Wie heeft les van (regionaal) bekende mensen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:58

ik heb les van jinke strik..veel mensen kennen haar ook merk ik vaak...en heb met mn oude pony 6 x les gehad van ellen van de berg uit uden

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:28

miranda, ja positief bekent ja bij de meesten denk ik, ik heb een tijdje een van haar paarden gereden amaretto, die is in middels met pensioen maar was wel erg leerzaam, ik ga ook best regelmatig met haar mee op concours, daarnaast zit ik bij de zelfde rijvereniging als haar en is eigenlijk meer een vriendin van me, al zit er nog al wat leeftijds verschil tussen haha, mijn vader en haar vriend zijn hele goede vrienden en doen samen ook zaken in paardenwagens voor ketterer.

voor mij is ze dus wel bekent ja, en ook een zeer goede amazone, ze rijdt volgende week donderdag met 1 van haar paarden in een clinic van wim ernes mee. ik vindt haar super qua opleiding van haar paarden en qua mentaliteit. echt een amazone waar je heel veel van kan leren en zeker van aan pakken weet.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:48

obelix schreef:
Zelf heb ik les van Sandra Keuken uit Assendelft..Kent iemand die toevallig Haha! ?
Hele leuke meid ,geeft goed les..Rijd zelf in het Z.


Ja, Sandra ken ik wel. Ze heeft nl een paar jaartjes geleden mijn jonge paardje gekocht, Ophilia. Als het goed is mag ze nu Z met haar starten.

Zelf heb ik een tijdje les gehad van Linda Wijnker, zowel prive als clubles bij de Zaanse Ruiters. Momenteel heb ik les van Mieke Beerenpoot, in
N-H niet geheel onbekend.

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:23

Ik heb wekelijks les van Hans Arends (dressuur)
en springles bij Johan Lasseur (springen)

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:33

Mijn zus en haar vriend rijden bij Marc Van Dyck, relatief bekende springruiter in België, maar ik weet niet of zijn naam tot in Nederland is doorgedrongen. Heeft een jaar of twee geleden mooie resultaten gehaald met Verelst Iceberg en Verelst Goliath zeker?
Iig ga ik er ook lessen met Syrah, maar euh ben het steeds beetje aan het uitstellen, uit grote schrik. Ik heb al een paar van zijn lessen bekeken en ik vrees dat we beiden de eerste keer na een kwartier al dood zullen zijn. Bloos

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:36

[quote="obelix]Zelf heb ik les van Sandra Keuken uit Assendelft..Kent iemand die toevallig Haha! ?
Hele leuke meid ,geeft goed les..Rijd zelf in het Z.[/quote]

Ken haar van vroeger maar nooit les van haar gehad. Ze kwam altijd met haar zus Linda op de manege allebei met van die enorme paarden (ze waren echt groot en log). Ik heb ze laatst nog gezien op wedstrijd bij de Zaan, met een groot zwart paard die heel goed kon steigeren en malloten! Heb alleen geen idee of het nou Sandra was die reed of Linda

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:18

marloezzke schreef:
miranda

Ohja amaretto daar had ze het wel eens over Lachen Ja ze weet zeker van aanpakken haha, als hij niet meteen reageert dan kan je je beter verstoppen Knipoog En ze bekijkt je ook als een jury, heel wedstrijdgericht iig,.. Wat ik trouwens ook een groot pluspunt vind, is dat ze zelf ook beter en beter wil worden en meer wil leren, dan ja.. beperk je je niet alleen tot je eigen gedachtengoed. Onze club (lierop) heeft er ook les van, ik dus 2x in de week Scheve mond Haha!

