Mensen die je paard ongevraagd "snoepjes" geven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat vind je van mensen die je paard "snoepjes" geven

Irritant
144 (79%)
Maakt mij niks uit
32 (17%)
Iedereen mag mijn paard wat geven
6 (3%)

Totaal aantal stemmen: 182


Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:40

Irritant! Het is MIJN paard, dus ik ben degene die beslist wanneer en waarom ze een snoepje krijgt. Niet de andere mensen. Als het bij ons op de manège kamp is hang ik een blad op de deur met de melding dat ze niets mag hebben.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:43

Ik zou er niet blij mee zijn. Een appel of een wortel vind ik nog wel ok, mits hij het uit de voerbak krijgt (anders wordt het zo'n schooier), maar snoepjes, suikerklontjes, etc. vind ik niet goed.
Liever heb ik dan men helemaal van mijn paard afblijft.

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:46

ik vind het niet erg, bij mij staan ze met zn 3e in een spoort schuurtje, als ze het ene paard wat geven, ziet de ander dat eigenlijk altijd, jij vind het toch ook niet leuk als iemand vlak voor je neus, een gratis patatje (of iets anders lekkers) naar binnen gaat zitten werken, zonder dat jij iets krijgt (van datgene wa jij nou juist net zo lekker vind)

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:47

Op mijn oude stal vond een van de andere pensionklanten het altijd erg leuk om mijn paard rotte appels en peren te geven Boos! Kon absoluut geen kwaad vond zij, maar goed, ik dacht daar dus echt anders over.... Hetzelfde gold voor een andere pensionklant, wanneer zij haar eigen paard iets lekkers gaf gaf zij alle andere penionpaarden ook standaard een lekker stuk brood.... (lees een half, vers, witbrood) Na er een aantal keer iets van gezegt te hebben heb ik maar met grote letters ''niets extra's voeren'' op haar stal gezet. Ieder moet zelf weten wat hij met zijn of haar paard doet maar respecteer aub de wensen van een ander

McLoessie

Berichten: 51
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:50

Irritant vindt ik nog zachtjes uitgedrukt.
Een jaar of 15 geleden was er een fietstocht langs onze wei met merrie en veulen. Toen stonden er een heleboel mensen bij het voorhek, gingen we erheen, bleek onze merrie al een rol pepermunt en een handvol toffees te hebben gekregen. Ze vonden het zo lief dat ze het veulentje mochten aaien. En dat in ongeveer 10 minuten.
We vroegen die mensen door te fietsen en ze niets te geven. Daarna maar een touwtje door de wei gespannen zodat de merrie niets kon krijgen.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:53

Ja ik zou er erg van balen als ik dit ook zou hebben , gelukkig staan mijn paardjes thuis. Maar als er dan iemand op visite komt die wil ze meteen een handje biks geven, want ze kijken zo lief..jah hartstikke lief, maar als je de volgende dag de stal in komt gaan ze meteen hinneken dat ze weer biks willen hebben....
Op een wedstrijd heb je dat ook altijd, je zet je paard in een boks en om de drie tellen staan er pennymeisjes het paardje te voeren! Wij hadden bedacht om de volgende keer maar een blaadje aan de stal te hangen: Paaard bijt of Heeft die-en-die ziekte en mag daarom alleen maar water drinken en speciaal voer of iets van: Pas op! Heeft schimmel, niet aaien worden mensen ook ziek van oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:56

Op een wedstrijd doe ik dat heel makkelijk; Milena staat in haar box in de veewagen, en op het schot hang ik altijd gewoon een A4tje met NIET AAIEN EN NIET VOEREN AUB!
Werkt altijd.
Het staat natuurlijk hartstikke lief, zo'n ondeugende Fjordenkop in 'zo'n wagen, maar ik moet dat gezeur niet. Wordt ze alleen maar chagarijnig en happerig van.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:57

Ja, wij hebben ze ook altijd op de veewagen staan...

prompter

Berichten: 11119
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:57

Ik wil gewoon niet dat mijn paarden iets krijgen van anderen, ik weet ten eerste niet wát ze geven (misschien wel iets wat slecht voor ze is), en ten tweede maak je er maar bedelaars van.

Vorig jaar op Duindigt, toen Rain moest starten, kwam er nota bene vlak voor zijn koers een oudere vrouw vragen of hij appelschillen mocht hebben Haha!. Heb je daar een atleet in de box staan die bijna de koers in moet, willen ze hem schíllen geven *LOL*.

