morgen weten we het

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgiƫ

morgen weten we het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-04 16:45

.. of we van de nieuwe eigenaar mogen blijven staan of moeten uitwijken naar 1 van 2 onderste mogelijkheden, ik heb de zenuwen!!!!

Citaat:
hoi
vermits dit een dilemma is dat alleen "paardenmensen" snappen gooi ik het op de site, want mijn maag draait als een was machine van de zenuwen van het gepieker

Wij staan al een 2-al jaar gelukkig met 4 andere meiden op een hele leuke pensionstal met een fantastische eigenaresse die ons altijd door dik en dun heeft gesteund. Door omstandigheden is de boerderij nu verkocht en moeten we er binnenkort uit.

We kunnen enkel en alleen uitwijken naar volgende mogelijkheden (heb me rot gezocht,believe me! ):

*een weide waar we per 3 terecht kunnen in een open schuilstal met uitloop voor in de winter en dag en nacht weide voor in de zomer

voordelen: goedkoper, paarden zijn vrijer, ons "team" blijft samen en de paarden kennen elkaar al lang dus minder risico op vechtpartijen, er is een rijpiste, 10 minuten fietsen

nadelen: in de winter staan ze in de bagger, maar mogen wel in de wei als het te erg wordt, we moeten ze ook smorgens zelf eten geven(kan met beurtrol)
's nachts wakker liggen wegens geen toezicht bij bv. rotweer zoals nu
ze zijn ook gewend om snachts binnen gehaald te worden in aparte gesloten stallen

of

* de manege die ook enkel "lege" stallen gaat verhuren, dwz je doet alles zelf
voordelen: vlakbij het bos, smorgens niet je bed uit, 3 pistes

nadelen: paard mag niet buiten als je er zelf niet bent, en indien wel enkel op een paddock, dus geen weide meer en dus soms maar een half uurtje buiten als je niet veel tijd hebt, 3 kwartier per fiets, wel makkelijk per bus of met auto natuurlijk, 25euro duurder

daarbij heeft mijn paard momenteel nog altijd haar peesblessure maar we moeten pas over 2 maanden weg en dan zou ze gewoon buiten kunnen staan

dus, wijze bokkers, van wie ik al zoveel nuttige tips heb kunnen gebruiken,

wat zouden jullie doen????




Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:54

stal 1
je bent er dichter bij, en de paarden zullen het zeker niet erg vinden,
je kunt ze eventueel waterdichte dekens geven bij storm, of dan zullen ze zelf wel kiezen wat het beste is
er zou maar iets moeten gebeuren( bv brand, ze kunnen altijd uit de stal)
ja, als het tenat wordt heb je een beetje pech, maar ik denk dat als je paardje niet TE gevoelig is aan mok dat het geen probleem is, en je kunt ze eventueel snachts samen opsluiten in een droge stal als het te drassig is
manege: je moet zelf minder doen, je hebt betere faciliteiten, maar je kunt zo vaak niet gaan (te ver)
terwijl je op de eerste stal veel kunt gaan omdat het zo ver niet is

ik zou gaan voor 1
desnoods kun je je paardje in de echte natte maanden hem op de manege zetten voor een maand of 2 !?

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:31

zal ook stal 1 nemen, wie weet is er een handig iemand die bij de schuilstal een stukje tegels kan leggen, en als je er dan een hekje voor zet dan heb je toch het idee dat ze binnen staan. en idd wat hierboven staat in hele natte periodes zet je hem op de manege

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:35

Stal 1.
Het paard zo naturlijk mogelijk houden.
Een slot of alarm op het terrein kan altijd als je het geen veilig idee vind.


Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:38

kun je anders in de uitloop geen stuk beton laten gieten? en daar dan hek/schrikdraad rond, en als het te drassig wordt zet hun op het beton
(geen glad beton!)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:42

Er zijn ook rubbertegels in graatpatroon die je in een paddock kunt leggen, zodat ze niet zo diep wegzakken. Het zal erg duur zijn om daar de hele paddock van te voorzien, maar met name de ingang zal erg snel drassig worden.

En als ze gewend zijn om 's nachts binnen te staan is dat nog geen onoverkomelijk probleem. Ik zou het gebrek aan toezicht persoonlijk zwaarder vinden wegen in mijn beslissing waar ik heen zou gaan. Daarentegen is weidegang, ook als je er niet bent, ook heel erg belangrijk.

Mijn keuze is dus ook stal 1

Je suis Charlie.

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:03

hoe groot is de schuilstal? kun je het anders niet in delen in n zoort boxen?
dus de ingang van de stal, een soort gangetje, en dan 3 boxen? ook te zien hoe groot de stal is dan he
dan heb je het allemaal, snachts kunnen ze binnen , en als het te nat is ook,
en de wanden kun je gemakkelijk maken van hout

scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-04 15:19

ok lieve bokkers

het verdict is gevallen, we mogen blijven voorlopig, maar onder geen enkele garantie. de nieuwe eigenaar is ab-so-luut geen paardenman en wil geen enkel gezeur of probleem met ons. alle herstellingen, vragen en of problemen moeten we volledig zelfstandig oplossen.

op termijn weet hij ook nog niet wat hij met het domein zal gaan uitvoeren en hoe wij daar dan in passen. wat vel vast staat is dat er veel verbouwingswerken zullen worden uitgevoerd.

dus denk ik id dan maar te verhuizen naar optie 1, daar hebben we wel garanties want daar worden al jaar en dag weides verhuurd.

in de winter naar de manege gaat niet, daar willen ze alles of niks.
en apart zetten gaat ook niet, maar ik ga wel tegels of een betonnen plaat leggen. het modderprobleem zou deze zomer worden opgelost door een extra vrachtwagen zand te kieperen.

wel erg is dat mijn stalmaatjes ws zullen blijven waar we nu staan en dat we dus voorlopig alleen zullen zijn. maar de weides zijn opgesplitst met andere weides en schuilhokken en daar ken ik al een heel deel mensen van. mijn paard heeft dus wel buurtjes waar ze mee kan knabbelen enz.

echt rot maar ik kies het zekere voor het onzekere. intussen zijn we druk aan het uitkijken naar een eigen lapje grond om te kopen!

Duhelo

Berichten: 28524
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 15:33

als ze alleen staat is er toch geen groot probleem om snacht's ofzo binnen te zetten?
dus ik zou dan ook verhuizen naar optie 1
ik wens je veel succes in je nieuwe stal en hopelijk vind je gauw een eigen lapje grond! Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, Charaz, GoogleAdsense en 65 bezoekers