Mensen die je paard ongevraagd "snoepjes" geven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat vind je van mensen die je paard "snoepjes" geven

Irritant
144 (79%)
Maakt mij niks uit
32 (17%)
Iedereen mag mijn paard wat geven
6 (3%)

Totaal aantal stemmen: 182


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:34

die van mij voer ik expres niets uit de hand ,
als ze een extraatje krijgen komt dat uit de voerbak en niet uit mijn handen en dus ook niet uit de handen van een ander

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:43

Mijn verzorgpaarden staan in een wei aan de rand van een park en langs een fietspad. Iedere keer komen er mensen die hun honden uitlaten in hun park en de paarden ook wat geven! Maar ze letten niet op wat ze geven! Er ligt wel eens prei in de wei en een keer hebben ze Saluut wat gegeven waardoor hij bijna is doodgegaan! Kijk, een boterham oke, maar als mensen niet weten wat ze moeten geven, geef dan niks!

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:36

op de pensionstal waar ik stond kreeg ze vaak snoepjes ed van anderen, maar daar had ik er geen problemen mee. daar stonden allemaal mensen met jarenlange ervaring, dus ik ben niet bang dat ze dan schadelijke dingen binnenkrijgt ofzo.
na de zomer ga ik naar een manege, en daar heb ik dat liever niet, heel lief al die kleine meisjes, maar als die allemaal een snoepje meenemen heeft dat paard binnen 2 dagen zware koliek...

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:04

Mabel staat op een pensionstalling. Met zo'n 18 klanten (24 paarden)
Een iemand van 16 jaar en de rest allemaal ouder, soms komen er wel kinderen mee maar onder toezich van de ouders.
Maar een iemand heeft er nog wel eens ene handje van een grote zak brood mee en alle stallen langs.
Mabel is totaal niet gewend iets uit de hand te krijgen, en dat wil ik graag zo houden. Ook tegen diegene gezegt van: sla Mabel maar over, of in haar bak.

Eerst stond Tos vooraan, tegen over de spuitplaats. Dat was een schooier eerste klas, en stond daar dus iedereen die de zadelkamer uit kwam schooiend aan te kijken. Niemand kon de lieve blik weerstaan...
dus tja, dat schooien was hem ook echt niet af te leren, maar Mabel leer ik het liever niet aan Knipoog

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:20

Ik vind het heel vervelend als andere mensen mijn paarden voeren. Misschien geven ze hem wel iets waar hij allergisch voor is, of krijgt hij veel te veel, want hij krijgt van mij natuurlijk ook nog wat. Gelukkig hebben we geen wei aan de weg, en komen er bijna geen andere mensen bij mij op stal.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:26

Ik sta dus ook op een pensionstal, waar tot voor kort alleen maar volwassenen stonden. Jordy kreeg weleens iets van iemand anders, maar dat was dan een stukje appel of een peentje uit de kist die altijd op stal staat, vond ik niet erg. Jordy is niet zo'n schooier van zichzelf.
Nu staan er echter een stel kinderen op stal met hun pony, en ze komen bij voorkeur aan met een horde vriendinnetjes.... en ze zijn helemaal gek van Jordy....
Ze hangen de hele tijd voor zijn box, terwijl ze hem het liefst van alles en nog wat voeren Scheve mond En daar wordt hij dus wel irritant van. Ook krijgt hij niet alleen peentjes, maar ook allerlei niet voor paarden bedoelde dingen.
Ik heb dus gezegd dat ik dat niet meer wil hebben... Wat doen ze dan; ze hangen nog steeds voor zijn box en houden peentjes of sprietjes hooi en stro voor zijn neus die hij vervolgens niet krijgt, ze houden het zo dat hij er net niet bij kan, wat hij mag toch geen eten en ze geven hem toch ook niks? Ik wist dit dus niet tot voor kort, zodra ik er ben doen ze het niet.
Mijn bijrijdster is echter net zo oud als hen, en daar durven ze wel tegen. Ze zegt er wat van, wordt boos, maar ze luisteren niet naar haar.... Ik heb ze nu dus verteld dat als mijn paard mij bijt, of gaat schooien, ik hun een schop onder hun kont kom geven...kijken of dat werkt....

Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:30

Ik sta op een pensionstalling.
Misschien 2 keer op het jaar,als ik Camble beloon na het werken met een wortel, krijgt een paard wel een stukje. Een stukje wortel van 2 cm gooi ik dan in de voerbak. Dit is dan een paard of een pony van een goede vriend(in) waarvan ik weet dat het mag.

Ik heb nog een tijdje op een manege gereden, en daar waren er soms meisjes die chips gaven aan pony's. En dan maakten ze nog ruzie dat zout beter was dan paprika Verward Er waren pony's die een voetje gaven als ze iets wouden, dat vonden ze dan enorm schattig..

