eerste indruk van dit paard..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132061
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:10

Z'n hals is inderdaad wat iel, maar hij draagt wel mooi, en dat is ook belangrijk.
Bewegingen vind ik erg moeilijk te beoordelen van een foto.
Goed idee om even te gaan kijken !
Ik vind het paard trouwens wel een leuke uitstraling hebben

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:13

Ellende schreef:
het is een 'zweefmoment' in de draf, vandaar dat alles een beetje raar eruit ziet (is mijn gok)

ik vind hem een super aansprekend hoofd hebben, ik zou zeker een keer gaan kijken als ik jou was


het ligt helemaal niet aan het zweefmoment, en aan de foto ligt het ook al niet: je kan overduidelijk op de hoefslagsporen zien dat hij voor en achter op verschillende hoefslagen loopt, met een ondergetrokken achterhand én een uitzwaaiend voorbeen.
als dit 'een momentopname' is, dan zijn de eigenaren toch niet goed snik om uitgerekend deze foto neer te zetten Bloos! Bloos! !

niet voor niets moet je een paard in beweging zien om te beoordelen, dus dat hij er stilstaand, in vooraanzicht dan nog, mooi uit ziet vind ik helemaal niets zeggen. als je naar dit paard gaat kijken, en hij beweegt vlekkeloos, dan zat hij bij deze foto toch aan de drugs of zo Knipoog .

als ze dáár de gevraagde prijs voor krijgen zullen dié even in hun handjes wrijven Schijnheilig Vingers aflikken !

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 15:58

de vraagprijs was eigenlijk 4500 euro.. en dat vond ik te duur voor dit paard.. maar nu was zijn prijs dus gezakt naar 3900 en nu vind ik het de moeite waard om te gaan KIJKEN..bedankt trouwens voor de hints en opmerkingen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:07

gaaf paard hoor en zeker voor die prijs. Veel succes met het kijken en hoop dat hij goedgekeurt word. Ben wel een beetje jaloers op je hoor.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:09

Beetje rare foto het lijkt net of hij geen hoeven heeft Verward

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:10

Op paardenaanbod.nl staat ook al een tijdje de ruin Notre Hommage te koop , ik vind dat een geweldig paardje , is dat niet wat voor jou ?

Otello vind ik een erg leuk paard , alleen is de foto denk ik op het verkeerde moment genomen ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:11

Cabochon x Pretedent is wel behoorlijk inteelt.
Ben erg benieuwd naar het karakter van dit paard.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 16:39

SpLaSh_ schreef:
Op paardenaanbod.nl staat ook al een tijdje de ruin Notre Hommage te koop , ik vind dat een geweldig paardje , is dat niet wat voor jou ?

Otello vind ik een erg leuk paard , alleen is de foto denk ik op het verkeerde moment genomen ..


ik zal even kijken naar dat paard:D

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 16:42

ik heb hem gezien en het is inderdaad een prachtig beest.. jammer dat hij zo groot is.. ik zoek iets tot de 1.65

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:48

idd zijn kont is een beetje raar maar ik zou zeggen ga kijken en dan zie je wel of het klopt Knipoog
op die 2e foto is hij echt Kwijl

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:52

als ik jou was zou ik gewoon een keer gaan kijken. het is zeker een leuk paard om te zien en als je hem nou eenmaal leuk vind... ik zou de eigenaar is vragen naar die foto. kijken wat die er van zegt. veel succes verder! OK dan!

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:22

Op de eerste foto komt hij volgens mij net uit de hoek en ik ken wel meer paarden die als ze los lopen met de voorhand een beetje tegen de pmheining 'aanleunen' en dat is de eerste indruk die die foto op mij heeft.
Kortom, als je het paard goed wil beoordelen zul je hem in het echt moeten gaan bekijken, een paard vanaf een foto beoordelen is volgens mij niet echt goed mogelijk.

lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:40

Het lijkt net of ie moet poepen ofzo of dat ie zo een tik krijgt. Verder vind ik de hals niet zo mooi, is er dun. Wel mooi hoofd en uitstraling. Als ik jou was zou ik lekker gaan kijken want het is en blijft een moment opname natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:19

Je kunt van een foto eigenlijk niks zeggen. Ja, als je een eerlijke, loodrecht genomen foto krijgt, en je kunt zelf heel erg goed kijken, maar meer dan een indruk kun je doorgaans niet krijgen. Ik heb veel 'achter de schermen' gestaan bij het maken van promotiefotos voor bijv dekhengsten, en er zijn hele simpele truken om een paard wat beter op het beeld te krijgen. Vaak doet de hoek waaronder je fotografeert al heel erg veel, en juist door die hoek kunnen bijvoorbeeld beenstanden erg vertekenen )waardoor het lijkt of hij een achtervoet niet in lijn met de voorvoet plaatst bijvoorbeeld, terwijl dat in de realiteit niet zo is) een goede fotograaf en voorbrengers kunnen dus op die manier een plaatje maken dat niet echt realistisch meer is.

In het geval van deze advertentie: bij een 8 jarige ben ik totaal niet geinteresseerd in hoe die los loopt, die moet het onder de man kunnen laten zien. Of ie 'helemaal je type is' vind ik verschrikkelijk knap als je dat van 2 foto's kan aflezen.

