help ik zit met een paard opgescheept

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wat moet ik doen?

de tingker houden?
8 (32%)
of wegdoen zo ja waar heen?
7 (28%)
moet je zelf weten ik bemoei me er niet meer hoor!
10 (40%)

Totaal aantal stemmen: 25


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:46

En hoe langer ik er over nadenk, hoe vreemder ik het vind dat iemand zomaar een veulen cadeau krijgt omdat ze eigenlijk zo iets onozels als over 1.20 heen springen gedaan heeft... Scheve mond

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:47

Misschien moet iemand perse van een veulen af?

En 1,20 is NIET onnozel (ik schijt bekans in mijn broek met een hindernis van die hoogte *LOL* )

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:48

Cassidy schreef:
Misschien moet iemand perse van een veulen af?

En 1,20 is NIET onnozel (ik schijt bekans in mijn broek met een hindernis van die hoogte *LOL* )


nee 1.20 is niet onozel om erover te springen, maar wel om daarvoor een veulen te krijgen. Als iedereen die niet zo gauw over die hoogte heen durft springen een paard cadeau kreeg...

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:48

heb je geen foto's van Embro??
ben wel benieuwd hoe het beessie eruit ziet *LOL*

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:55

beetje vaag verhaal wel...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:58

xKatleentjex"]
[quote="Cassidy schreef:
Misschien moet iemand perse van een veulen af?

En 1,20 is NIET onnozel (ik schijt bekans in mijn broek met een hindernis van die hoogte *LOL* )


nee 1.20 is niet onozel om erover te springen, maar wel om daarvoor een veulen te krijgen. Als iedereen die niet zo gauw over die hoogte heen durft springen een paard cadeau kreeg...
[/quote]

Misschien zocht de oom een reden om het veulen op het oude adres weg te halen? Er bestaat ook nog zoiets als dierenliefhebbers... ondanks het feit dat iedereen het hier onverantwoord schijnt te vinden ...Lips are sealed

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:01

sorry maar een veulen zomaar cadeau geven als een weddenschap vind ik inderdaad onverantwoord. Ik vind nog altijd dat als je een veulen, of eender ander dier wilt kopen je op voorhand moet plannen en beslissen wat je ermee wilt doen en hoe je het wilt doen, en niet o leuk we hebben vandaag een veulen gekregen maar wat gaan we er nu mee doen Lips are sealed

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:04

xKatleentjex schreef:
en niet o leuk we hebben vandaag een veulen gekregen maar wat gaan we er nu mee doen Lips are sealed


Impulsieve aankopen komen gerust vaak genoeg voor, en waar twee paarden een goed tehuis hebben gevonden, kan een derde ook nog bij. Lips are sealed
Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat deze tinker een beter tehuis vindt bij de topicstarter, dan waar hij vandaan kwam.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:04

Beetje vreemd, omdat je 1.20 hebt gesprongen kwam je oom opeens met een veulen aanzetten Verward en hij wou je ook al een ander paard geven zoals in je andere topic Verward
(misschien begint pokemon aan haar come-back Haha! )

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:34

Cassidy"]
[quote="xKatleentjex schreef:
en niet o leuk we hebben vandaag een veulen gekregen maar wat gaan we er nu mee doen Lips are sealed


Impulsieve aankopen komen gerust vaak genoeg voor, en waar twee paarden een goed tehuis hebben gevonden, kan een derde ook nog bij. Lips are sealed
Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat deze tinker een beter tehuis vindt bij de topicstarter, dan waar hij vandaan kwam.
[/quote]

dit is geen aankoop(en iemand die 's morgens opstaat o ik heb goesting om nog eens een paard bij te kopen en zonder verder nadenken 's namidags al met eentje komt aanrijden vind ik ook nogal vreemd, kan aan mij liggen maar als ik een paard zou kopen dan denk ik er toch eerst over na als er na die 2 nog wel een derde bijkan(wat hier al niet kan) en koop ik niet de eerste de beste die ik tegenkom), dit is een cadeau. Het was dus zelfs niet in haar opgekomen om een veulen te kopen, ze kreeg het gewoon van het ene moment op het andere en toen ze had moest ze pas gaan nadenken wil ik het nu wel of niet.

