Gezocht goede handelaar...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:48

hey
Iemand hier op bokt. Ik weet alleen haar echt naam. Laura heeft op BM-stable gereden. Zei kan jouw misschien goed advies geven van hoe of wat. Ik probeer zo snel mogelijk achter haar bokt naam te komen

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:26

Alayda schreef:
Citaat:
Door particulieren kun je opgelicht worden en eri sweinig verhaal te halen. Een GOEDE handelaar heeft juist zijn naam te beschermen.


Ben het hier helemaal mee eens. Een paard van een particulier kopen hoeft niet altijd zonder leugens te verlopen, en dan sta je ook raar te kijken..... Verward
Maar goed, een goede handelaar vinden, das ook niet makkelijk!!! (er zullen er zeker wat zijn, maar ze vinden zichzelf allemaal goed!!! ha ha)


moraal van het verhaal: een paard kopen is gewoon moeilijk, punt! Haha! waar dan ook vandaan!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:29

haar bokt naam is kablom

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:17

sorry dat ik dit oude topic omhoog haal hoor maar...
jullie hebben het wel altijd over handelaren dat ze slecht zijn enz
maar dit is helemaal niet zo!
ik verzorg een paard bij een handelaar
en die doet helemaal niks met die paarden we rijden ze daar ook in enz


wou ik gewoon ff kwijt Lachen

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:53

sorayalover1 schreef:
sorry dat ik dit oude topic omhoog haal hoor maar...
jullie hebben het wel altijd over handelaren dat ze slecht zijn enz
maar dit is helemaal niet zo!
ik verzorg een paard bij een handelaar
en die doet helemaal niks met die paarden we rijden ze daar ook in enz


wou ik gewoon ff kwijt Lachen


Idd Soraya.
Ik ken meerdere handelaren, en bij sommige moet je idd geen paard kopen, maar er zijn heel veel handelaren waar je met een gerust hart kunt gaan kijken.
Mijn paard komt van Wim Van Tilborg uit Mierlo, en toen ik een paard ging kopen wou ik eigenlijk ook particulier doen, maar toen ik daar binnenstapte, toen werd ik even wakker.
Daar waren stallen waar je U tegen zegt, er stonden een stuk of 30 paarden met kwaliteit, ze werden geredcen door een meisje die ZZ-Zwaar rijd, en door nog een meisje die Z2 rijd, En de paarden zagen er TIP TOP uit. Hij neemt zelf paarden mee naar de hengstenkeuring enz.
En van die handelaren zijn er nog meer. Er zijn niet alleen slechte handelaren.

Ik kan je ook wel Van Breugel aanraden ook in Mierlo, of Van Den Hurk in Asten-Heusden. Als je de telefoon nummers wilt hebben, Pb maar even.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:57

Dat handelaren slecht zouden zijn dat stamt nog uit de pennyperiode..... daar gingen de paarden natuurlijk allemaal naar de gemene handelaar....... Gemene handelaren bestaan niet meer........ want ook die hebben geleerd dat als je een goed product verkoopt je goed te eten hebt. Hoe beter je het product verzorgd hoe meer het oplevert...... tis niet zo moeilijk hoor

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:04

gijsenkim schreef:
Dat handelaren slecht zouden zijn dat stamt nog uit de pennyperiode..... daar gingen de paarden natuurlijk allemaal naar de gemene handelaar....... Gemene handelaren bestaan niet meer........ want ook die hebben geleerd dat als je een goed product verkoopt je goed te eten hebt. Hoe beter je het product verzorgd hoe meer het oplevert...... tis niet zo moeilijk hoor


ooooohhhh jawel hoor gijsenkim, ze bestáán nog wel (over ééntje - een belg Bloos ) is hier afgelopen zomer nog een topic geweest. en als je internet afspeurt naar paarden te koop, kom je héél regelmatig op 'mensen' die niet één, maar 10 paarden te koop hebben staan, en dan op een manier waar je maag vaak van omdraait........

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:15

een op de wat?? 10.000?? nou nou!! Je hebt natuurlijk rotte appels........ maar die zijn erg zeldzaam

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:31

gijsenkim schreef:
een op de wat?? 10.000?? nou nou!! Je hebt natuurlijk rotte appels........ maar die zijn erg zeldzaam


nou, dat valt behoorlijk tegen hoor! let wel, een groot deel van die 'prutsers' noemt zichzelf officieel wel geen handelaar, maar ze bieden wel paarden aan aan de lopende band. zelfs in zo'n aantallen dat ik vaak aan de hand van een foto denk van, ja, leuk paardje, even verder kijken. en dan meteen: oh néé, komt die ook weer dáár vandaan.
en die 'dáár', daar zijn er (op internet) behoorlijk veel van, vooral op kapaza (be).

maar, zeker weten, zulke zijn er meer in belgië dan in nederland. de 'betere' paardenhandel (en dan bedoel ik niet het niveau 10 000 euro) bestaat hier bij ons gewoonweg niet .

