Schuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Schuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 15:38

Ff een vraagje: laten jullie je paard schuren als hij dat wil. Mijn verzorgpony doet dat nl. nogal vaak (ook om d'r hoofdstel uit te krijgen) Scheve mond en ik ben nou eenmaal GEEN schuurpaal, dus ik duw d'r altijd opzij of geen een ruk aan het halstertouw ... wat doen jullie?

love_nadira

Berichten: 1224
Geregistreerd: 07-12-03
Woonplaats: groesbeek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:41

k strek der dan meestal omhoog!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:45

ik ben daar heel slecht in ... soms laat ik het toe, soms niet... erg he? Lachen

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:56

Als een paard begint te schuren tegen mij, dan laat ik dat niet toe.
Maar ik begrijp wel dat het jeuk heeft (meestal zweet onder de frontriem enzo), dus dan ben ik meestal wel zo vriendelijk om even te wrijven op het hoofd. Maar meestal wil het paard zelf dan toch ook nog meehelpen, wat het niet makkelijker maakt. Want hoe leg je uit dat JIJ wel hem mag wrijven, maar HIJ jou niet?
Dat is net zoals wanneer je een veulen 'groomt' (aan de schoft krabbelen), dan wil die dat ook altijd terug doen.

Ik ben ook niet het toppunt van consequentie, moet ik toegeven. Maar ik werk eraan Haha! .

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 00:11

Gringo probeerd heel soms met hoofdstel aan te schuren. Maar dan hoef ik alleen te zeggen he niet doen. Dan is het ook over OK dan!
Unique trekt zich nergens wat van aan. Bij haar moet ik echt streng zijn anders gaat ze over me heen lopen. Vooral het schuren niet goed vinden nu niet en later niet. Je bent geen schuurpaal en daarbij je hele hoofdstel gaat hier kapot van.

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 21:06

keej tnx allemaal, ben zelf ook niet al te consequent maar ga dr zeker wat aan proberen te doen !!!