We hebben vriendelijk doch beslist aangegeven dat we dat liever niet willen, maar ik vraag me af wat er gebeurd was als we er niet bij waren geweest....

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:05

Ik geef alleen mijn paard en de paarden van vriendinnen op stal af en toe een worteltje, en andersom ook. Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn paard op een manege zou staan. Al weet ik wel dat hij sowieso helemaal tureluur zou worden van de drukte.. Daar kan hij niet tegen, dus of hij dan nog zo'n zin zou hebben in het snoepje?

Mijn pa koopt wel eens een zak met wortelen die hij uitdeeld aan alle paarden op stal. Mensen weten het en vinden het alleen maar leuk. Een we hebben geen schooiende paarden, ja eentje, maar die komt van een manege met kleine kinderen.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:31

Ik ken het probleem, Emeraldo is ook "de lievelingspony" van een aantal meisjes. Eén meisje (9 jaar) heeft haar pony bijna langs die van ons staan, en Emeraldo kreeg regelmatig snoepjes, brood, appels en wortels. Van de andere buurvrouw kreeg Emeraldo altijd een handje musli als haar paard ook musli kreeg. Wat was het gevolg: Emeraldo liep al -vanuit zijn stal- naar haar toe om eten te halen, stond steeds te schooien (ja, hij geeft altijd een voetje als hij eten wil/krijgt). En... hij had niet veel respect meer voor mij. Als hij geen snoep kreeg als hij dat wilde, werd hij boos.
Na dat een tijdje te hebben aangekeken heb ik gevraagd of ze Emeraldo niet de hele tijd wil voeren, en hij is gelukkig weer de oude!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:35

runningkawa schreef:
Een rede voor mij om niet op een manege met kleine kindertjes te gaan staan. Lachen

Dat geldt voor mij ook.
Nu weet ik dat hij alleen maar gevoerd wordt door de staleigenaresse en door mij. Wanneer hij dus een keertje iets mankeert, weet ik dus ook vrij snel wat hij allemaal gegeten heeft.

Laiser eet alles wat hem aangeboden wordt. Dat is misschien wel leuk, maar voor mij niet handig. Ik wil graag weten wat mijn paard allemaal naar binnen werkt.

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 16:46

Uit jullie reacties blijkt wel dat het niet alleen mij erg hoog zit.

Zelf zal ik nooit een andermans dier zomaar voeren en ik heb er dan ook heel weinig begrip voor als anderen wel mijn dieren zomaar voeren. Ze zien er niet ondervoed of slecht uit (al zeg ik het zelf). En over het algemeen maken ze nog aardig gebruik van hun opvoeding ook Schijnheilig

Ik ben wel blij dat het overgrote gedeelte van jullie mijn mening delen. Voel ik me tenminste niet zo'n boe-vrouw.

Daihyo

Berichten: 88049
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:49

Ha ha, nee hoor. Ik vind het niet meer als normaal. De meeste paarden worden er gewoon vervelend van. Ik denk dat iedereen wel zo'n ervaring heeft. Misschien niet je eigen paard. Vooral op maneges en pensionstallen waar veel kinderen rondhobbelen die alle paarden leuk vinden en allemaal willen aaien. Op zich niets mis mee, maar wel met mijn toestemming en als ik erbij sta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:50

Iedereen mag mijn Moon wat geven hoor!

Als ik snoepjes bij me heb en wil die aan een paard geven (want meestal ruiken ze het als het in mijn jaszak zit Vingers aflikken )dan vraag ik wel eerst even aan de eigenaar of het mag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 16:59

Brigitte schreef:
Ik ben wel blij dat het overgrote gedeelte van jullie mijn mening delen. Voel ik me tenminste niet zo'n boe-vrouw.


Zelfs al zouden we je mening niet delen, dan is het nog JOUW paard, dus JIJ beslist wat hij eet en of en zo ja wat voor tussendoortjes/extraatjes hij krijgt.

Ik vind het afwijkender om iemand anders z'n beest wat te voeren dan als eigenaar te zeggen dat dat niet mag hoor.
Je voert toch ook niet alle honden die je op straat tegenkomt? Zou me wat moois worden....