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:39

Daar heb je gelijk in Ingeo, maar daar heb je in Nederland ook niet zo heel veel stallen van.
Wij zijn een van de weinigen....... Knipoog
Die in paarden en ponys doen, in een LAGE prijsklasse.
Laatst bijgewerkt door StalDoorstap op 13-02-04 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:45

gijsenkim schreef:
Dat handelaren slecht zouden zijn dat stamt nog uit de pennyperiode..... daar gingen de paarden natuurlijk allemaal naar de gemene handelaar....... Gemene handelaren bestaan niet meer........ want ook die hebben geleerd dat als je een goed product verkoopt je goed te eten hebt. Hoe beter je het product verzorgd hoe meer het oplevert...... tis niet zo moeilijk hoor


Ik heb, als ik eerlijk ben, 1 ervaring uit mijn vroegere jeugd en dat was een barslechte, de rest van mijn ervaring met (het kopen van een paard van) handelaars stammen jammer genoeg uit het recente verleden. Er zijn misschien wel eerlijke mensen maar dat heb ik helaas nog niet mee mogen maken. Heeft veel geld gekost waarvan we met behulp van een dierenarts een deel hebben kunnen terugkrijgen gelukkig. Heb wel veel geleerd maar toch had ik het qua financien liever niet gevoeld.

xxARAGORNxx
Berichten: 46
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 00:20

Hoi hoi

Ik rij zelf ook bij een handelsstal in Dordrecht.
Ik heb daar zelf mijn paard (Aragorn) gekocht en deze staat daar nog.
Het zijn hele leuke mensen met die het beste met de dieren voor hebben.

De stallen zijn op het moment vol maar je kan altijd informeren.

Kijk voor telefoonummers eens op
http://groups.msn.com./handelsstalwlm

PB me anders even.

Nathalie

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 08:38

IN de lage prijsklasse koop je brandhout........ das toch niet zo vreemd, wie een 4 jarige met een leuk papier koopt voor 1500 euro kan niet verwachten dat ie ook nog een goed paard heeft.......... das toch logisch. Ik ken veel handelaren, en fokkers en allen hebben goede paarden en een goed verhaal. natuurlijk willen ze verkopen...... maar niet ten koste vanalles

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 09:54

Weet je wie erg zijn? degenen die net doen alsof ze geen handelaar zijn...
Staan steeds onder andere naam op internet bijvoorbeeld...ook bij het kopen van paarden doen ze net alsof...
En je kunt er geen verhaal halen, ze ontduiken belasting enz.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 11:06

Nou het waren bij ons in ieder geval geen paarden van 1500 euro, was het maar waar. Echter heb ik wel 1 goede ervaring met een 'handelaar' want daar kwam mijn vorige paard vandaan en was er heel tevreden over.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:33

ikke schreef:
Betrouwbare handelaren? Haha, laat me niet lachen, ik ben er nog nooit eentje tegen gekomen. Als je het verkoopt is het brandhout, als je wilt kopen zijn het wereldtoppers (met dito prijs).
Ik heb nog wel eens iemand gekend en die kocht en verkocht wel eens wat, maar dat was meer voor de lol. Nog ooit een trailer van hem gekocht, volgens mij knort Scherps (van Bokt) daar nog steeds mee rond.
Als je de mazzel hebt zo iemand te treffen, dan kan het nog iets.


Sinds de verkoop van mijn beloved pony, twee jaar terug, heb ik iets meer vetrouwen in de elite onder de handelaren. Een kennis van mijn paps is zo`n 'betrouwbare' handelaar. Ik was erg sceptisch, maar het bleek waar te zijn; ponylief heeft nu een geweldig plekje, dat die man apart voor hem gezocht heeft. Een echte match dus! Ik heb veel contact met de nieuwe eigenaar. Tijdens markten komen we deze handelaar wel eens tegen, maar op grote, dieronvriendelijke markten heeft hij zelden paarden mee. Dat tast zijn goede naam aan, vindt hij. Dit is dan ook echt een kleinere handelaar, maar toch...!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 23:34

gijsenkim schreef:
IN de lage prijsklasse koop je brandhout........ das toch niet zo vreemd, wie een 4 jarige met een leuk papier koopt voor 1500 euro kan niet verwachten dat ie ook nog een goed paard heeft.......... das toch logisch. Ik ken veel handelaren, en fokkers en allen hebben goede paarden en een goed verhaal. natuurlijk willen ze verkopen...... maar niet ten koste vanalles


Ik ben het voor t eerst oneens met je........ Bloos!
Niet dat ik paarden met een leuk papier, 4 jaar die goed zijn, voor 1500 verkoop.Ponys komt echter wel voor.

Maar in een lage prijsklasse koop je echt niet altijd brandhout.
Zoals een dure prijs het paard per defenitie ook geen goede aankoop maakt.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:35

Betrouwbare handelaren zijn er genoeg, maar die zitten vaak in de handel van de betere paarden. (Ik heb jouw advertentie nog niet bekeken...)

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:39

gaat het bij de omschrijving 'betere paarden' om de hogere prijsklasse??

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:42

Ja, dat lijkt me logisch!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:50

dat hoeven naar mijn idee niet altijd de betere paarden te zijn eerlijk gezegd. Niet alles wat duurder is is beter toch

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 09:19

Allemaal mee eens, maar een bmw is gewoon duurder als een renaultje..... en als je een bmw wil en je hebt een renault portomonaie dan kan je wel eens van een koude kersmis thuiskomen, en de aangewezen persoon is dan de handelaar, die heeft een verkeerd product geleverd

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 11:22

gijsenkim schreef:
Allemaal mee eens, maar een bmw is gewoon duurder als een renaultje..... en als je een bmw wil en je hebt een renault portomonaie dan kan je wel eens van een koude kersmis thuiskomen, en de aangewezen persoon is dan de handelaar, die heeft een verkeerd product geleverd


ja, voor dié persoon in kwestie is het dan een miskoop, gijsenkim, maar daarom is het nog géén brandhout!

ik ben het helemaal met natasha eens.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:09

ook als je met een 'betere' portemonnaie een 'beter' paard wilt kopen kan je banketstaaf uitkomen. Auto's zijn nou eenmaal anders dan paarden. Zoals vervalsing van papieren (paard heeft geen chasisnummer, lang leve de chip!) etc vul maar aan. Sorry die mensen bestaan nou eenmaal, ik zit het hier echt niet uit mijn mouw te schudden.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:22

En Alayda vroeg alleen naar adressen.... Verward