Hoeveel dan voeren...?!?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Quellian

Hoeveel dan voeren...?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 12:26

Mijn Haflinger is echt baggervet, weet nu echt niet meer wat ik hem kan voeren. Hij lijkt wel dik te worden van de lucht en hij krijgt problemen met rijden (alles drilt en flubbert...). Verward

Hij krijgt per dag te eten (verdeeld over 4x):

- een kwart kilo brok/muesli
- per keer ongeveer een emmer hooi

Minder geven kan gewoon echt niet, want dat zou de hongerdood betekenen... Scheve mond

Iemand advies?

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:33

Meer/gerichter bewegen?

Quellian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 12:37

Maakt allemaal niet uit... En daar komt dan ook nog bij dat meneer het ene moment heel sloom door de bak waggelt en het andere moment alle kanten opvliegt (ongevraagd)...

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:29

Vervelend is dit!
Mijn paard is niet dik,maar ook zeker niet te dun, ik train haar dagelijks een uurtje..Ze staat 's ochtends op de wei,die nu erg kaal is..Ze krijgt verder onbeperkt kuil,en voor de lekker een paar handjes biks...

Ik raad jou aan enkel ruwvoer te geven (dit wel onbeperkt!) met weinig eiwitten...Wel de gehele dag aanbieden natuurlijk en niet op vette weiden zetten..Daarbij genoeg dagelijkse beweging/training..Dan kan het bijna niet dat ze niet afvallen...Overigens,het afvallen moet niet té snel komen..Hierdoor kunnen er 'vetdeeltjes' losgeraken en op de een of andere manier in het bloed terecht komen..Dit veroorzaakt vernauwingen in de bloedvaten..(dit laatste vertelde mijn hoefsmid mij)

Dus niet te flauw,een paard verhongerd echt niet zomaar Knipoog Succes hoor!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:34

Wat voor brok krijgt hij? Anders zou je eens over moeten gaan op echt het minste basis of draversbrok..

- Offline -

Quellian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 13:35

We beschikken op stal alleen over kuil, dat maakt het ook zo moeilijk, want dit kun je niet onbeperkt voeren. Plus dat meneer een eiwit-allergie heeft en dit dus beperkt krijgt... Moeilijk, moeilijk, moeilijk...

Quellian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 13:36

Hij krijgt basisbrok...

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:41

Mijn paard krijg sinds dat ze van mij is, onbeperkt kuil..Dat gaat tot nog toe heel goed..*afkloppen*...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:43

Tsja minder dan de kwart bix die je op een dag geeft zou ik ook niet gaan geven!

Quellian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 13:50

irish_lady schreef:
Tsja minder dan de kwart bix die je op een dag geeft zou ik ook niet gaan geven!

Nee, dat bedoel ik... Scheve mond

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:58

probeer eens massage.. Dit wordt bij mensen ook gedaan zodat het lichaam het vet beter af kan voeren. Het is niet het wonder middel waardoor je paard kilo's afvalt maar het is vast een begin. Als je het lichaam helpt kan deze de rest doen.
Dit moet je wel dagelijks doen en is erg intensief, maar wie weet helpt het voor jou paard erg goed! succes

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:01

Krijgt hij wel de benodigde voedingsmiddelen (vitamines/minerales e.d.) binnen?
Misschien kun je het een keer met een voedingsdeskundige/DA overleggen wat het beste dieet voor hem is. WAnt beweging is wel 1 van de manieren om hem in het vetgehalte te laten zakken. En gezien hij soms sloom is, kan er wat meer aan de hand zijn, heeft hij geen bleke slijmvliezen?

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

Quellian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 14:47

Nee, meneer is zo gezond als een vis!! Hij is eerder compleet gestoord dan echt sloom...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie