Pony in tuin .. ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 21:51

pff ik weet niet hoe groot haar tuin is, niet heel groot, denk zo iets als de mijne, niet erg groot maar ik denk dat het voor een pony die met pensioen is in de wintermaanden wel te doen is, zeker als ze nu NOOIT buitenkomt, maar alleen maar de hele dag op stal staat en 2 uur per dag veel moet rijden.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:32

Ik heb ook een pony in mijn tuin Schijnheilig
Afbeelding


Nee, even serieus:
Koos heeft wel eens 2 nachtjes bij ons in de tuin gelogeerd, maar dat was echt een uitzondering... Ik zie zo'n pony liever in een weiland staan met nog wat andere pony's erbij. Lachen

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 09:54

Pony's moet je niet alleen houden. Mijn pony heeft een periode alleen gestaan (niet in de tuin Tong uitsteken ) en je merkte aan alles dat ze soortgenoten miste....... Gelukkig staat ze nu in een kudde en heeft ze het súper naar haar zin. Ik ben daardoor echt van mening dat je een paard nooit alleen moet houden, en ze moeten de ruimte hebben om hun benen te kunnen strekken, wat in een tuin niet het geval is..

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 22:09

beweging en alles komt wel goed, zoals eerder geschreven is!
tja, shetje er bij is een oplossing, maar wordt te klein denk ik, ik vind het ook niet echt een goed idee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:11

Niet alle pony's zijn even gelukkig met soortgenoten. Die van mij vindt er geen barst aan en staat liever alleen.
Hij heeft ooit, in een noodsituatie, 2 weken bij ons in de tuin gestaan, maar voor mij hoeft dat niet meer. Een zondag(middag) is prima, maar langer toch echt niet. PB voor meer info.
Als het alleen voor de winter is en alles is goed doordacht zou het wel kunnen denk ik. Per dag 22 uur op stal is ook niet alles...

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:33

mijn verzorgpony stond gewoon in de huiskamer,en had de tuin als zomer wei Schijnheilig
Afbeelding
maar nee ff serieus,ging het nou om een c/d pony,in een niet zo'n grote tuin?!!! of heb ik het verkeerd begrepen?
want als dat wel zo is,zou het waarschijnlijk geen probleem zijn alstie gewoon een (flink) aanal uren uit de tuin kan om even flink te lopen.Maar dat kon ook niet? Schijnheilig
Ja ik zou het persoonlijk niet doen,maar het is nog altijd haar pony,maar als de buren niet klagen(wat ik betwijfel),en er komen ook geen klachten van andere mensen,en het is legaal tsjaa...dan is het echt haar eigen keus.
Maar voor de pony is het natuurlijk niks,en als ze er dan een shet bij zou kopen,moetie dan toch ook weer voldoende bewegingen hebben...
Moeilijke situatie is het wel..

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 01:04

Als de pony een stal heeft en een stukje grond (laten we zeggen 30 m^2) zou het eigenlijk moeten kunnen. Dat is klein, maar groter dan een stal. duh! Moet ze een pony nemen en op een manege zetten waar hij 22 uur per dag op stal staat? Als de pony achter in de tuin staat kan ze er iedere minuut die ze vrij heeft op de dag even naar gaan kijken en de pony een aai over de bol geven. Maar dit is hoe ik het bekijk... veel mensen zullen er heel anders over denken. Maar dat is niet mijn probleem Clown

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:31

Als je een lel van een achtertuin hebt zou het wel kunnen ja, maar dan heb je altijd stront voor je neus liggen.
Ik heb liever dat mensen hun paardje (hoe klein hij ook is) gewoon een fatsoenlijk onderkomen geven, een ruim weitje met een leuk stalletje ofzo.
Paarden in de achtertuin vind ik niet echt geweldig.
Die van ons ontsnappen wel eens (vooral de shet @#$#%$)
als we dan het hek van de tuin niet dichtgedaan hebben staat ze dus leuk voor je neus te gapen als je door het raam kijkt.
Opzich zou het wel kunnen bij ons in de tuin, maar ons pap is als de dood dat ze in het zwembad mieteren Knipoog
Nee, ik heb ze liever lekker in een wei, daar hoort een paard thuis.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 16:22

Marreke : heb je gepbt

moowsy : C pony, niet hele grote tuin , ruim genoeg voor stal met uitloop, pony is oud, is nu nog van een manege, dus alleen maar beter lijkt me ..

malabarista : dankje, dat is dus ook de gedachte van de toekomstige eigenaar v/d pony

xxappiexx : fatsoenlijk, kan je de manege dat noemen ? ik kan heel wat details geven over hoe het beestje nu staat, daarom wil die vriendin de pony weg halen, ik ben er zelf misschien niet 100% voorstander van, maar ik vind het wel beter dan hoe de pony nu staat. Weiland heeft ze nu NOOIT, denk de afgelopen 10 jaar niet meer gezien, daar gaat ze in de zomer dus WEL in, tuin is winteropvang

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:56

Dan vind ik nog dat ze in de winter ook gewoon in de wei moeten kunnen.
Ik heb niks van die manege gezegd ofzo.
Waarom zou hij in de zomer wel op het land kunnen en s'winters niet?
Ik vind het okee dat je hem wilt helpen, heel goed zelfs! Maar kun je dan geen goede stal regelen ofzo?

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:26

Mmmm.... als ik eerlijk ben zou ik niet zo blij zijn als mijn buren een pony in de tuin zouden hebben (ik woon ook in een gewoon woonwijkje met gewone tuinen zal maar zeggen) en zeker niet als er ook nog een geit bij zou staan. De buren van mijn ouders hadden vroeger kippen in de tuin en een haan! Daar was de buurt ook niet erg blij mee, zeker met die haan niet! Ik zou als ik haar was gewoon op zoek gaan naar een weiland of een (goedkope) pensionstalling, een paard heeft toch wel maatjes nodig vind ik. Een tuin is natuurlijk ook niet zo maar in een keer paardveilig, er moet dan toch heel wat aangepast worden! Daarnaast denk ik ook dat als het om een huurhuis van een woningbouwvereniging gaat het waarschijnlijk niet eens mag. Die hebben allemaal regeltjes over huisdieren etc. Ik zou dat toch goed navragen als ik haar was aangezien het helemaal rot is als die pony straks in de tuin staat en hij alsnog weg moet!!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:54

Pony's horen gewoon niet in een tuin. En je kan er niet van uit gaan dat je gekochte pony niet van soortgenoten houd. Meerdere worden knetter als ze alleen zijn. Het zijn en blijven kudde dieren. Met misschien een enkele uitzondering op vele.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 21:19

Dat vind ik dus ook, pony's horen niet in een tuin thuis.