Wat te doen met MODDERmanen/staart...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-01 21:38

Goofy heeft superlange manen en dikke staart, maar in de wei is het net moddersoep... Boos! Ze zit dus echt van haar oren tot haar staart, en alles wat daaronder zit Party!! , onder de modder! Vreselijk gewoon! Wat moet ik doen om het er weer uit te krijgen, en nog beter, wat moet ik doen om het te voorkomen??? Ik heb wel gedacht aan een arabieren vlecht ofzo. Wassen gaat met dit weer niet zo, want we hebben een buitenkraan met alleen koud water. Frusty

Mzzl, Danielle

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 21:43

Ik weet het niet, maar misschien is dat EquiShine een oplossing. De manen en staart blijven minstens 10 dagen mooi los van dat spul, dus misschien ook wel als er modder in komt. En een hengstenvlecht kan inderdaad ook een oplossing zijn.
De staart kun je natuurlijk wel gewoon wassen met koud water

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 21:54

tja ik ken het probleem een vlecht in de staart werkt nog het beste in de manen ook lijkt me (ik heb een fjord dus geen lange manen)

groetjes debora Koe Koe

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 22:17

gewoon laten drogen en dan valt het er zo af. gewoon niet zo druk overmaken vies worden ze toch wel. en als t eenmaal droog is valt het er gewoon af en is t nog redelijk mooi ook

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 15:33

Als het eenmaal droog is kun je het er idd zo afborstelen...

Nightcap D

Berichten: 70
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 21:02

Ja inderdaad, gewoon op latendrogen en er dan zo af borstelen. Maar als je eque-shine / egue-star in zn manen en staart spuit borstel je het er veel makkelijker eruit als het droog is.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 21:04

tja, sorry, maar als je bang bent dat ie vies wordt, moet je hem niet buiten zetten...
Hon was vandaag weer een lekker wandelend baaltje modder..
Ach, het houdt je van de straat he Haha!

BellaAmber

Berichten: 16
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Mittelfranken-Bayern-Deutschland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 01:19

Als het fies weer is, doe ik altijd een vlecht in Balou z´n staart en in z´n maanen, dan kleeft het allemaal niet so aan elkaar als ik hem ga poetsen.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 12:34

ahhh gewoon lekker vies laten zijn Haha!
Maar ik ken dat, odet amulet ook altijd idd gewoon laten drogen en dan het meeste er af borstelen, het nadeel van die anti klit middelen vind ik altijd dat als het geregend heeft het nog erger gaat plakken dan zonder anti klit, dus dat gebruik ik niet.
En als hij er een keer netjes uit moet zien was je hem gewoon. Haha!
En het enge met vlechten in het land vind ik altijd dat als ze een keer aan een boom ofzo blijven hangen met die vlechtr er meteen veel haar uit komt en dat is met losse manen niet zo (tenminste........ *LOL* )

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 14:21

haha denj dat je er niet zoveel aan kunt doen! Tja binnen zetten??
maarja dat is voor de pony echt niet fijner..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 17:23

Uitspoelen en afblijven. Die staart raak toch elke dag opnieuw onder de modder. En als je paard er ens mooi uit moet zien, dan wassen en equistar er in. als je een modder staart elke dag behandelt, hou je niets over.