Ervaring mud control platen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:56

Andreas Ziehner heeft ook de INB platen - kwamen voor mij goed uit de bus prijstechnisch met afleveren.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:33

Dat is paddockplatten.org. Voor mij was dat ook de meest voordelige en snelle optie. Echt keurig in het contact en snel geleverd. Ik betaalde beide keren (de eerste er net onder en de tweede er net boven) rond de €2000,- voor twee volle pallets (70m2) inclusief leveren.

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:13

Momenteel komen zij ook als interessantste uit de bus, enkel grindsplit dus goedkoper maar wel met nét iets andere platen dan die inb"s

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:34

Sluiten ze wel op elkaar aan? We willen misschien nog een aantal m2 bijleggen.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:36

Malenka schreef:
Officieel is mudcontrol de enige leverancier in de Benelux. Vandaar die doorverwijzingen. Ik ben blij dat niet iedereen daar aan mee doet want ze zijn echt een stuk duurder.

Sagustu levert niet onder mudcontrol, wel imb platen allebei. Hier leverden ze wel in Nederland, ik heb ze toen gesproken en de platen zelf laten ophalen (dus zelf koerier geregeld, dat scheelde nog weer een beetje)

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:38

Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met 'levert niet onder mudcontrol'.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:42

Malenka schreef:
Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met 'levert niet onder mudcontrol'.

Onder die merknaam bedoel ik. Mudcontrol zit bv in Benelux en UK, ze zijn dus niet de duitse mudcontrol, waardoor ze in principe gewoon zouden mogen leveren

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:47

MudControl verkoopt ook gewoon INB platen. Hun naam is gewoon een verkoopnaam. De productie is van INB :D

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:54

Ik weet dat het INB platen zijn inderdaad. Als je contact opneemt met de fabrikant verwijzen ze je direct door naar mudcontrol omdat zij afspraken hebben dat ze de enige wederverkoper in de Benelux zijn. En ook sommige Duitse wederverkopers verwijzen je direct door naar hen als je aangeeft in Nederland te wonen.

Thioro

Berichten: 3991
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 09:25

Kom hier ook even een vraagje stellen.
Heb net mudcontrolplaten gelegd. Nog zonder zand want geen tijd meer gister.
Ik ben er heel blij mee.
Maar, nu komt het, de paarden zijn er bang van en gaan er alleen luid snorkend en onder lichte dwang (meenemen aan halster) op.
Staan ze daar in de modder meewarig naar het hooi te kijken dat op de platen ligt :+ .

Heb ik gekke paarden of gebeurd dit wel vaker?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 09:42

Joh zodra er dadelijk wat zand op ligt is er niets meer aan de hand. :j

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:00

Die van mij vonden de platen zonder zand ook wel eng - moesten erg wennen.
Maar toen het zand er op lag, was het direct 1 groot feest en dan is het ook best interessant om te graven tot je op de platen zit!! Haha

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 09:20

Iemand ervaring met deze website? Lijken wel de echte en voordeliger.
Afbeelding

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 14:12

Sagustu rekent incl btw € 26,26 per m2, ex verzendkosten. Maar de verzendkosten zijn wel duurder.

(ik geloof niet in dat "verbeterde model" van Grindsplit Discounter - ik denk dat het gewoon namaak is. Hoeft niet perse slecht te zijn, maar het hoeft ook niet beter te zijn.)

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 15:30

Nee, beter denk ik ook niet, maar als ze net zo goed zijn is het wel interessant, er staat nu introductieprijs van 25,49, alleen rekent hij dat niet als ik het in mijn mandje doe, ik heb een mail gestuurd. Over het bedrijf zelf vind ik wel positieve berichten.

Er staat dat ze 9 kilo wegen, mudcontrol weegt er 7,zullen dus wel niet exact dezelfde zijn, maar wel degelijk. Voor de introductieprijs wil ik het wel eens proberen, ik wacht het antwoord af.

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 16:47

Ik heb een rondje offertes aangevraagd... en het gaat weer bijzonder hoor.
Enkelen verwijzen naar hun site en zijn dan gewoon niet voordelig, maar wel volhouden dat het niet goedkoper kan he?
Er was er zelfs eentje bij die ronduit sarcastisch terugmailde dat ik gratis mocht komen afhalen, terwijl ik duidelijk vroeg om een prijs inclusief bezorging.

Nou ja, ik wacht nog op 1 offerte van Andreas Ziehner. De prijs op hun site is erg gunstig, maar wat de verzendkosten zullen zijn weet ik nog niet.
Tot nu tot is Sagustu voor mij de beste deal.
Voor Paddockplaatshop.com overigens een positieve duim omhoog - ze belden meteen na aanvraag om zeker te weten dat ik hun platen wel vergelijk met de INB platen (en niet met naar hun zeggen kwalitatief mindere namaak) en zijn daarna met een nette offerte gekomen die heel dicht in de buurt van Sagustu komt.

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:29

Offerte van Ziehner binnen. 70m2 aan huis bezorgd voor € 2.103,33. (per vierkante meter 25,20 bij afname >50m2, transport is aan de prijs)
Dat is de goedkoopste voor échte INB-platen op dit moment. Daar ga ik bestellen.

miezelke

Berichten: 1316
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 12:28

Interessant Dees. Ben benieuwd naar je ervaring.

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:02

Ik heb in 2016 via Bos Rubber 150 m2 ecorasters besteld, voor ongeveer hetzelfde bedrag (maar wel 2x zoveel roosters). Het zal inmiddels wel duurder zijn geworden, maar misschien iets om Bos Rubber ook een offerte te vragen?

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-24 13:11

Dat is toch een heel ander systeem dan mudcontrol of inb platen? Dan vergelijk je appels met peren

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:35

Inderdaad totaal anders. Zeker ook nuttig. Maar in andere omstandigheden.

Dwyne

Berichten: 1974
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 12:05

babslovertje schreef:
Ook wij zijn van plan om Riedwiesenhofplaten aan te schaffen. Weet iemand of je er met een tractor veilig overheen kan rijden als de platen stabiel liggen met zand? Mudcontrol beweert dat je er met zwaar vervoer over kan rijden maar bij de Riedwiesenhof zie ik dat nergens staan

Dit kan prima, als je hun ernaar vraagt geven ze zelf ook aan hoeveel ton gewicht het kan hebben.
Hier rijdt er 2 tot 3x per week een zware John Deere trekker met dito baal hooi overheen en niets aan de hand.
Een enkele keer breekt er een hoekje af (door de paarden nota bene) maar dit komt bij ons doordat het niet goed opgesloten ligt en we te weinig zand eroverheen en omheen hebben gestort.