welk bitje???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jumper01
Berichten: 424
Geregistreerd: 18-11-03

welk bitje???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 09:05

WAt voor bitje zou nou het beste zijn. Er zijn er zoveel.
Mijn paard rij ik op een watertrensje maar deze moet vernieuwd worden of dat ik een ander soort neem. Hij houdt de laatste tijd gigantisch het bit vast, steekt zijn tong uit zijn mond en knarst als een idioot (de een zegt dat dat knarsen goed is en de andere zegt weer dat dat knarsen verzet is) Als ik rij heeft hij zijn oren wel naar voren.
Wat zal ik doen een ander bitje proberen of gewoon een nieuw watertrensje kopen. (ps wij springen)


Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 09:07

Je zou een bit van Robart kunnen proberen. Ik heb er hele goede ervaring mee. En knarsen wordt in de dressuur als idd verzet gezien.
Bij robart heb je bitten met een plat plaatje dat rond kan draaien ze laten er heel erg goed op los en ze gaan er lekker op schuimen ondanks dat het rvs is.

...Dreaming with my eye's wide open...

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 09:20

Een Robart bit zou inderdaad kunnen. Wat ook misschien een goede optie is is een dubbelgebroken appelbitje.

Jumper01
Berichten: 424
Geregistreerd: 18-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 09:22

waar kan je die kopen en hoe duur zijn die?
Ik heb ook van iemand een keer een KK bitje geleend dubbel gebroken maar was daar niet tevreden mee. Hij knarste nog net zo, tong naar buiten en hield ook het bit nog steeds vast. Ik was blij dat ik die niet gekocht had.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 09:26

Deze bitten zijn in de meeste ruitersportzaken wel te koop.
Ik heb even voor je opgezocht wat ze bij Divoza kosten:

Watertrens dubbelgebroken Robart (bst.nr.: 14058)
Dit zgn. pinchless bit onderscheidt zich doordat elke zijde van het mondstuk geheel rond kan draaien t.o.v. de andere zijde. Hierdoor kan op 1 zijde van de mond een andere inwerking worden gegeven dan aan de andere. Het bit werkt makkelijker in en het paard pakt het bit minder gauw vast. Ligt makkelijker in de mond dan conventionele bitten. RVS.
€ 31.74
Afbeelding

Happy Mouth dubbel gebroken (bst.nr.: 14231)
De Happy Mouth bitten worden door paarden ervaren als zacht en comfortabel. Het kunststof bevat appelsmaak zodat het paard het bit makkelijker accepteert. Dubbelgebroken uitvoering zodat de lagen minimaal belast worden.
€ 24.95
Afbeelding

Jumper01
Berichten: 424
Geregistreerd: 18-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 09:32

Ik zal eens even kijken welke van de 2 ik zal kopen.
P.s. mag je met beiden wedstijden doen?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 09:33

Ja hoor, met beide bitten mag er op wedstrijden gereden worden.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 09:47

Ik heb een enkel gebroken robart bitje. Ik vind het een heel fijn ding en Dennis loopt er fijn op Lachen .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 09:54

Ik heb een dubbel gebroken watertrens en een dubbel gebroken dtrens de dtrens is ook iets dunner. Maar ik heb zelf ook een KK bit dubbel gebroken en het nadeel daarvan vind ik eigenlijk dat ze een beetje doods aanvoelen in de mond het klinkt raar maar zo voelt het.

...Dreaming with my eye's wide open...

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:56

chantal_cs schreef:
Deze bitten zijn in de meeste ruitersportzaken wel te koop.
Ik heb even voor je opgezocht wat ze bij Divoza kosten:

Watertrens dubbelgebroken Robart (bst.nr.: 14058)
Dit zgn. pinchless bit onderscheidt zich doordat elke zijde van het mondstuk geheel rond kan draaien t.o.v. de andere zijde. Hierdoor kan op 1 zijde van de mond een andere inwerking worden gegeven dan aan de andere. Het bit werkt makkelijker in en het paard pakt het bit minder gauw vast. Ligt makkelijker in de mond dan conventionele bitten. RVS.
€ 31.74
Afbeelding


Happy Mouth dubbel gebroken (bst.nr.: 14231)
De Happy Mouth bitten worden door paarden ervaren als zacht en comfortabel. Het kunststof bevat appelsmaak zodat het paard het bit makkelijker accepteert. Dubbelgebroken uitvoering zodat de lagen minimaal belast worden.
€ 24.95
Afbeelding


Is deze Robart ook goed voor paarden met een hangend rooster?
Of zal ik dan beter de enkelgebroken moeten hebben? Mijn paard heeft een hangend rooster namelijk.

Jumper01
Berichten: 424
Geregistreerd: 18-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 08:36

Ja dat wil ik ook graag weten.
En bij het Robart bitje watertrens dubbelgebroken, gaat daar niet snel een velletje tussen de bitringen zitten, Ik heb een watertrens en daar gaat elke keer een velletje tussen zitten.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 08:57

Nee er gaat geen velletje tussen zitten. Ik denk dat paarden met een hangend rooster er geen probleem mee hebben. Maar misschien kun je eens vragen aan iemand in de buurt of ze zo'n bit hebben dan kun je het uitproberen.

...Dreaming with my eye's wide open...

Jumper01
Berichten: 424
Geregistreerd: 18-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 09:23

Niemand die ik ken heeft zo'n bitje.
Dus ik kan deze niet uitproberen. Ik heb er 1 besteld bij Divoza (een Robart) p.s. rubberenbitringen zijn die ervoor dat er geen velletje tussen komt? of is dat alleen voor de sier? dit even voor het geval dat.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:13

Bitringen zijn er voor om idd de mondhoeken te beschermen. Maar dat heb je bij Robart niet snel nodig maar bitringen zijn er ook voor dat het bit niet door de hele mond kan.

...Dreaming with my eye's wide open...

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:36

Ik heb een enkelgebroken watertrens en bustrens en een dubbelgebroken bustrens voor Apollon. Met de laatste rijd ze het fijnste.

chocogirl

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:45

heb je de tandarts laten kijken, dat vastpakken en tong uitsteken kan ook te maken hebben met wolfstanden of haken?

Jumper01
Berichten: 424
Geregistreerd: 18-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 11:47

Tandarts is een maandje geledend geweest en alles zag er prima uit. Niets aan de hand (ik laat de tandarts er altijd 2x per jaar bij komen, nee daar licht het echt niet aan)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA en 11 bezoekers