Stalvraagje

Moderators: Neonlight, Amaryllis, Just_Sannee, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

visje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-01 11:35

Ik ben nog steeds aan't piekeren over een stal. Ik heb mijn andere 'schuilstal' (een hele goede, warme) eens bekeken en misschien kan ik daar beter een stalindeling van maken.
Het idee is om Rocky (mijn 'groot' paard van 1m52) in één box te zetten en de 2 kleine pony's (1m12 en 1m23, ongeveer) samen in de andere (aangrenzende) te zetten. Als ik de stallen verdeel zou ik 2 stallen van 4 meter x 3,75meter bekomen. Ik ben niet heel zeker van de afmetingen, ik ga ze binnenkort eens opmeten.
Mijn vraag is... is dit groot genoeg voor de 2 kleine pony's samen in 1 zo'n stal te zetten. Ik weet wel al die dingen van een stal voor een pony is 3x3 en blablabla, maar ik wil ook zeker zijn dat ze er beiden confortabel in staan. Ik denk van wel, want toen Maya nog veulen was (is het veulen van die andere pony) stonden ze samen in een stalletje van de helft van die grootte, natuurlijk geen heel der dagen hé, dat is ook niet de bedoeling van de stallen die ik eventueel zou zetten. Ze zijn ook heel goed bevriend, dus er zal niet gauw ruzie ontstaan tussen die 2. Ik denk ook dat ik van de tussenwand (tussen de 2 boxen) de helft zo hoog maak dat hun hoofden er niet boven kunnen (privacy voor Mira, want Rocky hapt al eens) en de andere helft zo dat ze hun hoofd erboven kunnen steken, alsook aan de staldeur, want dat geeft meer ruimte (zie bit nummer 65). *LOL*

Femke

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 11:39

Heel goed plan, hoor Haha! .
Dat gaat wel lukken! Ik vond het inderdaad een goed idee van die halve stalmuren voor meer ruimte in Bit Lachen .

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 16:08

Denk dat het makkelijk kan. Pinky & Mysty hebbennu een stal van 4x3 waar ze samen instaan. Als staan ze niet vaak binnen... Meestal kunnen ze op stal wanneer ze willen..

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 18:19

Past prima, die twee kleintjes in die box. En door er niet twee kleine stalletjes van te maken van 2-4 hebben ze extra ruimte, naast nog eens de vrije doorkijk.
Heerlijk, als je dat zelf kunt beslissen!

visje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-01 16:42

Ja, ik zou ze zeker niet scheiden, dat zou te stom zijn. Nee, de pony's horen samen en dus ook samen een stal. *LOL*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie