. kan ik ook rustig een tijdje zonder problemen mee rondlopen.

Ik vind dat het geen bal uit maakt wat voor figuur je hebt, zolang je je paard niet in de weg zit en je allebei maar plezier hebt!

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:23

sflj schreef:
Waar slaat dit nou op?!

Boos! Wat een onzin is dit zeg! Ik weeg 100kilo, mijn paard 500. Dat is 20% ,heeft ze geen enkel probleem mee! Zou hetzelfde zijn als ik een rugzak op doe van 20kg. kan ik ook rustig een tijdje zonder problemen mee rondlopen.

Ik vind dat het geen bal uit maakt wat voor figuur je hebt, zolang je je paard niet in de weg zit en je allebei maar plezier hebt!


Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:29

sflj schreef:

Boos! Wat een onzin is dit zeg! Ik weeg 100kilo, mijn paard 500. Dat is 20% ,heeft ze geen enkel probleem mee! Zou hetzelfde zijn als ik een rugzak op doe van 20kg. kan ik ook rustig een tijdje zonder problemen mee rondlopen.



Dit is een beetje appels met peren vergelijken... Om te beginnen ben je al anders gebouwd dan je paard...

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:55

sflj schreef:
Waar slaat dit nou op?!

Boos! Wat een onzin is dit zeg! Ik weeg 100kilo, mijn paard 500. Dat is 20% ,heeft ze geen enkel probleem mee! Zou hetzelfde zijn als ik een rugzak op doe van 20kg. kan ik ook rustig een tijdje zonder problemen mee rondlopen.

Ik vind dat het geen bal uit maakt wat voor figuur je hebt, zolang je je paard niet in de weg zit en je allebei maar plezier hebt!

Het hoeft ook niks uit te maken, maar ik denk dat degenen die 'ja' stemden bedoelden dat het mooier is voor het plaatje en makkelijker rijdt, dat het dus zou horen, niet dat het móet.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 15:40

Ruiters/amazone van 60/70 etc. kg kunnen soms hun paard nog meer 'in de weg' zitten dan een ruiter/amazone van 100 of nog meer kilogrammen, hangt allemaal maar net van je rijkunsten af, als je alsmaar loopt te 'rukken en plukken' in je paard zijn mond en niet met je paard mee beweegt ben je vaak nog veel zwaarder, voor hem/haar, dan 100 kg!!! Knipoog

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:23

[/quote]
Als het een volboed haf (echt zo'n stevige)is kan ie echt wel iemand aan tot 90 kilo hoor, als het een rijpaard-haf is inderdaad niet te zwaar belasten. Vaak geeft een paard/pony het wel aan als je te zwaar bent, gaat ie raar lopen of bokken.[/quote]

Denk je dat echt! Je merkt zelf toch ook niet meteen dat je je rug te zwaar belast. Meestal heb je pas de volgende dag spierpijn!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58011
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:44

sflj schreef:
Waar slaat dit nou op?!

Boos! Wat een onzin is dit zeg! Ik weeg 100kilo, mijn paard 500. Dat is 20% ,heeft ze geen enkel probleem mee! Zou hetzelfde zijn als ik een rugzak op doe van 20kg. kan ik ook rustig een tijdje zonder problemen mee rondlopen.


ik vraag me af waar dit op slaat,
dus jij zegt dat iemand van 100 kg makkelijk op een arabiertje kan rijden van 500 kg?
nou vind ik niet! een arabiertje is enorm tenger gebouwd, en als je daar dan het (om het beleeft te houden) molliger persoon opzet, zou ik toch wel eens de reacties van dat arabiertje willen zien
ik vind het niet moeten! maar als je dikker bent, neem dan een paardje dat zwaarder gebouwd is!

maar ik vind het wel mooier als je slank bent wanneer je op een paard zit, dat is eleganter!
maar dat is misschien omdat ik zelf enorm mager/slank breng, bij mij is het al eerder mager... (niet door dieet ofzo, ik ben gewoon zo gebouwd)

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:49

Een arabier van 500 kg? Dan is ie dus niet enorm tenger gebouwd, ik heb nl. een 'kasteel' van 1.74 hoog en hij's ook breed gebouwd en die weegt net aan 600 kg Scheve mond