Ik heb een foto van een van mijn paarden aan de muur hangen, die is genomen op een wedstrijd in een volte. Prachtige foto, precies het juiste moment, ziet er allemaal heel smakelijk uit, foto heeft ook prachtig in de krant gestaan. Wat er niet bij vermeld werd is dat dat paard vrijwel nooit nageeflijk was, en die bewuste proef meer op 2 benen heeft gestaan dan op 4....

foto's zeggen dus eigenlijk niets

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:26

Het lijkt mij dat het paard net een wending heeft genomen en nog niet recht is in het lijf. Verder vind ik zijn hals erg iel op de eerste foto.
Ik zie graag een ruim lopend paard met voldoende afdruk en dat mis ik hier een beetje.
Hij laat zijn kruis zakken en da's niet zo mooi in mijn optiek.

Die 2e foto lijkt net een ander paard. Ik zou eens IRL gaan kijken!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:40

ik vind hem op foto 2 wel een leuk paard, foto 1 vind ik zn hals niet mooi en hij loopt scheef, wrsch net uit een wending ofzo

ik heb foto's van quentin los in de wei, waarop je denkt jezus wat een ezel is dat zeg! en ik heb foto's waar van je denkt Kwijl

dus ik zou zeker even in het echt gaan kijken, en hem rontgenologisch laten keuren

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:42

kijk trouwens eens naar de grond achter hem op foto 1, je ziet een soort spoor, daar zie je dat ie op een soort volte loopt, en dus net terug is bij de omheining, waardoor hij dus scheef loopt, was de foto 2 meter verder genomen liep ie wrsch wel recht.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:52

Zep schreef:
Je kunt van een foto eigenlijk niks zeggen. Ja, als je een eerlijke, loodrecht genomen foto krijgt, en je kunt zelf heel erg goed kijken, maar meer dan een indruk kun je doorgaans niet krijgen. Ik heb veel 'achter de schermen' gestaan bij het maken van promotiefotos voor bijv dekhengsten, en er zijn hele simpele truken om een paard wat beter op het beeld te krijgen. Vaak doet de hoek waaronder je fotografeert al heel erg veel, en juist door die hoek kunnen bijvoorbeeld beenstanden erg vertekenen )waardoor het lijkt of hij een achtervoet niet in lijn met de voorvoet plaatst bijvoorbeeld, terwijl dat in de realiteit niet zo is) een goede fotograaf en voorbrengers kunnen dus op die manier een plaatje maken dat niet echt realistisch meer is.

In het geval van deze advertentie: bij een 8 jarige ben ik totaal niet geinteresseerd in hoe die los loopt, die moet het onder de man kunnen laten zien. Of ie 'helemaal je type is' vind ik verschrikkelijk knap als je dat van 2 foto's kan aflezen.

Ik heb een foto van een van mijn paarden aan de muur hangen, die is genomen op een wedstrijd in een volte. Prachtige foto, precies het juiste moment, ziet er allemaal heel smakelijk uit, foto heeft ook prachtig in de krant gestaan. Wat er niet bij vermeld werd is dat dat paard vrijwel nooit nageeflijk was, en die bewuste proef meer op 2 benen heeft gestaan dan op 4....

foto's zeggen dus eigenlijk niets


ben ik het helemaal mee eens (maar hier wordt nogal vaak op foto's 'gekwijld' Haha! ).

maar vind je het dan ook niet vreemd dat je als eigenaar DEZE bewegingsfoto plaatst? als jij beschrijft hoe je er op foto een paard beter kan doen uitzien, dan heeft deze fotograaf duidelijk nog wat hints nodig Schijnheilig Haha! !

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 19:53

ja het klopt dat we vaak vanaf foto's kwijlen.. maar daarom gaan we ook kijken OP DE FOTO is het helemaal mijn type paard...
en ik ben het totaal met jullie eens... als we zijn wezen kijken laat ik weten hoe het is gegaan en zal ik nog een paar foto's maken.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:04

noortje schreef:
ja het klopt dat we vaak vanaf foto's kwijlen.. maar daarom gaan we ook kijken OP DE FOTO is het helemaal mijn type paard...
en ik ben het totaal met jullie eens... als we zijn wezen kijken laat ik weten hoe het is gegaan en zal ik nog een paar foto's maken.


wou net vragen: vertel eens nadat je bent wezen kijken......ben echt wel nieuwsgierig geworden nu, haha *LOL*

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:08

noortje schreef:
ik heb hem gezien en het is inderdaad een prachtig beest.. jammer dat hij zo groot is.. ik zoek iets tot de 1.65

Ja dan is ie 6cm te groot, maar hij is zo leuk Lovers !

Laat je het weten als je bij Otello bent geweest ?

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:08

Hoi..
Ik heb niet alle reacties gelezen dus als het al gezegt is Sorry en dan voor... Maar ik weet niet of jullie heel goed naar die 1e foto hebben gekeken.. maar als je het mij vraagt komt het paard uit een bocht.. dus hij is nog niet helemaal recht met de rest van het lichaam..!! Verder ist een heeeel leuk paard. *wilde der zelf ook bij gaan kijken Tong uitsteken * Het kan trouwens ook nog zijn dat ze hem hebben opgejaagt en dat hij ineens een andere kant is opgesprongen dan ziet het er ook zo uit.!!

Oscarlover

Berichten: 557
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Tiendeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 09:41

Die eerste foto is niet zo mooi, maar die tweede Lovers

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:09

Ik vind dat dit paard wel een sprekend hoofd heeft OK dan! Lovers Maar wat de rest ookal zegt, ga gewoon eens kijken OK dan!

Dees

Berichten: 18918
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:15

Ik vind het een leuk paard op de foto.
Ik zou zeker gaan kijken.
Als het dier echt gezond is en er verder ook zo uitziet in het echt (glans, oogopslag, conditie), en de benen staan er niet finaal krom onder, dan vind ik het geld laaggeprijsd.

Ik zou dus gaan kijken bij dit paard.