Sedalin..wie heeft er ervaring mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Sedalin..wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 17:35

Zoals de titel als zegt wie heeft er ervanring met het gebruiken van Sedalin? Ik ben namelijk van plan om dit morgen bij mijn Welsh te gaan gebruiken....


Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:37

Sadalin is toch uit de handel genomen?? Ik weet niet precies meer wta er mee was maar het was niet helemaal veilig ofzo?? Er is nou iets nieuws op de markt met bijna dezelfde naam en dezelfde werking dat schijnt wel gewoon goed te zijn.
eniewee ik heb weleens sedalin bij mijn paard gebruikt en die was na 1 streepje al zowat Knockout... Werkt wel goed dus.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 17:39

ja klopt sedalin is inderdaad uit de handel genomen..maar ik had er nog 1 liggen Knipoog

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:39

Er is iemand op bokt (weet niet meer wie) die is haar paard verloren door die troep...

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:46

Ik heb met paard ahoy gevraagd wat voor middelen de dierenapotheek had voor oud en nieuw. Toen kwamen ze aan met een middel van 60€.. Toen vroeg ik waarom sedalin uit de handel genomen was, en toen zij ze Haha!AT IS ECHT TROEP... Dus ik zei ja maar waarom dan.. Nou zoals ik het zeg:HET IS ECHT TROEP... Ik denk dat het komt omdat je paard er ook gewoon van kan omvallen.. Net als een mens die spierverslappers neemt.... En ja een paard krijg je dan niet zo makkelijk overeind...

My horse makes me happy, not money

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:53

Ik heb het gebruikt voor mijn haf voor de eerste paar keer hoefsmid.
Omdat ze die bijna van het leven veroverde Haha!

Lage dosering en toen werd ze wat rustiger, was snel weer uitgewerkt.

Dat paard wat er aan overledne was was toch allergisch voor een bestandsdeel *correct me if I'm wrong* dat kan helaas bij verschillende producten voorkomen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:38

ik heb het vorig jaar nog gebruikt voor een pony scheren en een paard naar de hoefsmid.

beide keren geen problemen en het werkte super.
nu is er SEDASAN,werking hetzelfde maar het is veiliger en ...VERDOMD DUURDER...

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:43

Nou, Armando heeft toen hij 2 jaar was een hele spuit gehad!!! En hij bokt rustig door in de trailer. (haflinger en een reis van 2 uur) Zo sterk leek het mij dus niet...

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:50

Een week of 6 geleden heb ik mijn haf geschoren en daarbij hulp gehad van een spuit Sedalin. Hij reageerde er goed op, was prima te scheren en heeft achteraf nergens last van gehad.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:56

Mijn paard heeft het een paar jaar geleden gehad(een hele spuit zelfs) toen hij voor het eerst beslagen werd. Hij werd meteen heel slapjes en slaperig, totdat hij de oven hoorde... Toen was het ook meteen weer uitgewerkt! Verder heb ik het nooit meer gebruikt.

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:00

Ik was een week of 3 geleden bij de Heimolen en die hadden nog stapels op de planken liggen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:03

Op de stal waar ikstond werd ook wel eens sedalin gebruikt, zelf heb ik het 1 keer gebruikt.
Maar nog nooit geen nadelige gevolgen van ondervonden.

Wel moet je het geven als je paard nog rustig is, niet als hij al over de zeik is, want dan werkt sedalin averrechts en gaat je paard helemaal door het lint als je pech hebt.

En het is heel erg voor de bokker waar dat paard van dood is gegaan door sedalin.
Maar als je kijkt bij hoeveel paarden toch wel eens sedalin gebruikt word, hoor jij zelden zulke ernstige gevolgen.
Maar het is natuurlijk erg als het dan wel net jou paard treft.

Maar aan een gewone enting kan een paard ook overlijden, dus om daarom niks meer te gaan gebruiken..

judithM
Berichten: 1489
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:27

Ik gebruikte Sedalin een aantal maal als mijn pony beslagen werd, hij was een keer flink vernageld en was daarna vreselijk bij het beslaan omdat hij veel pijn had gehad na dat vernagelen.

