meerdere paarden rijden: tijdsplanning?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saar4
Berichten: 2347
Geregistreerd: 26-11-02

meerdere paarden rijden: tijdsplanning?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 18:59

Ik vroeg me af hoe degenen hier die meerdere paarden per dag rijden dit combineren met studie en/of werk. Hoe ziet jullie dag eruit?

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:11

Om 4.30 Huilen op staan, naar stal. mesten/losgooien. 1 rijden en 1 rijden of longeren. Daarna naar huis en naar mijn werk. Scheve mond Ik ben altijd veel tijd kwijt, omdat ik het ook belangrijk vind dat ze voldoende aandacht krijgen. Haha! Mijn ene paard is geblesseerd geweest en mag alleen op een harde bodem (dus als de bak nog niet getrokken is, op de hoefslag van de binnenbak). Omdat ik op 20 km van de stal woon, kan ik de andere er alleen maar tegelijk doen en niet nog eens op en neer. Gelukkig is dit voor mij maar een tijdelijke situatie... maar anders zou ik toch mooi 's avonds gaan, dat is beter vol te houden OK dan!

ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:46

ik werk met paarden maar ik moet me eigen paarden ook na werk tijd rijden dus ik rij ze meestal savonds

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 19:57

Werken van 9 tot 6.
Om ongeveer 7 uur naar de paardjes.
Eerst uitmestten en alvast het voer klaar zetten
Paarden binnenhaleb, poetsen, de 1 rijden, de ander longeren.

Als bijrijdmeisje er is, even mee tutten Haha! mijn eigen paard doen en ander paard wordt dan door ander meisje gedaan.

Over het algemeen ben ik om 10 uur wel weer thuis, en soms zelfs wat eerder, want ze staan alletwee de hele dag lekker buiten dus kan er soms 1tje overslaan Haha! Knipoog

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:19

Werken van 9 tot meestal 15.00 uur (als het regent tot 17.00) Paarden worden door de eigenaar binnengehaald (rijd paarden voor een fokker) benen gespoeld en geborsteld. Ik ga dan naar huis, kleed me snel om en fiets richting paarden. Dus ik kom daar aan, doe het dek af en zadel op. Dan rijd ik het paard en in overleg wordt het volgende paard klaar gemaakt voor mij!
In de zomervakantie heb ik wel tijd genoeg en doe ik alles zelf, vooral de paarden die beleerd moeten worden, poets ik graag zelf. Verder is die fokker er altijd voor mij! Zet met regen de trailer enz klaar, zodat we meteen weg kunnen naar de binnenbak. Hij rijd me altijd Haha! Ik heb een hele flexibele baas, ik kan werken wanneer ik wil Haha! Dus komt ook wel eens voor dat ik 's ochtends de paarden rijd en 's middags werk! Ik bekijk het per dag!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:56

Elke dag werken van half 9 tot kwart over vijf, naar huis eten, half 7 naar de paarden (ik rijdt bij een handelaar) 7 uur daar 2 paarden (of pony's) rijden. Ik rijdt er meestal ongeveer 4 in totaal. Dus 2 per dag. Als ik er drie heb, poets of longeer ik meestal een jong paard of pony.