En slank kan zeker mooi staan, 't geheel dan, maar als je heel slank(mager) bent en je zit op een enorm paard is het ook geen gezicht
Kies dan i.d.d. een paard dat bij past, maar dat geldt voor slank en niet slank....... Tenminste, da's mijn mening
Laatst bijgewerkt door Hetja op 22-03-04 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 58011
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 16:51

ja weet ik Haha!
als ik bijvoorbeeld op booster zit (1.63m) heb je al snel de uitspraken
"waar gaat dat paard met het kind naar toe?"
daar kan ik zo kwaad om worden Haha! ik heb booster vrij goed onder controle maar met mijn 1.50 m en mijn 36 kgtjes, is het dus blijkbaar echt geen zicht als ik op een paard van pakweg 1.65 m Knipoog
hoeveel weegt een arabiertje dan?

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:57

Mijn zussie heeft een arabiertje van ong. 1.48 en die weegt nog geen 400 kg, geloof rond de 380, en hij is al vrij stevig (lees, hij heeft een enorme buik!)(laatse keer dat hij gewogen was is vorig jaar winter geweest in Utrecht, na een peesblessure....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 13:01

Ik vind het niet kunnen dat iemand die dik is op een pony rijdt die zelf nogal fijn gebouwd is.

Maar waarom niet op een tinker? Die kan massa's meer hebben.

Ik heb ja geklikt, je moet slank zijn...maar daar bedoel ik alleen mee dat als je zelf stevig bent, je ook een paard naar jouw bouw moet kiezen.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 14:41

Het was idd een beetje appels met peren vergelijken van mij; Paarden zijn in verhouding tot mensen veel sterker! Dus als ik al geen moeite heb met die 20%...!

Ik wilde er mee zeggen dat ik vind dat de vraag onnodig is of anders gesteld had moeten worden.

Ik denk dat ik ook een poll ga starten: mag iemand die een grote neus heeft paardrijden? vind ik ook niet zo'n mooi plaatje! Knipoog

jojohorse
Berichten: 227
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: omgeving groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 12:09

WenckeLover schreef:
Het is raar, in de ruiterswinkels lijkt het net of iedereen slank moet zijn!
wat vind jij daar van ?

ja klopt .
een goede vriendin van mij is niet een van de slankste ,en wilde een nieuwe rijbroek kopen maar het was heel moeilijk voor haar om een goed passende rijbroek te vinden

(ik weet dat dit ook off the topic is maar het is wel een probleem)


maar ik vind dat je niet persee dun hoef te zijn om paard te rijden.
het ligt hem ook aande bouw van een paard vind ik

groetjes jojohorse

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 12:21

Mijn hemel, waar gaat dit eigenlijk over? Of het "mooi"staat op je paard is van geen enkel belang. Wie rijdt er voor het mooie? Het is over het algemeen genomen gezonder voor jezelf om niet te zwaar te zijn, dan bedoel ik daarmee, dat overgewicht gezondheidsproblemen met zich mee brengt. Natuurlijk is het onzin om er allemaal zo mager als een fotomodel uit te zien. Ieder mens zit anders in elkaar, wanneer wordt dat eens geaccepteerd? Het is van belang om rekening met je paard te houden, als je 100 kilo weegt, ga je meestal niet op een superlicht gebouwd paard rijden, dat spreekt toch voor zich?
Het gaat om het plezier wat mens en paard samen hebben. Dat is belangrijk.
Het is inderdaad heel sneu dat de rijbroekmaten aan graatmagere modellen passen, maar niet aan de gezonde, iets rondere Nederlandse vrouw.

Ik ben niet dik, ik ben niet mager, ik ben ik!

jojohorse
Berichten: 227
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: omgeving groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 12:23

Jetta schreef:
Mijn hemel, waar gaat dit eigenlijk over? Of het "mooi"staat op je paard is van geen enkel belang. Wie rijdt er voor het mooie? Het is over het algemeen genomen gezonder voor jezelf om niet te zwaar te zijn, dan bedoel ik daarmee, dat overgewicht gezondheidsproblemen met zich mee brengt. Natuurlijk is het onzin om er allemaal zo mager als een fotomodel uit te zien. Ieder mens zit anders in elkaar, wanneer wordt dat eens geaccepteerd? Het is van belang om rekening met je paard te houden, als je 100 kilo weegt, ga je meestal niet op een superlicht gebouwd paard rijden, dat spreekt toch voor zich?
Het gaat om het plezier wat mens en paard samen hebben. Dat is belangrijk.
Het is inderdaad heel sneu dat de rijbroekmaten aan graatmagere modellen passen, maar niet aan de gezonde, iets rondere Nederlandse vrouw.

Ik ben niet dik, ik ben niet mager, ik ben ik!


ik ben het met je eens!!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:08

Ligt aan het paard.
Sorry dat ik het zeg: Maar het staat niet zo als een stevig iemand op een ielie pielie schriel paardje gaat zitten.
Ik vind het ook niet staan als een dunne spriet op een masale knol gaat zitten.

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:27

jojohorse"]
[quote="Jetta schreef:
Mijn hemel, waar gaat dit eigenlijk over? Of het "mooi"staat op je paard is van geen enkel belang. Wie rijdt er voor het mooie? Het is over het algemeen genomen gezonder voor jezelf om niet te zwaar te zijn, dan bedoel ik daarmee, dat overgewicht gezondheidsproblemen met zich mee brengt. Natuurlijk is het onzin om er allemaal zo mager als een fotomodel uit te zien. Ieder mens zit anders in elkaar, wanneer wordt dat eens geaccepteerd? Het is van belang om rekening met je paard te houden, als je 100 kilo weegt, ga je meestal niet op een superlicht gebouwd paard rijden, dat spreekt toch voor zich?
Het gaat om het plezier wat mens en paard samen hebben. Dat is belangrijk.
Het is inderdaad heel sneu dat de rijbroekmaten aan graatmagere modellen passen, maar niet aan de gezonde, iets rondere Nederlandse vrouw.

Ik ben niet dik, ik ben niet mager, ik ben ik!


ik ben het met je eens!!
[/quote]

Helemaal niks meer aan toe te voegen

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 16:52

Beauty is in the eye of the beholder. Oftewel iedereen zijn smaak. De gezondheid van je paardje en het plezier wat je erin hebt staat voorop. Mocht je echt te zwaar zijn voor je beessie is dat natuurlijk een zeer goede stimulans om af te vallen

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:02

Nogmaals:
Ik heb JA gestemd.
Ik weeg 103 en ik heb geen zin om aan de lijn te doen.

Maar een echte ruiter is niet zo zwaar als ik, dat beperkt.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:43

Poeh dit onderwerp wordt hier en daar behoorlijk uit z'n verband gerukt! Scheve mond
Afijn, ik vind het slankheidsideaal pure onzin, maar het is helaas iets wat in de huidige tijd een gróót voordeel schijnt te zijn. Volgens mij wordt dat behoorlijk overschat, genoeg kundige amazones te vinden met maat 44 en meer. Als ik lees over een persoon van 100 kg die op een paard/pony rijdt, gaat mijn zorg eerder uit naar de persoon (ivm gezondheidsklachten) dan naar het paard. Zoals al vaker werd genoemd hoeft gewicht geen hinderlijke factor te zijn in het (goed) berijden van een paard of pony. Ik kan mij dan ook geen voorstelling maken wat een ''mooi plaatje'' zou zijn. Een mooi plaatje vind ik een ruiter en paard die op eerlijke en respectvolle wijze een harmonieus beeld vormen. En of dat nou anky is of mn buurman maakt voor mij geen verschil, ik kan van beide een geweldige indruk krijgen.
Overigens denk ik ook dat je moet kijken naar hoe je jezelf voelt op een paard. Voelt het goed tussen jou en je paard, geeft dat al een indicatie of jij en je paard last ondervinden van een complicerende factor (zoals genoemd, gewicht, maar er zijn nog zat andere factoren te bedenken).

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:48

tja persoonlijk vind ik slank leuker om naar te kijken... Schijnheilig
maarja we zullen het maar even algemeen houden het is regelrechte koeienpoep... je paard kan het heus wel aan hoor en als je denkt van niet dan moet je maar eens even afvallen....
Ach gut

ik hoop alleen dat me vriendin niet deze post leest Bloos