Er valt me iets erg op

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 16:46

petraaken schreef:
niet zo snel. Je hebt een paard sneller dik dan mager.


Gaat niet altijd op, ik ben al 8 maanden bezig om wat meer gewicht te kweken maar dat gaat echt niet snel hoor.sommige paarden worden van de lucht al dik en sommige kan je max. voeren en dan worden ze nog niet dikker. Nu na 8 maanden kan ik pas zeggen ja nu gaat ze er mooi uit zien er begint wat vlees op die botten te komen.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:17

Afbeelding

Ik vind hem niet te dik.. Wat jullie?

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 17:21

Nee hoor, deze vind ik niet te dik Haha! Ik zeg dan ook niet dat ze allemaal te dik zin (goed lezen) maar wel dat er heel veel te dik zijn!! Die vorige foto van dat paardje vond ik ook goed, die was mooi op gewicht. Heeft er ook iemand een foto van een echt te dik paard die die hier ff neer kan zetten? Om even mijn woorden steun bij te zetten Haha!

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:35

hmm die van mij is wel te dik. maar ze staat al vanaf eind november stil en ze heeft een rib te veel Haha!

Afbeelding

dit was nog in dr "slanke" periode Bloos

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:37

vanavond maak ik wel een foto van dr buik hoe die nu is ok!
dan zie je het mega verschil Wow!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:41

Mijn merrie (arabiertje) is absoluut te dik... Verdrietig dat is het nadeel als anderen voeren, ik vermoed dat ze toch wat meer biks in de voerbak gooien dan ik wil... Toch maar weer een briefje ophangen en er bij melden dat Scaaltje op dieet is... Haha! Ze is sinds een paar weekjes ook weer meer aan het werk dus hopelijk helpt dat ook. Haha! Eclipse (ook arabiertje) is ook iets te dik, maar hij wordt in juni as 2 en ik zie een jong paard liever iets te dik dan te dun, zeker nu het winter is en hij zonder dekentje in een open stal staat... overigens is hij niet echt te dik, alleen iets dunner zou uiteindelijk mooier zijn.

*edit* Pegassa, wil je een voer en training schema voor mijn pukken komen 'ontwerpen' ... Haha! Jouw paardje ziet er absoluut geweldig uit, zo wil ik die van mij ook zien

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:49

Ik vind mijn paard er geweldig uitzien, pfff dat gezeur ook hier.. Hier een foto van vorige week:

Afbeelding

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:50

Sommigen hebben een ander beeld van TE dik.
Bij onze ouwe stal, vond de stalhouder bijna alle paarden te dik, terwijl ik ze prima op gewicht vond. Kijk, sommige paarden/pony's kunnen al van zichzelf een hangbuikje hebben, maar echt een paard die in de breedte dik zijn, tja, die mogen best een kilotje minder voer....
Maar ik vind de mijne ietsiepietsie te dik.
Ik heb ook laatst van 3.5 kilo op zijn menu van de hele dag, daar heb ik maar 3 kilo van gemaakt. maar wel nog hooi en kuil. Hij is pas drie, dus hij moet maar 4 keer per week werken, en heeft dus niet zoveel nodig. wat vinden jullie?
Dik?? Ik vind dat hij niet dik is, maar hij mag niet meer aankomen.
AfbeeldingAfbeelding
Laatst bijgewerkt door Angeliek op 17-02-04 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:50

Hier is het paard van m'n tante, maar die wilde niet herkenbaar op de foto:

Afbeelding

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:53

Maar nu even serieus!

Mijn merrie is niet vet, maar ze heeft wel een buikje. Ik vind het heel moeilijk te bepalen hoeveel ze nodig heeft zonder te weinig voer te krijgen. Ze krijgt nu:
2x per dag een arm kuil en een halve kilo biks.
1x per dag een beetje zemelen en een halve schep muesli met Foene Griek/zeewier.