Beenbescherming???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-01 13:38

Gisterenavond hebben Tinka en ik longeerles van Lovely gehad (jawel, alweer bedankt Lovely), en Tinka deed het superbraaf!!! nu moet ik nog leren met die lijn en die zweep om te gaan zonder dat ik overal mee in de knoop kom! Maar goed, Lovely had Lab daarvoor ook gelongeerd en was daarna haar beenbeschermers aan het schoonmaken. Ze zei toen: jij gebruikt geen bescherming bij Tinka he? Nee, zei ik, ik zou eigenlijk niet weten waarom! Vannacht lag ik daar over na te denken (waar kan een mens allemaal 's nacht mee bezig zijn Verward ) en ik weet dus echt het antwoord niet! Kan iemand mij uitleggen wat het voordeel ervan is?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 13:48

Hee toppie dat het zo goed gaat je mag lovely wel errug dankbaar zijn Lachen.


Ik ken een hoop Tinker eigenaren die ook geen bescherming gebruiken. Wat wel het nadeel is met veel behang is dat het gaat schuren. Dus daar moet je voor oppassen.

Waarom beschermers lijkt me opzich zeer duidelijk Ze gaan om de pezen heen en beschermen het dus tegen het raken van de pezen. Vooral als je een paard heb wat nog wel eens een rare sprong wil maken. Vooral als ze los of aan de longeerlijn lopen onder het rijden vaak minder maar je weet het maat nooit Haha!.

Strijklappen achter gebruik je voor het strijken van de beide kogels achter. Sommige paarden zijn wat nou achter dus met lopen raken de kogels elkaar. Dit kan kale plekken veroorzaken verder doen ze niets.

Ik ben ervan overtuigt dat deze beschermers geen steun geven maar beveiliging/bescherming van de benen. Ik rij niet altijd met strijklappen maar wel altijd met peesbeschermers:#. Maar mijn paard strijkt ook niet echt achter en in de dressuurring loopt hij ook zonder Lachen.




_________________
Ik ben NIET verslaafd aan bokt helemaal NIET hoor.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prisca op 2001-09-26 13:49 ]</font>

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-01 14:58

Ben idd erg blij met de hulp van Lovely!
Dank voor je uitleg, ben zelf echt niet slim in dit soort dingen. Strijken doet ze niet, maar peesbeschermers is misschien wel verstandig, alhoewel ze niet vaak gekke sprongen oid maakt, maar ja je weet maar nooit! Ben alleen benieuwd hoe ik die sokken er in moet verstoppen Clown

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 15:05

Anders ga je toch samen met Lovely shoppen zal ze vast leuk vinden. Die heeft toch altijd wat te shoppen Clown.

Koop ze dan wel van een goed merk. In de Bit van afgelopen maand staat een test van Stijklappen wel handig om ff te lezen.
En ze kan je ook vast adviezen welke goed zijn (ojee en ook de dure denk ik hihi).

Succes Lovers.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 15:05

hai Von!
ik heb dan geen stinker (*duikt snel weg*), maar tot een jaar geleden gebruikte ik ook nooit beenbescherming. Vorig jaar lang met Desiree gehad over het wel en wee van beenbeschermers en uiteindelijk dacht ik: OK, ik denk nog steeds niet dat ik ze nodig heb, maar aangezien het geen kwaad kan, kan ik misschien maar beter het zekere voor het onzekere nemen....

en sindsdien rijd ik braaf met peesbeschermers! Vorige week was ik 1 keer vergeten ze mee te nemen naar de stal (ze lafen nog binnen op de verwarming) en ik heb me toch echt een beetje ellendig gevoeld dat ik zonder heb gereden, stom he?!

Ik zeg niet dat je ze moet gaan gebruiken, want dat ik helemaal jouw keus hoor! Ik denk nog steeds niet dat het verschrikkelijk nodig is, maar ach, je weet maar nooit.......