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:33

Ik ben blij dat niemand mijn pony snoepjes geeft want hij wordt er ontzettend happig en chagerijnig van, verder geven sommige mensen suikerklontjes en dat vind ik niet het juiste voer voor een pony.
Hij heeft wel een keer een meloen gekregen om het stil te houden (hij was heel hard aan het hiniken) Knipoog

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:34

vreselijk irri... gewoon niet doen als je niet zeker weet dat t mag

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:39

Op de pensionstal waar ik sta wordt af en toe wel eens wat uitgedeeld onder de paarden. Een stuk brood, een worteltje o.i.d. Ik vindt dat niet erg zolang ik weet van wie ze het krijgt en wat ze krijgt.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 21:40

ik heb zoiets met mijn katten.
Zij krijgen ALLEEN kattenvoer, geen kaas, ham of andere vleeswaren, melk of yoghurt oid. Mijn ouders vinden dat zielig Boos! en ook vriendinnen van me hebben weleens de neiging om mijn bedelende monsters iets te geven. Dat mag absoluut niet van mij. De een is te dik, de ander zo brutaal dat ze het liefst in mn bord springt als ik zit te eten. Bovendien krijgen ze een topmerk kattenvoer en ik eet hun eten ook niet op! :p

Toen ik nog in een studentenhuis woonde had ik er veel minder zicht op en gebeurde het dus wel eens, maar als ik daar achter kwam kreeg de persoon in kwestie wel een boze blik!

Primula

Berichten: 452
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:36

Tja, bij ons kun je dat moeilijk vermijden, maar ik vind dat niet erg hoor Schijnheilig Er staan bij ons zo'n 20 pony's, waarvan de meeste eigenaarspony's. En er lopen daar een hele hoop kinderen rond. Maar die hebben we al van bij het begin geleerd dat suikertjes slecht zijn voor de pony's Haha! ; en dat ze alleen wortels en hard brood mogen geven... Knipoog En als we met een aantal onze pony's zijn aant borstelen, en er is iemand die z'n beestje iets wil geven, dan vraagt die gewoon even of de rest ook iets mag, anders staan die zo zielig te kijken hè Lachen . Daar heeft nooit iemand problemen mee... We hebben eigenlijk nooit last met mensen die allerlei viezigheid geven hoor. Er zijn er ook geregeld die een zak wortels of oud brood meebrengen; das altijd handig als beloning na het rijden hè Knipoog.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:38

Dat beest van mij staat achter het huis van mijn ouders en wordt zowel door mij als door mijn moeder schandelijk verwend met lekkers Haha! . Maar ze is absoluut niet happerig, en nee is nee, bij haar kan dat dus gewoon. Ik vindt het ook geen probleem als er bekenden langs komen die haar wat lekkers willen geven.

Een heel ander verhaal vindt ik het op een manege waar iedere dag tientallen mensen voorbij komen, Dan moet je gewoon het voer gaan aanpassen als iedereen die paarden gaat voeren, en je hebt geen enkel zicht op wat ze binnekrijgen. Dat lijkt mij idd wel ontzettend vervelend.

Wat mij ook niet echt prettig lijkt met die kinderen op de manege: van mij accepteerd avalla nee, van iemand die alleen maar voert waarchijnlijk niet en dat lijkt tot een hoop gehap en vervelend gedrag.

Blij dat ze achter het huis staat.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:40

Maus staat op een pensionstal waar eigenlijk nooit vreemden komen. Ik weet wie hem wel eens wat geeft en wat er aan hem gegeven wordt. Ik geef zn buurtjes ook wel eens een klein stukje wortel... Maar nooit echt snoep ofzo! Alleen de "gezonde" snacks!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:41

Wind schreef:
ik heb zoiets met mijn katten.
Zij krijgen ALLEEN kattenvoer, geen kaas, ham of andere vleeswaren, melk of yoghurt oid. Mijn ouders vinden dat zielig Boos! en ook vriendinnen van me hebben weleens de neiging om mijn bedelende monsters iets te geven. Dat mag absoluut niet van mij. De een is te dik, de ander zo brutaal dat ze het liefst in mn bord springt als ik zit te eten. Bovendien krijgen ze een topmerk kattenvoer en ik eet hun eten ook niet op! :p



ow wat herkenbaar !!!!!!!!! Als er visite is willen ze ook regelmatig iets toestoppen bij m'n 3 katten en daar kan ik ZO boos om worden Boos!
Ik houd er helemaal niet van, en ook niet bij m'n paarden nee........vreselijk als er van alles in m'n paard word gestopt...... Boos!

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:43

Cinzano"]
[quote="jessy schreef:
Irritant.

Omdat het MIJN paard is en ik ben de enige die bepaalt wat erin gaat en wanneer.


heb je dan een bordje op je stal met :
Verboden te voeren

??????
[/quote]

Nee, dan raakt de stalhouder misschien in de war Tong uitsteken Haha!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:49

ik vind het ZEER irritant. mijn paard heeft voernijd en is daardoor niet zo lief op stal. er zijn mensne die haar dan wat geven. vervolgenbs doet ze boos en geven ze haar een tik of schrze naar haar. nee daar word ze lieven van? ik HAAT dat!! laten ze alsjeblieft met hun poten van mijn paard afblijven...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:33

Rowan mag ook absoluut niets. Dat word gewoon een vervelende happerige draak; van mij krijgt hij nooit wat uit de hand, en heel zelden wat uit de voerbak. Op de kleine stal waar we nu staan voert niemand hem verder ook wat, gelukkig. Ik moet er niet aan denken om op een manege te staan waar de paarden op woensdagmiddag volgestopt worden met chips, suiker en chocomelk.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:06

Erg irritant, gelukkig sta ik gewoon op een boerderij bij een vriendin dus gaat er niet veel ongewenste extra´s in.
Ze krijgen wel eens wat van de moeder van m´n vriendin, schillen e.d maar dat vind ik niet zo erg. Maar als er onbekende mensen mijn paard zomaar zouden gaan toestoppen met vreten zou ik niet blij zijn.

