Rustgevend middeltje voor op wedstrijd.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Rustgevend middeltje voor op wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 17:58

Mijn zusje rijd nu mijn 'oude' pony en is dit jaar begonnen met wedstrijdjes rijden.
Het gaat steeds beter, maar de pony (welsh K) is zo'n ontzettende vuurvreter dat een winstpunt er op dit moment nog lang niet in zit, ze rijd de pony best leuk nagevelijk hoor, dat is nog niet eens zo het probleem. Maar zo gauw ze de ring met haar in gaat komt de pony heel zenuwachtig en dribbelig over, dat geeft geen goede indruk op de jury en ze is dus ook nog nooit boven de 150 punten uitgekomen. Afgelopen weekend hadden we zelfs het idee dat er net een winstpuntje in zou zitten (sja wij kennen dat beest ook al 8 jaar, dus wij vonden haar heel goed lopen!) maar ja mijn zusje kreeg 138 en 143 terug..
Zelf heb ik er een jaar over gedaan om een winstpunt te halen (jaja had toen eindelijk een hele aardige jury... Haha! ) en dat gun ik mijn zusje echt niet. Ze wil graag voor de lol, niet om op zo'n hoog mogelijk niveau te komen, wat B parcoursjes springen.
Ik heb even in de catalogus van de paardendrogist zitten neuzen en zag dit middeltje:
Afbeelding
B-Calm
Een pasta in injector voor gebruik bij paarden tijdens stressvolle situaties. De voedingsstoffen in B-calm ondersteunen de werking van het zenuwstelsel en helpen het paard ontspannen. Ondersteunt het reactie- en concentratievermogen.

Zou dit wat zijn om de pony te geven als we op dressuurwedstrijd gaan?
Andere tips zijn natuurlijk ook welkom! Knipoog

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:00

Nog nooit van B-calm gehoord...Wel heb ik al enkele mensen horen praten over bach-bloesems..Zou ook goed werken,alleen heb ik hier zelf geen ervaring mee.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 18:02

hmmm bach-bloesems daar heb ik ook nog nooit van gehoord! Moet je dit het paard iedere dag geven? of is dit ook zeg maar een paar uur voordat het moet werken?

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:56

Anders moet je een bij een "paardenspeciaalzaak" gaan kijken en daar om advies vragen ?

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:04

Bach Bloesems kun je gewoon voor die paar uur geven.
Het zijn druppeltjes op basis van bloesems.

Ik denk dat je het beste Rescue Remedie zou kunnen gebruiken.
Dit kalmeert maar versuft niet.
Ik gebruik het zelf ook wel eens in de proefwerk week ofzo. Haha!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 21:43

oke ook een goede tip! Ik zal ook nog is even advies gaan vragen in paardenwinkels, daar weten mensen vaak ook wel wat goed werkt!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:58

Zou inderdaad even gaan vragen, denk dat die mensen het er het meeste vanaf weten !

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:21

Bach rescue is een goed middel, je kunt het geven voor een gebeurtenis (een uurtje vooraf) het paard rustig in stal of op land laten staan zodat het kan inwerken.
10 druppels of 10 x sprayen per keer (deze hoeveelheid is voor paarden.)

Alle emoties worden afgevlakt, bij mens en dier, en worden hier dus rustiger van zonder verdooft te zijn.
Dieren reageren beter op het middel dan mensen Knipoog .

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 13:23

Na wat advies van de paardendrogist heb ik toch de B-Calm besteld!
Ze hadden het alleen niet meer op voorraad, het komt helaas pas 24 februari bij hun binnen.. Dus ik zal het hopelijk wel voor 28 februari krijgen, dan is namelijk de eerst volgende wedstrijd weer van mijn zusje!