Zouden jullie dit paardje kopen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:45

Mijn mening is dat ik GEEN paard koop wat ook maar enig gebrek heeft hoe leuk hij ook kan zijn.

Dus nee, ik zou hem niet kopen.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:45

't lijkt me een goed paard. op t luchtzuigen na.
weet je zekr dat ie met band echt geen luchtzuigt ?

heb 2 luchtzuigers gereden. nooit prolemen mee gehad. maar als eigen paard..

anoukje

Berichten: 450
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:48

ik weet niet of ik het zou doen maar als je paard bij anderen staat moet je vooral niet vergeten de band om te doen! anders gaan andere paarden het overnemen. maar als je echt helemaal verliefd bent moet je het doen! Lovers

Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:10

ik zou het niet doen, waarom zou je meteen al met een 'probleem' paard beginnen Verward ? paard dat ik ken deed het eerst alleen zonder luchtzuigband, daarna ook met een luchtzuigband en nu ook gewoon in het land! je paard kan er een ernstigge koliekaanval van krijgen, dus ik zou het niet doen ...
het lijkt misschien verder wel een perfect paardje, maar als je nog even doorzoekt is er vast nog wel een geschikt paardje voor haar te vinden...
succes OK dan! !!

Carinnetje
Berichten: 11
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 12:00

Doe wat je gevoel je zegt. Daar kan je meestal het beste op afgaan.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:57

Ik zou het denk ik niet doen... Ik zou niet zo snel beginnen aan een paard dat een probleem heeft.. Of het nou ernstig is of niet...

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:00

Ik zou nooit een luchtzuiger kopen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:13

Estragon schreef:
Ik zou het denk ik niet doen... Ik zou niet zo snel beginnen aan een paard dat een probleem heeft.. Of het nou ernstig is of niet...


Voordeel van een paard dat een bekend probleem heeft is dat je het weet.
En ieder paard heeft een probleem...(of het nu qua exterieur, gedrag, opvoeding of gezondheid is. Het perfecte paard bestaat namelijk niet. Persoonlijk zou ik dan kiezen voor een luchtzuiger, maar verder kerngezond paard, dan een ander serieus exterieur-, gedrags- gezondheids- of characterprobleem.
Maar goed, keep on dreaming Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:14

Georgette schreef:
Ik zou nooit een luchtzuiger kopen.


"Always" and "never" are two words that you should always remember never to use Haha!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:17

Op de manege staat trouwens ook een fjord die eersteklas luchtzuiger is. Hij blijft uuuren bezig met zuigen, en doet dat nu al jaren aan het stuk.

Maar hij heeft nog nooit koliek gehad, en er is nog geen enkel paard geweest die het heeft overgenomen. En zoals ik al eerder zei, ik heb hier ook een luchtzuiger gehad, en nooit geen problemen mee gehad.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:21

Mn vorige paard was een luchtzuiger. Ik heb er zoveel problemen mee gehad, zou het nooit meer kopen. Had om de haverklap koliek (is er uiteindelijk ook aan dood gegaan na een koliekoperatie). En van die luchtzuigbanden kreeg ie op den duur ook kale plekken en wonden.

Denk goed na voor je/zij eraan begint!!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:25

ik persoonlijk zou hem niet kopen
het kan goed gaan maar ook hartstikke fout

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:26

Nope zo'n paard zou ik niet kopen er zijn ook leuke leerpaardjes die niks hebben...

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:28

Nooit problemen gehad met een luchtzuiger dus DOEN Haha! Haha!

Zowiezo ontstaan de meeste stalondeugden uit verveling of een niet optimale huisvesting (STEREOTIEP GEDRAG, door bv 23uur per dag in "eenzame opsluiting" op stal). ..en deze gedragingen zijn dan ook redelijk "op te lossen" door de situatie te verbeteren!

