poep eten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

poep eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 19:27

amber zat straks een beetje van haar poep te eten. dan heeft ze toch ergens een tekort aan? maar volgens mij krijgt ze genoeg voer en ook afwisseling. lijkt me niet echt gezond Verward


prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:44

ze kan een tekort aan zout of mineralen hebben Verward

maar het hoeft niet perse, want nozem doet het ook en toen hadden ze een bloedtest gedaan, en daar kwam niks uit.

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 19:46

ik heb 2 verschillende zoutstenen in de stal en daar likt ze gewoon aan, dus denk niet dat dat het is.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:48

Doen wel meer paarden.... het is niet echt normaal, maar de paarden bij ons op stal krijgen echt van alles genoeg binnen en toch is er ook eentje bij die zijn eigen poep eet. Zou me er niet al te druk over maken en hem goed veel ruwvoer geven, heeft ie iets anders om op te kauwen

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:51

Het is duidelijk een tekort aan, maar nadat we een periode zeewier aan het voedsel hadden toegevoegd (klein scheutje) was deze onsmakelijke toestand over en eeen paar maanden volgehouden en daarna mee gestopt en hebben het tot nu toe(jaren) niet meer gedaan.

I love my Arabian horses

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 19:54

en waar heeft ze dan een tekort aan. want ze krijgt elke dag veel ruwvoer, brokken met musli en wat fruit. liksteen enzo hebben ze ook.
en waar is dat zeeweer te koop?

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:59

je kan ook een boomstam in de stal leggen tegen de verveling.

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!

snowylover
Berichten: 1880
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:02

Mijn veulen doet dit ook, dan hebben ze een tekort aan vitaminen zij mijn dierenarts, en dat soort dingen.

Chanel: M1+6 / B+26 en L+2 / B+8
Als je geen fouten maakt, leer je niets nieuws

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:04

Zeewier kan je krijgen in elke goede paardenzaak en anders bij de paardendrogist. Vraag me niet precies wat ze missen, maar als je het wil weten, zal ik het voor je navragen.

I love my Arabian horses

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:18

Ik zal het je nog sterker vertellen: ik voer mijn paard poep Clown

Mijn oude merrie heeft een slecht funktionerende dikke darm. Er zijn te weinig bacteriën in de darm om het hooi goed te verteren. Daarom is ze snel aan de dunne.
Nu kan ik natuurlijk een potje van de DA kopen voor € 95, maar in de poep van een gezond paard zitten dezelfde bacteriën.
Dus in overleg met de DA voer ik haar nu dagelijk 2 drollen van mijn andere paard.
Baat het niet dan schaadt het ook niet en het zou mij wel een hoop geld kunnen besparen.

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 20:52

Paduc schreef:
Zeewier kan je krijgen in elke goede paardenzaak en anders bij de paardendrogist. Vraag me niet precies wat ze missen, maar als je het wil weten, zal ik het voor je navragen.


dat zou handig zijn.

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 20:53

Sugarmiss schreef:
Ik zal het je nog sterker vertellen: ik voer mijn paard poep Clown

Mijn oude merrie heeft een slecht funktionerende dikke darm. Er zijn te weinig bacteriën in de darm om het hooi goed te verteren. Daarom is ze snel aan de dunne.
Nu kan ik natuurlijk een potje van de DA kopen voor € 95, maar in de poep van een gezond paard zitten dezelfde bacteriën.
Dus in overleg met de DA voer ik haar nu dagelijk 2 drollen van mijn andere paard.
Baat het niet dan schaadt het ook niet en het zou mij wel een hoop geld kunnen besparen.


hoe voer je dat dan? ik denk niet dat amber zou staan te juichen als ik poep door haar eten zou doen.
maarre het kan dus niet echt kwaad?

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:01

Denk niet, dat het een normale zaak is, daar de ontlasting mede een behoorlijke colliebacterieën met zich meedragen.Ben geen internistm, maar hetlijkt mij niet de beste oplossing en zou, al is het alleen maar informatief eens telefonisch kontakt opnemen met de afdeling interne ziekten van Utrecht.

I love my Arabian horses

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:11

Ze staat idd niet te springen, maar ze eet het wel. Het wordt extra lekker gemaakt door dingen die ze wel graag eet.

Paduc: als de DA het niet had goedgekeurd had ik het ook zeker niet gedaan.
Juist omdat mijn paarden in een behoorlijk beschermde omgeving staan (met zijn 2-en in een paddock, geen kontakt met andere paarden) én mijn andere paard 100% gezond is zag hij geen problemen en vond hij het een goed becalculeerd experiment Lachen

Ik doe het nu 4 dagen en de resultaten zien er goed uit tot nu toe.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 42 bezoekers