wat en waar maken jullie buitenritten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Wat voor buitenritten maken jullie het liefst?? en waarom?

strandrit in een groep
2 (3%)
bosrit in een groep
6 (11%)
door de duinen met een groep
2 (3%)
ik rij nooit buiten, er is hier geen gelegenheid voor
Geen stemmen
ik vind buitenrijden niet leuk
Geen stemmen
ik rij met mijn eigen paard buiten
44 (81%)

Totaal aantal stemmen: 54


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:07

Ik rij of in een groepje in het bos, of in mn eentje. Ik vind het prima en heerlijk om met zn 2, 3 of vieren naar het bos te gaan, maar af en toe laat ik ofir even op topsnelheid lopen (in draf) en dan ga ik in mn eentje. Haha!


Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:16

Ik ga bijna altijd alleen erop uit met mijn bijrijdpaardje. Lekker door de bossen, bos genoeg namelijk in Ommen. Kun je echt lekker uren in ronddwalen, heerlijk .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:18

Onze stal ligt naast de bossen dus dat is lekker dichtbij. We maken het liefste buitenritten alleen, meestal gaat amy dan op Marko en ik op de fiets Lachen En vlak bij stal ligt de Kampina (voor meer info over dat gebied moet je maar eventjes in mijn mijn profiel kijken Knipoog ). Ook zitten we in de buurt van de vughtse hei Haha!

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:30

Voorlopig ff niet.
Tervano is pas 1 of 2x buiten geweest, en nog niet eens met mij erop Tong uitsteken

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 20:33

Ik heb vandaag nog een heerlijke buitenrit gemaakt! Ik ga nooit alleen (mijn paardje "durft"dat niet) Maar een hele grote groep vind ik persoonlijk niet zo fijn. Vandaag gingen we bijv. om 11.30 uur rijden en we kwamen pas weer terug om 16.30 uur! Onderweg lekker gepauzeerd bij een restaurant waar de paarden op stal kunnen! Het was echt weer super, lekker op het strand gereden! Vroeger ging ik weleens mee met van die manegestrandritten maar wat ik daar altijd jammer van vond was dat de groep vaak uit meer dan 10 mensen bestond. (Soms wel 15 ofzo) en dat er ook altijd mensen bijzitten die absoluut niet kunnen rijden maar vantevoren gezegd hebben dat ze ervaren zijn! Maar ja..... mijn voorkeur gaat dus uit naar rijden met een klein groepje met zijn tweeen of hooguit met zijn vieren!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:06

een kwartiertje heen en terug om te trainen in een altijd droge buitenbak! Verder wel eens een stukje om, meestal alleen.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:56

Ik rij het liefst alleen met mijn paardje, zo bepaal ik mijn eigen tempo en ben mij bewust van de omgeving waar ik rij. In het weekend vaak in het bos, soms op het strand. Doordeweeks 's avonds op een pad langs een drukke verkeersweg. Voor de gezelligheid vind ik het wel eens leuk om met een ander op pad te gaan, maar merk steeds weer dat mijn paardje zo haar eigen tempo heeft en een ander paard niet in haar nabijheid duldt.

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 08:07

Ik rij op mijn eigen paard buiten. Meestal dagelijks. We rijden hier in de waterleidingduinen, en kunnen vandaar doorrijden naar de Kennemerduinen. Beide zijn prachtgebieden om in te rijden. Daarbij stikt het hier echt van de verschillende soorten herten, vossen en roofvogels; het is soms net en safari! Haha!
Je kunt ook een stukje door alleen bos rijden voor je het echte duin inrijdt. Kortom hier is buitenrijden altijd een feest.
Ik rijd zowel samen met iemand als regelmatig alleen. Je hebt hier voor de duinen wel een toegangskaart nodig om te mogen rijden, een jaarkaart. Daar is het ruiterbewijs weer voor nodig, maar dat is geen probleem.

...

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 08:27

met m'n eigen pony. ik woon een beetje in de randstad dus we hebben eigenlijk geen echte bossen hier Verdrietig dat vind ik wel erg jammer.
meestal rij ik in het middendelfland gebied want dat ligt recht tegenover onze stal.. vandaaruit kun je wel een heel stuk rijden over ruiterpaden.
soms ga ik naar Schiedam, maar dan moet je eerst een stuk over/langs het fietspad. Als het echt lekker weer is ga ik ook wel eens naar Vlaardingen of de delftse hout/Dobbeplassen, maar dan ben ik wel 3 of 4 uur onderweg.
Soms ga ik alleen en soms met stalgenootjes. In de zomer gaan we wel eens met een "grote" groep van stal.

jammer dat ik geen trailer heb.. het strand&duinen is namelijk maar een half uurtje rijden met de auto..

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:22

Ik ga heel vaak alleen met Hof, en dan een gedeelte langs de weg en door binnenpaden met brede bermen Haha! En soms ook wel met bokkertje/maessie samen. 's Zomers gaan we wel naar bos, maar dat is hier een vandaan een stukje rijden. En zomers ook wel hele ritten!! Haha!

Vorige zomer moesten we trainen voor een trektocht, hebben we wel ritten van 6 tot 12 gemaakt, en met maessie ben ik een keer van 9 tot 5 uur weggeweest!! Dat is cool Haha! Haha.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:36

esther82 schreef:
Daarbij stikt het hier echt van de verschillende soorten herten, vossen

Echt gaaf wanneer je ze kunt zien, hier blijft het wat bij schapen en Schotse Hooglanders achter prikkeldraad. En heel soms een paar schapen die zijn losgebroken.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:41

Met mijn eigen paard rij ik wel buiten. We hebben niet de ideale buitenrijmogelijkheden, maar in de berm e.d. gaat prima Lachen
Ik rijd trouwens meestal alleen...

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:43

ik rij mt mijn verzorgpaardjes ook veel buiten, in de zomer gaan we meestal naar de vlietlanden (groot meer met een bos eromheen) en in deze tijd rijden we meestal gewoon een bolkje..

en ik doe ze eigenlijk allemaal wel... behalve niet naar buiten dan.. dus ik heb maar gekozen voor buitenrijden met mijn eigen paard (meestal rij ik met nog 1 iemand anders..)

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:48

Ik rijd met m'n eigen paard buiten en af en toe met de paarden van iemand anders. Voordeel: je moet bij ons 100 meter over de asfalt stappen en je zit midden in het bos OK dan!
Maar eigenlijk dressuur ik veel liever Bloos

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aeva, RenskeFrea, SentiBot en 28 bezoekers