Wat betalen jullie voor stalling op een manege?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 15:16

Bij ons kost het voor een paard NLG 575,00.

Daarvoor heb je weiland, 2 grote binnenbakken en een kleine binnenbak, een grote springtuin, z-bak, spuitplaats, solarium, er word voor je gemest en biks zit er ook bij in. En natuurlijk gebruik van hindernismaterialen.

Ik betaal zelf NLG 375,00 voor Iduna, en dat is de helft van 't lease-contract en Puma (Mariska) betaald de andere helft. Verder hebben wij daarvoor hetzelfde als bij gewoon een paard stallen.

Veearts en hoefsmid zit er niet bij in en natuurlijk ook het extra voer wat je geeft en alles wat je verder extra erbij wilt hebben, maar da's logisch.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 20:43

Vorige Stal: DM 500,- (FL 550,-) p.m. incl. hooi, stro, 3x p.d voer, binnenbak, buitenbak, springplaats, wasplaats, uitmesten. Paddock gebruik: zelf naar buiten en weer naar binnen brengen. Weidegang in de zomer: DM 50,- p.m. extra (belachelijk) en DM 100,- per jaar "watergeld" (nog belachelijker!!!!) dit is voor het water wat je op de wasplaats gebruikt. In theorie kan je je paard voor dat geld de hele dag oder de spuit zetten. In de praktijk was /is het zo, dat iedereen (zomers) s´avonds in de rij stond om z´n paard af te spuiten zodat je je "spuitrondje" beperkt tot 5 min.

Nu: DM 200,- (220,-) p.m. incl. hooi en stro, buitenbak en vooral:(winter) Paddocks en (zomer)Weiden. We zijn een middel kleine/ grote privé stal (´t is net hoe je het ziet Lachen ) op een boerderij, met 20 paarden. Naar buiten en naar binnen brengen doen we zelf (je komt één keer aan de beurt om of naar buiten te brengen of om binnen te zetten) voeren ´s ochtends doet onze boer of zijn vrouw. Het voer voor ´s avonds doen we gewoon alvast in de trog als we gemest hebben. Tussen de middag voert degene die op dat moment daar is (er is om die tijd altijd wel iemand). Het is wel een hoop werk met twee paarden, maar ik vind het hardstikke leuk om te doen. Ook heb ik gemerkt dat ik een intensievere band met ze gekregen heb en dat ik in die 1,5 jaar dat we alles zelf doen, meer geleerd heb als in al die jaren daarvoor (ik wist niet eens precies wat m´n paard te eten kreeg en vooral niet hoeveel Boos! ) Ik zou NIET meer in een pensionstal willen!! (al-hoe-wel ik het wel fijn zou vinden als m´n boxen gemest zouden worden *LOL* )

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 20:49

Ik betaal helemaal niks
Ik heb een verzorgpony (dan ben je veeeeeeel goeie koper uit)
klinkt mischien heel banketstaaflig maar het is wel zo Schijnheilig
Maar mischien mogen wij ook een shetje ofzo en die moeten we wel ergens stallen maar daar is het ook gratis. Schijnheilig

engela
Berichten: 165
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 01:19

hallo ik heb op een manege gestaan daar betaalde ik f 550 stal,binnenbak,buitenbak,hooi,stro,biks
daar bij moest ik nog zelf bijvoeren [lutzerne,muslizemelen,wortels,apels,]
daar zitten dingen bij die je niet elke dag geeft maar je heb ze wel nodig vind ik
dan nog de wormenkuur,hoefsmit en enten en meschien moet de veearts ook een keer voor wat anders komen ja een paard is een dure hobbygroetjes engela

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 09:32

Ik betaalde per maand voor een paard in een box 475,-- gulden, dat was inclusief voer, brok en strooisel, uitmesten, gebruik 2x binnenbak, 3x buitenbak, gebruik wasplaats. Zomerdags was er geringe weidegang, beweging moest je verder zelf voor zorgen. Oja, 1x per week deelname aan de groepsles voor pensionklanten....
Gezien de accomodatie, een klein prijs. zeker, nu ik ze thuis heb staan kost een paard me gewoon 200,-- aan voer en strooisel... Dus in feite werd er geod op mijn paard gepast voor slechts 275 per maan....als je dat terugslaat naar de tijd die ze ermee bezig waren... nog geen 10,-- per dag! Terwijl er toch elke dag uitgemest werd en 5x per dag kwam er voer langs..... plus die les in de week, moet je toch instructie voor inhuren..... Manege houden is geen vetpot.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 12:02