Ik ben trouwens mijn beroemdste ex-lesgeefster vergeten, Nicolette van Lierop, van Ferrolan en Osmium

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 01:15

Ipsilonka schreef:
Ken haar van vroeger maar nooit les van haar gehad. Ze kwam altijd met haar zus Linda op de manege allebei met van die enorme paarden (ze waren echt groot en log). Ik heb ze laatst nog gezien op wedstrijd bij de Zaan, met een groot zwart paard die heel goed kon steigeren en malloten! Heb alleen geen idee of het nou Sandra was die reed of Linda



Dat zou wel 1vd paarden van sandra kunnen zijn ja..Geloof dat ze er 1tje heeft die pittig tekeer kan gaan.. Schijnheilig
Maar da weet ik niet zeker,dus kan ook linda zijn....
Best grappig om te lezen dat meerdere mensen haar kunnen.. OK dan!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 01:21

Marengo_82 schreef:
Mijn zus en haar vriend rijden bij Marc Van Dyck, relatief bekende springruiter in België, maar ik weet niet of zijn naam tot in Nederland is doorgedrongen. Heeft een jaar of twee geleden mooie resultaten gehaald met Verelst Iceberg en Verelst Goliath zeker?
Iig ga ik er ook lessen met Syrah, maar euh ben het steeds beetje aan het uitstellen, uit grote schrik. Ik heb al een paar van zijn lessen bekeken en ik vrees dat we beiden de eerste keer na een kwartier al dood zullen zijn. Bloos


Die is hier ook wel bekend hoor (ik ken hem iig wel van naam en ik zou hem zelfs nog wel herkennen vanaf een foto met paard Knipoog )

Hij zal zijn lessen toch wel aanpassen aan het niveau van de ruiter lijkt me Verward

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 01:29

maaike van de vis schreef:
Tsja, bekend is ook zo relatief hè Haha!
Mijn instructeur, Piet Bakker. is regionaal en in het barokke/lipizzanerwereldje wel een begrip.


Bedoel je dat positief of negatief??? Verward

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 01:34

Ik heb priveles van Annekee Oostra, dat bevalt me erg goed!

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:05

1 x per maand van Alex van Silfhout
En 1 x per maand van Sabine ? (ben dr achternaam ff kwijt Bloos maar ze rijdt een aantal hengsten op de nieuwe heuvel)

anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:24

Begonnen bij Hans Soeteman. Daarna Marie Antoinette Rekkers. Toen Ingrid Langel. Gewerkt en dus ook les gehad bij/van Judy de Winter. Paar springlessen van Rob ter Borg en nu dressuurles van Rineke Jansen.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:53

KarinvdM"]
[quote="maaike van de vis schreef:
Tsja, bekend is ook zo relatief hè Haha!
Mijn instructeur, Piet Bakker. is regionaal en in het barokke/lipizzanerwereldje wel een begrip.


Bedoel je dat positief of negatief??? Verward
[/quote]

Dat was positief bedoeld hoor! Wat ik bedoelde is dat een instructeur in bepaalde kringen heel bekend is, terwijl een ander er nog nooit van gehoord heeft. Neem bijvoorbeeld Piet, voor mijn gevoel is hij behoorlijk bekend, iedereen in mijn omgeving die met paarden bezig is kent hem wel, van de manege of van de lipizzaners/hogeschooldressuur. Maar bijvoorbeeld een springruiter uit het westen zal waarschijnlijk nooit van hem gehoord hebben, gewoon omdat het een heel andere regio en een andere tak van de paardensport is.

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 12:47

Niemand kent Willemien Blanken?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:21

Lenn schreef:
Ik ben trouwens mijn beroemdste ex-lesgeefster vergeten, Nicolette van Lierop, van Ferrolan en Osmium


Haha wat leuk... Ik heb daar ooit gesolliciteerd. Was ook aangenomen, maar besloot toch om toen naar DL te gaan met paarden. Ik heb het heel leuk gehad in DL, maar toch spijt gehad dat ik toen niet bij haar ben gaan werken. Ik zou daar de jonge paarden gaan inrijden en uitbrengen op wedstrijd voor de verkoop. Volgens ging het toen ook nog om pony's, maar dat weet ik niet zeker meer...
Haar zus had trouwens een aantal paarden in training staan bij Albert Voorn... Zaten ook leukerds bij!

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:44

Dancer_Valou schreef:
Niemand kent Willemien Blanken?


