Wat voor zadel hebben jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 14:48

Op de manege rijd ik met een Wintec zadel. Die zadels vind ik echt heeel fijn!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 18:12

Ben ik ook benieuwd naar, hoe zit ie?

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 14:35

Nou, ik vind het heel relaxd zitten en fijn rijden.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 19:45

WINTEC dressuurzadel, mooi en zit lekker en zit goed!!!

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 19:59

Ik heb een Kiefer Aachen vzh richting dressuur en een Kiefer Wien dressuur. Bevallen alletwee uitstekend, en het vzh zadel gebruikte ik zowel op een iel arabiertje van 1.35 als op een stevige KWPN-er van 1.72!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-01 08:44

jaaa, ik heb ook zo'n zadel. een kieffer met de nadruk op dressuur! super zadeltjes hoor! alleen ik kreeg ontzettend last van mijn achterwerk, in het begin!

christa
Berichten: 18
Geregistreerd: 08-04-01
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 22:42

Ik heb een KN dressuurzadel en dat zit echt geweldig. Moest wel wennen in het begin, maar ik ben er erg blij mee!

Groetjes Christa.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 22:53

Ik heb een Kieffer Munchen Dressuurzadel(oud type) gehad reed enorm lekker en was goed voor je houding, Een kieffer aachen vzh ri. dressuur is ook erg goed, Ainsley ben ik niet zo kapot van, is slecht voor je houding.

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 09:23

Die Stubben Scandica drerssuur waar Gillian het over heeft heb ik ook geprobeerd. Ik kon er dus niet op zitten. Ik ging meteen met mijn lange landingsgestel over de zweetbladen heen...

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 09:53

Ik rijd met een stubben springzadel zoals hier op de afbeelding, alleen die van mij is donkerbruin. Echt een heerlijk zadel, ook voor dressuurrijden hoor Party!!

[img]../upload/236/zadel.jpg[/img]

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 10:21

eens wat anders: ik rijd sinds kortop een Orthoflex westernzadel omdat m'n andere westernzadel niet meer paste. Zit heerlijk zacht voor mijn gevoelige kont Knipoog en Lois loopt er uitstekend mee.
Afbeelding

Sandra_oud
Berichten: 379
Geregistreerd: 05-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 11:03

ik heb een JC veelzijdigheidszadel

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 22:36

Ik rijd dus in allemaal verschillende zadels. Maar ik heb zadels die ik haat! }>
Bijvoorbeeld. Zadels van JC! Ik kan er niet inzitten!
Van stubben zit allemaal super. Daaleman gaat wel.
Maar bij mij gaat het er vooral om dat ik kniesteun heb en echt in mijn zadel kan zitten. Ik houd dus helemaal niet van dressuurzadels. Springzadels rijd ik het liefste in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 16:41

Barnsby Raven en daar zweer ik bij. Binnenkort wil ik dezelfde in gloednieuw. Deze oude gaat dan verkocht worden. Wereldzadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 17:32

hoi
ik rij met een kiefer koof met van die grote knie en kuit wrongen. Is soms wel makkelijk kan je bijna niet uit vallen.Volgens sommige word het ook wel een invalide zadel genoemd Verward Maar ik rij er ook dressuur mee en vooral met het buitenzeizoen is het voor die maffe knol toch wel een veilig zadel. Maar toch zit ik nu ook aan een ander zadel te denken, eigenlijk niet omdat het niet fijn rijd maar gewoon omdat je er in de dressuur ring op gediscrimineerd word.
zelf zit ik aan het ainsley dressuur zadel te denken of aan het vz van kiefer en dan de garmisch.
iemand ervarind met die zadels en kan me misschien tips geven.
zelf hoop ik te kunnen blijven "plakken" in zon ainsley omdat dat natuurlijk heel anders is dan dat zadel van mij nu.En thuis is ie eigenlijk altijd braaf dus daar zal het wel goed gaan dus kan ik het niet uit proberen hoe het is als ie maf doet. Want zo lang zal ik er van de winken niet 1 uit mogen proberen.

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 23:55

ik heb een wintec uitgesneden dressuurzadel veelzeidigheids

Het is een beetje lastig uit te leggen, maar het is een veelzeidigheidszadel van winted dat uitgesneden is in een dressuurzadel.

Ik heb het speciaal laten maken en koste een fortuin. Niet aan te raden aan iedereen!! Alleen als je veel money hebt en dat aan je ouders kan terugbetalen

Love from Soraya Kusje

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 12:12

laat ff wetenwelkzadel je hebt gekocht

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 14:43

Ik heb een Stübben veelzijdigheidszadel en een pas gekocht dressuurzadel van Kieffer, model Lech. Mijn ervaring is dat een Kieffer een veel zachtere zit heeft dan een Stübben.

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 09:35

Ik heb sinds kort een tweedehands Stübben dressuurzadel, bevalt best goed! En die Wintec zadels zijn ook een aanrader vind ik, je blijft er goed in zitten bij een wilde bokpartij, hihi

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 13:32

Ik heb een JC dressuur (een Grand Granat)en daar ben ik tevreden over. Hiervoor had ik een Merovech Alarik (vhz)waar ik aanvankelijk enthousiaist over was maar het lag uiteindelijk toch niet goed (meer).
Mijn zadel zit best, maar mijn instrcutrice heeft pas een superzadel...en Daaleman, dat is pas een troontje.

Zijn er hier eigenlijk nog meer die een JC hebben? (op Sandra na)

julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 14:36

ik heb een kiefferdressuur, die heerlijk zit.
het is lech profie.

heel fijn zadel maar.......
een hele slechyte kwaliteit van lak, na 4 x rijden was de verf bij de benen en de singel er af, we hebben hem toen bij de kiefer fabriek, opnieuw laten spuiten, en na een paar keer was weer het zelfde.

Ik hoef dus nooit meer een keifer, alhoewl, het heeeeeeeeerlijk zit, en super op de rug van het paard licht.

verder heb ik nog een wintec veelzijdigheid, kunstof, ook wel fijne zaldels, maar gaan snel kapot bij de zweetbladen,

en heb ik nog een oud zadeltje, ook van de wintec, maar van rood stof. is dus gewoon een zadel om lekker mee te kuiten.
maar dit zadel, ziet niet uit, maar zit het aller fijnst.

groetjes lara

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 19:57

Ik rijd echt met een rot zadel, maar ja. 't Past 't paard wel maar meer ook niet. 'k heb ook zeker geen zin om een zadel voor iemand anders paard te kopen.
Als 't veulentje groot is krijgt ze gegarandeerd een Kiefer of Stuebben zadel, of een ander fatsoenlijk merk, en niet iets dat op een 300 gulden kit van de Divoza lijkt.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 20:43

ik heb een Contour master veelzijdigheid richting dressuur zadel van Equestor. is niet echt bekend, maar wel heel fijn. Het is met verstelbare boom dat je heel makkelijk zelf kan doen,fijn als je paard nog groeit en het heeft extra brede kussens die gedeeeltelijk met gel zij gevuld. Dat is alelbei beter voor de rug van je paard en daar is het hele zadel op gemaakt. Het zit ook heel lekker met iets stroever leer op het zitstuk.Wel aan de dure kant!
Wintec is wel fijn, maar als het warm is gaat je kont heel erg zweten Frusty

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-01 23:46

Die Wintecs vind ik dus echt voor geen meter zitten.....tenminste de vhz niet. Ik kan m'n benen al moeilijk stil houden en toen helemaal niet meer...kan aan mij liggen natuurlijk.

Die Lemetex waar ik ook iemand over gehoord heb, vond ik ook maar niks (wordt een lekker nega berichtje zo), die paste dus echt niet op m'n paard. Bovendien kan je hem niet laten opvullen (want het is een close-contact) en dat lijkt me best lastig......

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 12:08

Ik heb een wintec dressuur en die zit heel vast hoor!!