Sedalin..wie heeft er ervaring mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 15:23

Is bij ieder paard verschillend.
Toen ik mijn shetje Freddy ging ophalen uit Limburg hebben we hem een hele spuit sedalin moeten geven, werkte helemaal niet maar het is wel zoals runningkawa zei, Freddy was al helemaal hoteldebotel dus dat zal het geweest zijn.
Toen we 2.5uur later in amsterdam aankwamen was hij nog steeds zo gek als een deur en een uur later begon zijn achterhand te zwengelen, toen was hij zelf rustiger en ging het pas werken en toen hoefde het niet meer Haha!

Een jaar geleden gingen wij van Uithoorn naar Drenthe verhuizen, Kevin (grote mega zware Kwpn-er van 1.75m) was wat onrustig op de trailer en voor de zekerheid had ik een spuit Sedalin op zak, ik heb hem 1 streepje gegeven en 2 uur later bij aankomst was hij zo dronken als ik weet niet wat, stond nog wel stevig op de benen (viel niet om of zo) maar kon geen rechte lijn meer lopen Haha!

Dus, ligt aan de situatie en aan het paard

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 15:46

Ik had vroeger ook altijd Sedalin bij als ik met Mursey op concours ging.
Nu is het tegenwoordig niet echt meer nodig, maar een jaar geleden had ze af en toe kuren en wilde ze niet laden.
Eerst ff lekker gewoon met d'r stappen dan 2 streepjes Sedalin d'r in, dan weer een half uurtje stappen, en Mevrouw loopt zo de trailer in.
Ik was echt heel erg blij met dat spul!
Ik heb nooit slechte ervaring gehad met Sedalin. En ik baal als een stekker dat het uit de handel is.

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 19:21

ik lees veel over 1 of 2 streepjes, maar op de gebruiks aanwijzing staat dat 1 zo´n streepje voor 70 kg lichaamsgewicht is. Dat snap ik dus niet. stel dat je nou een paard van 600 kilo hebt en je geeft hem 1 streepje voor 70 kg, dan ik me voorstellen dat het geen effect heeft. Bij mij gaat het om een welsh A maar als die grote paarden 1 of 2 streepjes krijgen wat moet ik die kleine dan geven? En de weers omstandigheden maken die ook uit? omdat het een spierverslapper is en stel dat het nou zo koud is als vandaag.... Lachen

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:27

Samm schreef:
ik lees veel over 1 of 2 streepjes, maar op de gebruiks aanwijzing staat dat 1 zo´n streepje voor 70 kg lichaamsgewicht is. Dat snap ik dus niet. stel dat je nou een paard van 600 kilo hebt en je geeft hem 1 streepje voor 70 kg, dan ik me voorstellen dat het geen effect heeft. Bij mij gaat het om een welsh A maar als die grote paarden 1 of 2 streepjes krijgen wat moet ik die kleine dan geven? En de weers omstandigheden maken die ook uit? omdat het een spierverslapper is en stel dat het nou zo koud is als vandaag.... Lachen


Het ging er bij mijn paard meer om dat haar willetje gebroken werd.
(Klinkt stom, maar ja), en dat ze zonder om te vallen nog makkelijk per trailer vervoerd kon worden. Ik wilde niet het risico lopen dat ze tijdens het rijden van sufheid haar evenwicht zou verliezen, en ik heb gemerkt dat 2 streepjes net voldoende was om haar op te laten geven.
Als ik overigens een paard zou scheren oid dan kan hij van mij de volle dosis krijgen, maar als je er nog mee weg wil dus niet.
A welsh kun je ook best 2 streepjes geven. Je moet gewoon kijken wat voor jouw paard het beste werkt.
Weersomstandigheden hebben bij mij nog nooit een rol gespeeld.
Waarom zou het erg zijn om haar spieren te laten verslappen als het koud is??? Nee hoor. kan echt geen kwaad!

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:31

Vraag het Cheyenne hier op bokt, ze heeft haar paardje eraan verloren...

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 22:01

ja dat verhaal had ik al gelezen, heel erg Scheve mond