wintec zadels, duur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Duhelo

Berichten: 28496
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 17:39

de singel dat ze in de manege gebruiken zijn allemaal hetzelfde van lengte (van de wintec 100) de zadels zijn ook dezelfde, en er alle paarden die er zitten passen de singel, zowel de dutske, als de haflinger, als sortis( die wel groot en zwaargebouwd is

casanove: waar kun je zon seatsaver kopen? en he duur is dat ongeveer?


pmarena

Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:27

Ik snap het idee wel goed hoor Lachen

Natuurlijk is het niet ideaal omdat dezelfde boom & kussens eigenlijk onmogelijk op de verschillende paarden ECHT goed zal passen. Het zadel kan zich ook niet gaan vormen naar 1 bepaalde rug omdat het afwisselend gebruikt wordt.

Dus de ultieme pasvorm die we allemaal voor ons eigen paard willen ,
zal het zeer waarschijnlijk niet hebben.

Maarja , als er nu ook al zomaar wat opgegooid wordt , en dan nog wellicht wat oudere en slechter passende meuk Haha! , dan ben je met een netjes soortgelijk zadeltje van jezelf beter af als je het een beetje in de gaten houdt of het paard zich er lekker vrijuit onder kan bewegen.
Zelf zul je dan fijner zitten is de bedoeling , en dat moet voor het paard dan ook prettiger zijn.

Ideaal is het niet , en ik zal het zeker niet aanraden (kun je beter een boomloos zadel nemen Clown ) , maar als je kijkt naar de huidige zadel-situatie zoals ik het begrijp , dan kan je idee juist gunstig zijn voor de paarden.

Duhelo

Berichten: 28496
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 21:03

dank je pmarena
inderdaad is het zeer oud materiaal
ik rij daar nu 2 jaar, de manege bestaat zeker 10 jaar, en volgens mij zijn het nog altijd dezelfde zadels
in die 2 jaar zijn ze 2 keer dat ik weet ingevet
nicky zijn zadel is een echt pony zadel, de zweetbladen zijn mss 30 max 40 cm lang, rij daar eens op

maarrre boomloos is me net iets te duur
ik denk dat ik dan toch voor een wintec 500-2000 ga
een stalgenoot heeft een wintec 2000, eens vragen wat zij ervan vind enzo
bedankt allemaal voor jullie antwoorden

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:37

Op manege paarden worden toch te pas en te onpas allerlei zadels opgegooit. Zadel kapot......... o, pak het zadel van dat paard maar.

Dan kun je maar beter een zadel hebben wat globaal op alles past. En dan zorgen voor goede dekjes, of gelpads....

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Duhelo

Berichten: 28496
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 21:49

ja, ik vind dat jammer van die zadels
in de plaats dat ze goede zadels kopen, maar nee
je zite voor 370 euro heb je een wintec 500 compleet
zou je kunnen klagen? en die zadels passen op vrijwel elk paard, utzonderingen daargelaten
maarja, het zal zijn tot dat er paarden rugproblemen krijgen enzo Boos!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:13

Manegepaard zijn is een vak appart en je zal veel moeten slikken. Als je als paard een gevoelige rug hebt en ook nog eens manegepaard bent heb je toch een soort van pech. Wel goed dat jij je er iniedergeval in verdiept.

Tuurlijk is het het beste dat elk manegepaard zijn eigen mooi aangepaste zadel heeft. Maar dat is meestal niet mogelijk. Paard weg, nieuw paard terug en dan wordt echt wel dat oude zadel er gewoon opgepleurt!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 09:39

Ik heb gisteren voor het eerst een boom uit een Wintec gehaald en er weer in gezet. Het viel niet mee moet ik zeggen, maar dat kwam ook, omdat het niet helemaal duidelijk was hoe het nou moest. Met name naar beneden drukken van de kussen aan de voorkant ben ik enige tijd mee bezig geweest, net zoals deze weer terugplaatsen. Het was nogal een gepiel om de schroefjes terug op z'n plaats te krijgen.

Duhelo

Berichten: 28496
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 20:56

Jorie:
op onze manege is het zo dat de meeste paarden langere tijd blijven
hedera en dutske bv zijn paarden die van een eigenaar zijn, maar die wel gewoon meedraaien in de les, van dutske rijdt de eigenares (is een gehandicapt meisje) er 1/2 maal per week op, de resdt loopt ze mee in de lessen,
hedera staat daar omdat haar eigenares geen plaats meer genoeg heeft
de andere parden zijn te goed om te verkl*ten
ze zorgen er goed voor, tis dat niet, zoveel mogelijk de wei in, genoeg voer, propere stallen, goede lessen
maar de zadels, en dat vind ik jammer
het is toch zo duur niet om bv een wintec te kopen met verwisselbare boom!? die kun je op vele paarden aan passen
maar jah, peuter hun dat maar eens aan het verstand Scheve mond Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, Firegirl, Kirsha, meniekske en 32 bezoekers