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-01 15:12

Tja, zo ben ik dus ook! Toen ik Tinka kocht had ik 1 halster, 1 zadel en 1 hoofdstel. Dekentjes had ik niet nodig, is toch een robuust paardje???
Nu staat ze na het rijden ook keurig onder een zweetdekentje. Zal wel hetzelfde gaan met die beenbescherming vrees ik! Straks ga ik haar ook nog bandageren Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 15:18

hahah ik ken dat hoor. Maar zolang je paardje en jijzelf er gelukkig mee zijn maakt het toch niet uit of wel Verward .

BTW shoppen met Lovely zal er vast nog wel meer blijven hangen hihi Clown positief gezien hoor *LOL* .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 16:10

wat is er toch met shoppen met mij?? Kan ik er wat aan doen dat ik aan een mandje niet genoeg heb??

Trouwens, door het gewone strijken kan je paard zijn kogels wel naar beschadigen hoor, maar meestal is het onschuldig.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 16:30

Hahah Lovely heeft honger.

Maare als ik ga shoppen met je laat ik mijn geld thuis Schijnheilig mocht het ooit voorkomen.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 16:35

Citaat:
Op 2001-09-26 13:48, schreef Prisca:
Sommige paarden zijn wat nou achter dus met lopen raken de kogels elkaar. Dit kan kale plekken veroorzaken verder doen ze niets



Huilen
Prisca ik moet huilen!!!! (of lachen!)
maar mogen ze ook "nauw" zijn van achteren?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 17:39

Die beschermers dienen voor steun en als bescherming tegen aantikken of het strijken van de benen. Zelf doe ik af en toe bescherming om. Te vaak schijnt ook weer niet goed te zijn.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-01 19:11

Ik geloof dat ik maar met Lov moet gaan shoppen dan, ben erg benieuwd geworden naar wat dat voor ervaring zal zijn Clown . Als we tenminste een keer tijd vinden dat we allebei kunnen...

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 21:22

Omdat ze op de volte lopen., kunnen ze sneller met hun acheterbenen de voor benen aantikken, en het is veiliger *LOL*

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 22:01

Beenbescherming lijkt mij overbodig als je paard zichzelf nergens aantikt en niet continu raar loopt te huppelen. Bij Beau gebruik ik sinds kort wel peesbeschermers aan zijn voorbenen omdat hij zichzich aantikt tegen de koten. Als Tinka dus geen wondjes krijgt omdat ze zichzelf aantikt of niet heel springerig is zou ik denken dat je geen beenbescherming nodig hebt.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 22:30

zit beetje met hetzelfde probleem. hoor ook iedereen over beenbeschermers en dan begin je te twijfelen.
ik ben dus ook heftig aan t twijfelen. op zich heeft ailin genoeg behang om zich tegen de lichtste schrammetjes te beschermen. ze tikt zichzelf niet aan of wat dan ook. en ze staat de hele dag in de wei en heeft dan ook niets om. heb nog nooit wondjes ontdekt (aan der benen) dusja erg nodig is t in mijn ogen niet. ik kies er dan ook voor om haar gewoon kaal te houden. Misschien dat als ik later het bos in wil dat ik ze dan omdoe ivm takken en steentjes enzo. maar gewoon thuis in de bak of wei heeft ze ze niet nodig.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-01 08:54

Ja dat twijfelen heb ik dus ook. Tinka heeft ook nooit wondjes op haar benen, maakt ook nooit hele rare bokkesprongen, maar ja, je weet maar nooit? Verward

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 13:12

Precies, je weet maar nooit!
Ik heb een aanrader voor je: de peesbeschermers van BR, zijn goed en goedkoop.
Wij hebben ze voor allebei de pony's, hoewel ik nu eigenlijk altijd m'n 3-1beschermers gebruik.
Ze zijn stevig en houden het lang vol!
Op concours zie ik er ook massa's mensen mee.

In de Bit-test kwamen de strijklappen van BR, dit model er eigenlijk uit als beste prijs-kawliteit-verhouding, die zijn van hetzelfde materiaal.

Hoop niet dat mijn verhaal als mosterd na de maaltijd komt!