Ik sta op een pensionstal in omgeving Den Bosch en betaal fl 485 voor een paard. Dat is inclusief voer, uitmesten, grote box, binnenbak en grote buitenbak, 5 weiden, 2 hengstenpaddocks, poetsplaats en kantine. Op de wei zetten moet je zelf doen, als jet het laat doen (dagelijks) kost het 100 gulden meer. Verder is er een stapmolen, die extra kost, maar daarvan weet ik het bedrag niet. Je mag ook je eigen instructeur meebrengen.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 12:04

bij ons op de manege kost de stalling 225,- per maand. Daarbij zit alles in, er wordt voor je gevoerd, uitgemest, je krijgt 2x in het jaar een wormenspuit, én je paard krijgt weidegang.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 15:07

Hai Kimmy, waar sta jij dan in Groningen (stad, dorp...)

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 15:13

Bij ons op stal is het Fl. 750,= per maand incl. alles. (dat mag ook wel voor dat geld..hihi)
Daar zit bij:
-20*40 binnenbak
-20*60 buitenbak
-20*40 buitenbak
-longeerring
-paddock
-stapmolen
-solarium
-wasplaats met koud en warm water
-pavo-sportbrok
-hooi/nat hooi/kuil
-er wortd 2 keer per week uitgemest en op de mestdagen wordt je paard in de molen gezet.
-er wordt 3 keer per dag gevoerd (brokken) en je mag zelf bepalen hoeveel je paard krijgt
-er wortd 2 keer per dag hooi gegeven. Je kan kiezen uit hooi, nat hooi en kuil
-standplaatsen voor je trailer/vrachtwagen
-een gezellig en goedkope(!!!) kantine.
dat was het wel zo'n beetje...

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 15:28

c
Laatst bijgewerkt door janna op 19-03-22 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 22:16

Ik betaal 400,-- all in
Ik heb een buitenbox er word voor me gevoerd en gemest Haha!
We hebben 3 buitenbakken 2 van 20 bij 40 en 1 van 20 bij 60.
En voorderest hebben we 2 spuitplaatsen 1 overdekte buiten en 1 binnen Haha!

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 22:22

Bij ons (manege wilten *****)
betaal je ongeveer 680 gulden per maand voor een paarden box daar zit bij in:
- 4 lessen per week
- je voer biks en kuil
- er wordt uitgemest
- solarium
- spuitplaats
- weidegang
- 2 binnenbakken
- 2 buitenbakken
- springtuin
- weidegang

Dat was t wel volgens mij... misschien ben ik toch nog wat vergeten maar dat meld ik dan wel!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: priscilla op 2001-09-26 13:43 ]</font>

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 16:27

Hallo Allemaal,
Als ik dit zo hoor sta ik nog redelijk goedkoop!!
Ik betaal F.300,- per maand en dan hebben we 1 buitenbak en 1 binnenbak en weidegang.
Ruime en luxe boxen en er word voor je gevoerd.
Ik heb een heel groot paard die heel veel eet en ik ben blij dat er alles bij in zit.
Mijn paard is 1.78m hoog.
Eet per dag 5 a 8 kilo brok en heeeeel veel hooi!!
Iedere dag gaat er bij mij in stal 1 niewe baal stro.
Gelukkig is het F.300,- met alles erin.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 18:16

Citaat:
Op 2001-09-22 15:34, schreef Margreet:
Hangt er helemaal vanaf wat de voorzieningen zijn en in welk gedeelte van Nederland je zit!
Binnenbak (en is die ook wel eens vrij of zijn er altijd manegelessen!)? Gedraineerde buitenbak? Longeercirkel? Weidegang? Paddock? Spuitplaats? Solarium? Stapmolen? Moet je zelf mesten of wordt dat gedaan? Zelf voeren, zelf voer klaarzetten of is dat geregeld? En zo zijn er nog veel meer dingen! Moeilijk dus om te zeggen of het duur of goedkoop is.