Toen Amber en Maffick nog op het Aoc stonden als lespaarden, kregen ze ook van alles toegestopt, dat kon ik eigenlijk niet echt tegenhouden, ik heb wel gezegd dat ze niets meer mochten dan hun dagelijkse portie biks en hooi, maar de leraren en ik hadden er niet de hele dag toezicht op.
Die zijn echt wel volgepropt met eten wat kinderen van huis meegenomen hadden en niet hoeften: `Oh bah brood,hoef ik niet meer, stop maar in het paard" "He bah, appel, wil ik niet, stop maar in het paard"

Zo is het daar wel gegaan, ze hebben ook eens koeienbiks gegeven, daar was ik zo kwaad om en heb ze dat laten weten ook. Dat hebben ze nooit weer gedaan, zelfs als ik daar kwam hoorde ik ze fluisteren : "Je moet dat beest niks geven hoor, anders heb je haar op je dak en dan ben je nog niet jarig" Haha!

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:07

Ach, jah, ik vind het opzich wel irritant, maar aan de andere kant ook niet. Het gebeurt nl bijna niet en als het gebeurt, doen mensen het die ik vaker spreek en die weten of mn paard dat mag hebben of niet. Ik vind het vervelend dat hij bedelt maar dat doet hij toch wel, hij leert het gewoon niet af, ook al krijgt hij op zijn donder als hij het bij mij doet. En nu hebben we weer iets nieuws, omdat hij niet zo graag het bit accepteert hebben we als advies gekregen om hem iets te kauwen te geven voor tijdens het rijden, en dat gaat dus uit de hand. Maar ik maak er geen gewoonte van. Soms wel, soms niet, en meestal krijgt hij het gewoon in zn voerbak. Owjah, en bij ons hangen er gewoon bordjes: 'de paarden niet voeren'. Geldt voor zowel manegepaarden als pensionpaarden. Dat betekent niet dat het nooit gedaan wordt, maar het gebeurt vrij weinig. Een tijdje terug stond mijn paard naast een paard dat erg verwend werd, dus kreeg die van mij ook elke keer wat. Daar was ik niet heel blij mee, maar die mensen hadden wel verstand van wat hij wel en niet mocht hebben, dus hij kreeg niets schadelijks.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 01:20

ik hou er helemaal niet van dat een paard verwacht dat ie wat lekkers krijgt en het overige gebedel... Dus nee ik zou het ook niet op prijs stellen want daardoor werk je dat gedrag juist in de hand...

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 09:19

jessy schreef:
heb je dan een bordje op je stal met :

Verboden te voeren
??????


Rinaldo staat ook op een pensionstal dus als hij op stal staat zal dit niet echt snel gebeuren.

Het valt me op dat sommige mensen juist voeren als je met hem bezig bent (gelukkig nog niet als je erop zit *LOL* ). Ik kan natuurlijk een bordje om z'n nek hangen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 09:30

Nog irritanter is als iemand anders op stal zijn eigen paard wat lekkers geeft, en de andere paarden niet. Terwijl je zelf wel altijd alle paardjes wat geeft als je je eigen wat geeft Lips are sealed

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 09:41

Ik heb dan wel geen eigen paard maar loop regelmatig door de gangen..ik zie ook dat er soms wel eens eigenpaarden worden gevoerd door kinderen en meestal zeg ik er dan wel wat van.
Wat Summertje zegt lijkt me idd ook irritant!

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 09:47

Summertje schreef:
Nog irritanter is als iemand anders op stal zijn eigen paard wat lekkers geeft, en de andere paarden niet. Terwijl je zelf wel altijd alle paardjes wat geeft als je je eigen wat geeft Lips are sealed


Sorry hoor, maar dit is nu precies wat ik bedoel.

Wij hebben 3 poetsplaatsen naast elkaar. De meeste paarden staan te schrapen omdat ze aan het bedelen zijn. Rinaldo staat netjes stil te wachten en ook als 1 van de andere paarden iets lekkers krijgt heeft hij er niets van, simpelweg omdat hij niet beter weet. De poetsplaats is namelijk voor hem geen eetplaats. Iemand hoeft hem maar een paar keer wat te geven omdat het zo "zielig" is en hij is dan gelijk "verziekt".

Om eerlijk te zijn vind ik het zieliger om hem wel wat te geven waarna hij het verwacht om elke keer iets te krijgen en waardoor hij gaat schrapen, happen e.d. en ik hem elke keer op z'n donder moet geven omdat hij bijvoorbeeld z'n benen staat te veruineren.