Nu weet hij dat geen pijn doet en gebruik ik geen Sedalin meer OK dan!

Ik gaf hem maar heel weinig Sedalin (2 streepjes of zo) zodat hij net ietsjes rustiger werd!

bora

Berichten: 1386
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:43

Een kennis van mij gebruikt het ook als hij met de koets op 'sjiek' moet.
Hij heeft een tuiger en bij 2 streepjes staat deze al heerlijk te snurken als ze op rust staan en met rijden is hij niet zo heet.

Bora

Het is niet erg iets moois te verliezen beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad. (Heilige anthonius van Rowwen Hèze)

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:01


[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:18

ik heb er zelf geen goede ervaringen mee. Mijn paard flipt er vreselijk op... na de hand dan. Ik weet niet waarvoor je het nodig hebt maar je kan ook equikalm gebruiken.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:35

Heb het één keer gebruikt, geldverspilling.
Geen nadeel ondervonden maar hij bleef net zo wild als zonder sedalin (met scheren).

Gravin

Berichten: 55
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:49

Estragon schreef:
Sadalin is toch uit de handel genomen?? Ik weet niet precies meer wta er mee was maar het was niet helemaal veilig ofzo?? Er is nou iets nieuws op de markt met bijna dezelfde naam en dezelfde werking dat schijnt wel gewoon goed te zijn.
eniewee ik heb weleens sedalin bij mijn paard gebruikt en die was na 1 streepje al zowat Knockout... Werkt wel goed dus.


Onze hoefsmid zegt dat het uit de handel is genomen omdat als je een te hoge dosering geeft, niet bij een klein beetje maar bv. het dubbele.Het bij een hengst/ruin zo kan zijn dat als hij zijn penis laat hangen, deze altijd blijft hangen, en niet meer 'ingeschoven' kan worden.

Wij hebben het ook voor onze merrie gebruikt bij de hoefsmid en het hielp wel. Het was wel zo dat ze eerst heel suf werd, en daarna opeens een opleving kreeg.

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 21:26

och dat heb ik nog nooit gehoord.. maar bedankt voor alle reacties Knipoog

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:08

Mja maar zoals je ziet is er wel een verschil in dosering het ene paard gaat van 1 streepje knock out en de ander staat na een hele spuit nog steeds te springen.. Het is dan lastig in te schatten of je teveel geeft lijkt me..... Immers als hij al over de zeik is heeft het geen effect meer..

Lovers Estragon & Herlando Lovers

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:15

Heb het bij maffick ook wel eens gebruikt, ver van te voren, zodat het niet averechts zou werken. Hij werd er lekker suffig van en stond bijna te slapen, oogjes op half.
Nou toen de actie zover was stond meneer ineens weer te stuiteren,klaarwakker, ogen weer wagenwijd open.
Weinig werking dus bij een echte stuiterbal.
Hij heeft z'n penis wel een beetje uitgeschoven op het moment van inwerking, maar trok 'm later gewoon weer terug

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:33

ik heb het bij die van mij eens gebruikt om hem op de trailer te zetten , hij werd wel wat suffig , maar vechte er gewoon tegenin , het laden werd er niet makkelijker van , ook niet moeilijker maar het hielp dus eigenlijk niet echt

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 12:34

Op mijn paard werkt het absoluut niet. Ze verzette zich ertegen en was net zo onrustig en onhandelbaar als zonder...

Ik liet altijd kalmeringsmiddel in spuiten door de dierenarts... nu hoeft dat gelukkig ook niet meer.


WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 12:39

Op mijn paardje heeft het ook geen effect... Ze leek er alleen maar sterker van te worden, ik heb haar nooit bozer gezien dan toen...

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 12:41

Ik moet zeggen dat ik met Sedalin nooit problemen heb gehad..

...Dreaming with my eye's wide open...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Noor17, pluklief, pretty, SentiBot en 36 bezoekers