Overigens moet ik ook wel eens onwijs lachen om die voederdrang van mensen hoor. Sta ik laatst op de berg met iemand bij haar huis te praten, vraagt ze of ze dat mooie paardje van mij een koekje zou mogen geven.... *LOL* *LOL* *LOL* Geweldig toch? (het antwoord was trouwens nee, heb uitgelegd dat ze met bit in niet mogen eten)

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:06

Het ligt er natuurlijk wel aan wat de sfeer op stal is, van sommige mensen maakt het niet uit, van anderen weer wel omdat ik ze niet goed ken.
Ook kan ik het me voorstellen dat sommige mensen het irritant vinden, omdat je dan niet weet wat en hoeveel je paard binnen krijgt. Ik geef bij mij op stal alleen snoepjes aan paarden van wie ik zeker weet dat de eigenaar dat niet erg vind.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:11

Irritant.

Omdat het MIJN paard is en ik ben de enige die bepaalt wat erin gaat en wanneer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:16

Pff... ik zou woedend worden als ik een vreemd iemand Shaseera iets te eten zie geven! Ik doe het zelf al nooit, en van iemand anders wil ik dat al helemaal niet hebben. Gelukkig staat Shaseera volpension waar GEEN kleine kinderen rondlopen, en waar de paarden hun hoofd niet buiten de stal kunnen steken. In het begin vond ik het niks, die 'dichte' stallen, maar nu ben ik er toch wel blij mee, ook omdat de paarden elkaar dan niet kunnen bijten.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:22

jessy schreef:
Irritant.

Omdat het MIJN paard is en ik ben de enige die bepaalt wat erin gaat en wanneer.


heb je dan een bordje op je stal met :
Verboden te voeren

??????

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:56

Cinzano schreef:
heb je dan een bordje op je stal met :
Verboden te voeren

Toen ik mijn paard een paar dagen op een andere stal had staan om hem zadelmak te maken had ik op de deur staan:

PAS OP!
PAARD BIJT!

Extreme duivel


Works every time Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:56

Ik sta gelukkig ook op een stal waar weinig tot geen kids rondlopen.
En niemand die het in zijn hoofd haalt zomaar iemand anders zijn paard iets te snoepen te geven.

Ik beloon mijn paard met een kroel en een knuf, niet met snoepjes.
En als iemand anders dat ongevraagt wel zou doen zou die denk een beetje bonje hebben Haha!

Mijn sinds kort bijrijdmeisje heeft wel altijd snoepjes bij zich, vraagt ook altijd of ze mag en we hebben daar gewoon wat afspraken over gemaakt.

Par mag niet bedelen en alvast de helft uit haar jaszak gaan "kijken", vind het bij mijn hond niet goed dus paard gedraagt zich ook maar Haha!

Als ze gewoon braaf haar werk heeft gedaan en weer op stal of in de paddock/wei staat mag ze van mij best een snoepje.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:57

Jaa ha ha dat geloof ik best Haha!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:01

Het is wel niet mijn pony, maar ik hou er niet van.
Mensen geven zo vaak verkeerde dingen die paarden helemaal niet mogen, of vieze resten of dingen met schimmel.

Zowiezo, als iemand nou een paard een snoepje geeft en dat paard is ziek en daarna loopt hij door naar Marilyn dan is er dus een grote kans dat Marilyn ook ziek wordt.

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:18

ja een bekend 'probleem' gelukkig heb ik een hele slimme pony. hij kent mij namelijk heel erg goed en weet dat hij van mij nooit iets krijgt in de wei, alleen als ik met hem bezig ben krijgt hij wel eens een snoepje.
Nou waren er nieuwe mensen van de zomer en iedereen vindt zo'n klein wit shetlandertje wat gelijk je zakken komt inspecteren heel erg schattig. dus hij kreeg van die nieuwe mensen elke dag een snoepje. Ik heb het zo gelaten want ik wist dat ze er snel genoeg mee op zouden houden (heb ze wel gewaarschuwd: Hij weet nu dat hij wat krijgt van jullie en als Blancie zijn zin niet krijgt wordt t een duiveltje, en hij weet nu dat hij de baas over jullie is=zijn wei en hij krijgt eten) Maar goed mensjes wilde niet luisteren. Op een dag geen snoepje, Blancie draait zich om: BAM trap!
Hij rende daarna hard weg en heeft volgens mij hard staan lachen. die mensen begrepen trouwens niet waarom hij mij niet trapte of beet en hun dus wel Verward

Dus nee ik hou er niet van als mensen mijn pony zomaar snoepjes geven gelukkig heb ik een pony die dat soort mensen zelf afstraft als ze naar mij niet willen luisteren... *LOL* Lovers