Als dat veulen zo mishandeld werd bij de vorige eigenaar, dan kon die oom beter een weddenschap hebben afgesloten met iemand die op zoek was naar een veulen. En wat je ook zegt, ik blijf bij mijn besluit. Een veulen is niet iets om voor een weddenschap weg te geven, tenzij degene waarmee je wed op zoek is naar zo een veulen.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:36

breng maar hier dat veulen!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 01:22

In ieder geval zou ik de TinGker niet houden nee Knipoog

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 01:40

En het verhaal gaat verder!!
Fabulous!
Alhoewel minder hylarisch als de 1e versie! Haha!
Hou die Tinker lekker, geeft hem genoeg liefde en aandacht en alles komt goed!
Enne, geef je oom mijn adres voor de volgende keer dat ie weer zoiets bedenkt! Hou me aanbevolen!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 02:48

Je weet toch dat tinkerveulens kippesoep moetne krijgen en zo? Schijnheilig Ik geloof hier werkelijk niets van! Zou wel 's een foto willen zien van die tinker aan de brievenbus geknoopt *LOL* Een volwassen man zal geen zo'n stomme dingen doen hoop ik ...

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 03:05

hmmmm vage topic .of ik ben blond Haha!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:18

VOOR ZOVER DIT EEN SERIEUS TOPIC IS Haha!


In principe moet je het zelf weten.
Als jij de plaats, tijd en ervaring hebt, die je zeker nodig zult hebben met een veulen, zou je hem kunnen houden.
Als je 1 van deze 3 niet hebt moet je er sowieso al niet aan beginnen.
Zorg ook dat je hulp/begeleiding van iemand hebt die ervaring heeft met veulens en die je dus kan helpen zodat het veulen niet verpest wordt, en zodat hij in de toekomst niet de baas over jou wordt.
Denk er gewoon heel goed over na, want met een veulen beginnen als je er geen ervaring mee hebt kan veel problemen met zich meebrengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 12:48

Springt ze nou 1.20 m met een fries of een haf???? klinkt allemaal een beetje ongeloofwaardig..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 13:42

sonjabelgium schreef:
Een volwassen man zal geen zo'n stomme dingen doen hoop ik ...


Hoop maar gerust verder, ze doen nog veel dommere dingen...Haha!

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 14:18

Cassidy"]
[quote="sonjabelgium schreef:
Een volwassen man zal geen zo'n stomme dingen doen hoop ik ...


Hoop maar gerust verder, ze doen nog veel dommere dingen...Haha!
[/quote]

Cassidy, helemaal mee eens!! *LOL*
(Helaas)

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 14:19

Hmm, bij mij was het precies andersom Lachen. Pas toen ik een paard had begon iedereen te zeuren: je gaat toch wel springen he? Haha!. Ik wil trouwens ook wel een tinkerveulen, die zijn schattig, hahaha.

Ennuh... Cassidy, HELAAS (moet ik zeggen) heb je daarin wel gelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 14:35

En bovendien, gelooft die oom het zomaar als ze zegt dat ze 1.20 heeft gesprongen? Ik ken wel meer mensen die dat zeggen...

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 15:10

tja.....

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 15:17

Ik geloof niks van je verhaal.


Eyan

Berichten: 118
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: in een gekken huis :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 15:49

mijn oom heeft het veulen gekocht omdat hij de eigenaren kent en ze mishandelen hun dieren en hij wilde dat het veulen een goed leven kreeg.
mijn moeder wil het veulen wel opvoeden en inrijden

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 16:08

Maar als dat veulen zo mishandeld word(vraag mij wel af wat jij onder mishandelen verstaat dan, verwaarlozen, slaan, arbeid laten verrichten etc...) dan kan je toch ook contact opnemen met de DB?