Jahoor, ze heeft in een ver verleden ook nog les bij ons op de club gegeven en ik toen ook wat lessen bij haar gereden, vond het toen wel erg goed!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:00

griebels"]
[quote="Lenn schreef:
Ik ben trouwens mijn beroemdste ex-lesgeefster vergeten, Nicolette van Lierop, van Ferrolan en Osmium


Haha wat leuk... Ik heb daar ooit gesolliciteerd. Was ook aangenomen, maar besloot toch om toen naar DL te gaan met paarden. Ik heb het heel leuk gehad in DL, maar toch spijt gehad dat ik toen niet bij haar ben gaan werken. Ik zou daar de jonge paarden gaan inrijden en uitbrengen op wedstrijd voor de verkoop. Volgens ging het toen ook nog om pony's, maar dat weet ik niet zeker meer...
Haar zus had trouwens een aantal paarden in training staan bij Albert Voorn... Zaten ook leukerds bij!
[/quote]
Ja dát is een mooie accomodatie bij Albert Voorn he! Die renbaan om de weien Vingers aflikken kom ik ooit langs met vaan, echt dan wil ik zo graag wat rondjes maken Cool Maarja.. over die zus laat ik me verder niet uit
Ik zou ook balen dat je daar niet bent gaan werken trouwens Tong uitsteken

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:11

Ik heb les van Jacobien Dijkshoorn, ze is momenteel bezig voor de Prix St. Georges *LOL* OK dan! *LOL*

Tygahno

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:06

Ik heb dressuurles van Annemiek Hulshof en daar ben ik heel tevreden mee...
Als ik spring dan doe ik dat onder begeleiding van Hans van Kalsbeek Haha!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:08

Lenn"]
[quote="griebels"][quote="Lenn schreef:
Ik ben trouwens mijn beroemdste ex-lesgeefster vergeten, Nicolette van Lierop, van Ferrolan en Osmium


Haha wat leuk... Ik heb daar ooit gesolliciteerd. Was ook aangenomen, maar besloot toch om toen naar DL te gaan met paarden. Ik heb het heel leuk gehad in DL, maar toch spijt gehad dat ik toen niet bij haar ben gaan werken. Ik zou daar de jonge paarden gaan inrijden en uitbrengen op wedstrijd voor de verkoop. Volgens ging het toen ook nog om pony's, maar dat weet ik niet zeker meer...
Haar zus had trouwens een aantal paarden in training staan bij Albert Voorn... Zaten ook leukerds bij!
[/quote]
Ja dát is een mooie accomodatie bij Albert Voorn he! Die renbaan om de weien Vingers aflikken kom ik ooit langs met vaan, echt dan wil ik zo graag wat rondjes maken Cool Maarja.. over die zus laat ik me verder niet uit
Ik zou ook balen dat je daar niet bent gaan werken trouwens Tong uitsteken
[/quote]

Uhm, de plek waar Voorn nu zit weet en ken ik niet. Maar toen ik bij hem werkte, zat hij in Knegsel, waar nu Stoeterij Rodenbrugh zit.

Belker

Berichten: 15303
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:51

Ik les bij Katja Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:06

Candidat"]
[quote="runningkawa"][quote="Candidat"]
[quote="griebels schreef:
Pff effe graven in mijn verleden.
Ik heb les gehad van:
Gabriel Coumans
Een enkele keer van Henk Nooren
Albert Voorn (gewerkt)
En gelest BIJ Jan Tops...


Het lijkt me echt wel leuk om een keer les te krijgen van een van deze ruiters.
Maar helaas, zonder paard kom je nergens...
[/quote]
Kawa is mijn eerste eigen paard, maar ik heb ook zeker van de "grotere" namen les gehad op paarden die niet van mezelf waren.
[/quote]

Het is ook niet zo dat je daarvoor zelf een paard moet hebben (al zou dat natuurlijk wel het mooiste zijn), maar hier in het noorden zijn gewoon geen (sport)paarden te vinden om te rijden...
[/quote]

Mmmm ik woon ook in het Noorden, een dorpje dat niemand ken. En rijd paarden voor iemand anders, goede sportpaarden. Heb je wel goed genoeg gezocht?

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:11

Ik heb bij familie schoenmakers een aantal jaren aan huis e.d. meegeholpen met de paarden. Kreeg dan ook wel eens les van Bianca en Nana (Oberlander)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:16

Bianca zit ook op bokt, maar heb haar al een poosje niet meer gezien, of ligt dat aan mij Lachen

Zouden er nog meer van boven genoemde namen op bokt zijn?