Bij ons is het ongeveer zo. 2 Binnenbakken, altijd 1 vrij voor pensionklanten, gedraineerde buitenbak, gedraineerde paddock, longeercirkel, solarium, spuitplaats met warm en koud water, stapmolen, de paarden worden gevoerd (biks 2 keer per dag en kuilgras), 2 keer per week wordt er uitgemest, weidegang in de zomer (je paard wordt in de wei gezet tegen extra betaling). Dat was het wel ongeveer dacht ik. En dan kan je natuurlijk lessen (prive).
En dat is dan ong. rond de ƒ600,- / ƒ650,- in de maand. De prijzen zijn pas geleden veranderd dus ik weet het niet meer precies (en ik heb geen paard).
Oja, is ook regio Rotterdam denk ik.. Haha! In ieder geval wel in de buurt van R'dam
_________________
<font color="deeppink">Lieve Bolivia, wat ben ik blij
Met jou als verzorgpaard...
Je bent echt meer dan een miljoen waard!</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Spirit op 2001-09-25 18:18 ]</font>

Immi

Berichten: 49
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 11:55

Mijn paard staat op een manege voor f 350,- in de maand.

Dit is incl. zaagsel, hooi en onderhoudsbrok.
Je moet wel zelf uitmesten en je mag niet zo veel zaagsel gebruiken.

Als je beter brok wilt voeren moet je zelf bijvoeren.
De box is denk ik 3 bij ong. 2,5 (of ietsje meer) en de deur was eerst kapot, maar is nu weer gemaakt.

De drinkbak was eerst ook lek en het heeft 1,5 maand geduurd voordat het was gemaakt. Maar in de tijd was het zomer en stond ze op het land, dus had ik er ook weinig last van. Het licht is ook een keer 2 weken stuk geweesten aangezien mijn paard in een raamloos hoekje staat zag ik toen geen paard voor ogen.

Zomers gaan ze dus op het land en dan betaal je nog even veel. Ze gebruiken dan je box ook voor andere paarden, zodat je soms geen plek hebt om op te zadelen.

Maar er zijn wel 2 binnenbakken. In de oude binnenbak zijn altijd lessen en in de nieuwe binnenbak zij soms ponyclub- of privelessen. Hierbuiten kan je wel vaak in de nieuwe binnenbak rijden.

Ook zijn er 2 buitenbakken maar die zijn zeer slecht gedraineerd. In de zomer als het droog is heb je er wel veel plezier van, er is altijd wel een buitenbak vrij.

Er is ook een primitieve spoelplaats.

Uit de drinkbakken komt grondwater, uit de kraan van de spoelplaats ook. Hier zit veel ijzer in (roestaanslag in de drinkbak).

350 in de maand is natuurlijk mega goedkoop voor een manege, dus ik vind de kwaliteit-prijs verhouding zeer goed.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 12:28

We betalen voor een paard 500.00. Daar voor heb je drie binnenbakken, 1 buitenbak ma t/m za weidegang als het weer het toelaat, als het weer te slecht is gaan ze soms los in de bak met groepjes. Twee was plaatsen waarvan 1 ook met warm water en een solarium.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 16:41

650,00

gebruik van 2 binnenbakken; 2 buitenbakken; groot buitenterrein ('s avonds verlicht); ligging aan de Hoge Veluwe; onbeperkt gebruik van stapmolen, paarden worden er voor je ingezet; ruime stallen, worden uitgemest; voer naar keuze (normaal of sportbrok); weidegang; kastenkamer; wasplaats; solarium in het vooruitzicht; gezellige kantine

Het is wel een beetje prijzig, maar in verhouding tot wat je krijgt SUPER! Hiervoor voor minder geld op een dressuurstal gestaan en daar kon je alleen maar buitenrijden (niet prettig in de herfst en winter) en er was nieteens een toilet dus dan betaal ik liever wat meer voor wat extra luxe. Soortgelijke stalling bij ons in de omgeving ligt allemaal zo rond die prijs.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 16:56

Bij ons op de pensionstal is het f500 voor een paard.

Deze prijs is inclusief
Uitmesten en zaagsel (hoef je dusniet zelf te doen)
Voer (je hoeft ook niet zelf te voeren)
Water (drinken en spuitplaats)

Je kunt dan ook gebruikmaken van
Binnenbak
Buitenbak (springtuin)
Longeerbak/paddock
Stapmolen
Spuitplaats
Eigen zadelkast
Standplaats trailer
Leuke kantine!

_________________
The horse: Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: * Ellen * op 2001-09-27 17:02 ]</font>

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 10:53

300 gulden voor een stal zonder voer vind ik wel ontzettend VEEL! Bij ons op de manege betaal je zoveel voor een stal voor een pony met voer en uitmesten en gebruik van 2 binnenbakken, buitenbak en springtuin. Paard is ongeveer 375 ofzo.