Dus.... zoals ook al door iemand anders werd gemeld: als je kunt zorgen voor voldoende weidegang (met vriendjes) en eventueel speeltje tegen de verveling dan zal het luchtzuigen écht verminderen. (heb ook bij "wevers" zéér goede resultaten gezien bij dag en nacht weidegang met schuilstal en VRIENDJES!!! echt een mega verbetering )

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 15:02

Helaas kun je bijvoorbeeld in mijn omgeving geen stallen vinden met 24/7 weidegang. Alleen in de zomer en dan een paar uur op de dag. Bij mijn op stal staat een paardje die en weeft en luchtzuigt. Die is op zijn vorige stal jaren gestopt en weer begonnen bij ons op stal. Verder op stal staan er geen wevers/ zuigers dus snap het niet helemaal. Hij ziet er heel droevig uit. weet zelf niet of ik het zou aandurven zo'n dier. Misschien als zijn/haar tanden nog goed zijn en het niet heel de dag door raak is.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 15:22

gouda schreef:
Helaas kun je bijvoorbeeld in mijn omgeving geen stallen vinden met 24/7 weidegang. Alleen in de zomer en dan een paar uur op de dag. Bij mijn op stal staat een paardje die en weeft en luchtzuigt. Die is op zijn vorige stal jaren gestopt en weer begonnen bij ons op stal. Verder op stal staan er geen wevers/ zuigers dus snap het niet helemaal. Hij ziet er heel droevig uit. weet zelf niet of ik het zou aandurven zo'n dier. Misschien als zijn/haar tanden nog goed zijn en het niet heel de dag door raak is.


Ja het ene paardje kan zich moeilijker aanpassen aan minder ideale omstandigheden als een ander. Ook voelt de ene zich er wel thuis en de ander niet. Misschien wordt er met het ene paardje ook minder gedaan als met de andere??!! Ik snap best dat er niet overal 24/7 weidegang is maar daar zit nog hééél veel tussen voor je komt bij ....23 u stal en 1 u beweging!!!!!!
en ........
..als een paard eenmaal (stereotiep) gedrag (heeft) vertoont dan komt dit wel sneller terug, omdat ze daarmee ook één of ander verdovend stofje kunnen aanmaken waardoor de situatie voor henzelf dragelijker wordt, kunnen ze verslaafd aan raken.
Maar dit is vooral het geval bij gedrag als weven...... luchtzuigen is toch meer uit verveling en dus zonder aanmaak van dat stofje en de gevolgend daarvan!!

zo als ik het terug lees klinkt het best ingewikkeld Verward Bloos! , maar ja zo zit het wel in elkaar (heb ik op de HAS geleerd Haha! ).
Je ziet dat stereotiep gedrag ook vaak bij dierentuindieren in (te) kleine hokjes en mishandelde dieren (zoals beren van het berenbos) deze dieren blijven dat gedrag vaak houden als ze in een stresssituatie komen!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 15:32

ze gaan bij ons bijna iedere dag in de winter een uurtje in een paddock en daarnaast doen de meesten nog wel wat met hun paard. Maar nu je het zegt: dat paard word niet veel bereden. wel zielig gezicht hoor zo'n droevig koppie ze zoeken nu een verzorger erbij.

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 15:36

Luchtzuigen hoeft geen enkel probleem te zijn. Ik heb een luchtzuiger, die heb ik al 11 jaar. Hij is nu 22 en nog super fit.Kon hem goedkoop kopen vanwege het luchtzuigen. Een band heeft hij niet om, dat veroorzaakt volgens mij meer ellende dan dat het goed doet. Hoewel hij hele dagen buiten is en onbeperkt ruwvoer krijgt, komt hij er nooit helemaal van af.
Hij is in die 11 jaar nooit ziek geweest, geen koliek of wat dan ook. Hij is wel keihard op de benen. Zoals ik in een ander topic ook al aangegeven heb, liever een luchtzuiger met keiharde benen dan eentje die niet luchtzuigt maar artrose, HKO, oc(d) of wat voor anderel ellende dan ook heeft.
Dus is het een leuke pony, is het wat je zoekt? Gewoon doen.