Voernijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bora

Berichten: 1386
Geregistreerd: 30-07-03

Voernijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 07:29

Ik weet niet of ik dit goed heb neer gezet.
Maar mijn paard heeft heel erge voernijd. Scheve mond
Hebben jullie soms tips wat ik hieraan kan doen?
Ze hebben bij mij op stal er al tralies voor gemaakt,
zodat ze niet kan happen. Maar hier ben ik niet blij mee. Boos!

Alvast bedankt Bora


Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 07:48

wat doet je paard dan precies?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 08:55

Op mijn oude stal hadden we ook een paardje met voernijd. Tegen etenstijd stond ze zich vreselijk druk te maken op stal. Schoppen, happen in het hekwerk, etc.
Door deze merrie als eerste te voeren is het probleem stukken minder geworden. Maar echt opgelost is het dan ook niet...

* To Belg, or not to Belg *

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:36

Yorghos schreef:
Op mijn oude stal hadden we ook een paardje met voernijd. Tegen etenstijd stond ze zich vreselijk druk te maken op stal. Schoppen, happen in het hekwerk, etc.
Door deze merrie als eerste te voeren is het probleem stukken minder geworden. Maar echt opgelost is het dan ook niet...


doen ze bij mijn op stal ook de paarden die het hardst trappen en bijten het eerste geven. Sommige trappen letterlijk hun stal kapot en sommige bijten zo erg dat hun voortanden slijten. Lijkt wel of het erger word daardoor en ze doorhebben dat ze als eerste krijgen. Vervelend hoor. Hoop dat hier wat aan te doen is.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:48

Ik heb ook wel eens ergens gezien dat ze zo'n paard als laatste voerden... Dat scheen ook wel te helpen. Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:50

Imker heeft dat ook. Heel vervelend, maar goed, je kan het niet afleren.
Het best kun je het maar negeren. Straffen heeft sowieso geen nut, dus dat raad ik echt af.

Toos paardloos

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:51

Tja ik denk dat je ze toch maar als eerste moet gaan voeren!! Ook in het belang van het paard, want het kan zich wel bezeren als het zo staat te doen op stal en daar zit je toch ok niet echt op de wachten lijkt mij.

bora

Berichten: 1386
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 13:02

Ze word al als eerste gevoerd, maar ze blijft het doen. Maar als ze eten in haar voerbak heeft liggen dan kan ik dit evt. wel weg halen, ze vindt het niet leuk maar reageert verder er niet op.

Het is niet erg iets moois te verliezen beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad. (Heilige anthonius van Rowwen Hèze)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:03

wij hebben ook zo'n merrie staan Boos!
voor en tijdens het eten van de brok...dan lijkt het net alsof de stal word verbouwd,men wat een kreng is dat ! ze blijft tegen de wanden aanslaan tot de brok op is

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:04

Dan is ze nog heel braaf. Imker doet bij mij niets, maar een ander hoeft zijn stal niet in te komen als hij voer heeft.

Toos paardloos

bora

Berichten: 1386
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 13:04

chamayalover schreef:
wat doet je paard dan precies?


Dat weet ik niet precies, want ik ben er niet altijd met voeren. Maar ze schijnt heel erg te dreigen en te happen naar de andere paarden.

Groetjes Bora

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:15

Naast mijn paard staat ook een paard die voernijd heeft. Als lady dan haar stal in gaat of met haar hoofd naar buiten staat dan trap ze keihard tegen het schot aan (ze is er zelfs al een paar keer doorheen gegaan) of ze bijt in de tralies.
Helaas is hier ook niks aan te doen, ze geven haar meestal wel als laatste voer.

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:24

door haar voer tegeven als ze dit gedrag vertoond, beloon je het als het ware en blijft ze het doen.
ze moet leren dat ze als ze "goed" gedrag vertoond dat ze dan wel iets krijgt en anders niet... maar omdat je het zelf niet doet is dat lastig

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:46

Onze hengst is ook zo. De paarden worden altijd in dezelfde volgorde gevoerd en dat weet hij. Hij doet het ook alleen maar als hij dus aan de beurt is. Misschien geen vaste voer volgorde aanhouden. Dus de ene keer als eerste en dan weer als laatste voeren.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

soesie

Berichten: 751
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:33

Is het misschien een idee haar eerst een pluk hooi te geven? Zodat ze alvast wat te doen heeft?( Dus voordat er met brokken gerammeld gaat worden?)

bora

Berichten: 1386
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 19:02

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties.
Ik ga hier mee aan de slag.

Bora
*LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fudge en 35 bezoekers