Moeilijke beslissing!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat moet ik doen??

Wegbrengen naar een africhtingsstal
38 (69%)
Zelf doorgaan (met hulp)
17 (30%)

Totaal aantal stemmen: 55


Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:13

Bel ze op en leg het voor, wellicht hebben zij ook nog andere oplossingen voor je. Die meneer die ik aan de telefoon had stottert wel een beetje maar hij legt alles graag aan je uit, dat is mijn ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:14

ik heb eerst gemaild om een beetje een indruk te krijgen..en zaterdag vraag ik ook op de manege of africhten eventueel mogelijk is..

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132095
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:22

Ik ga mee met de "oplossing" van Runningkawa.
Je paardje moet nog veel leren, en zelf moet je ook leren om goed met hem om te gaan.
Een africhtingsstal waar ze zowel jou als je paard begeleiden, lijkt me een goede oplossing.

Verder wil ik er nog iets aan toevoegen Knipoog
Absoluut opbouwend bedoeld, dus zie het alsjeblieft niet als kritiek.
Maar ik denk (gebaseerd op de berichten die je plaatst) dat je zelf nog wat meer ervaring nodig hebt, zeker in het omgaan met paarden en het je kunnen verplaatsen in de denkwereld van een paard.
Dus meer "paardengevoel" krijgen.
Dat leer je door goed om je heen te kijken en het voorbeeld van "ervaren" paardenmensen te volgen.
Naar mijn mening zou je een soort "coach" nodig hebben die je begeleidt en leert om (nog) meer gevoel voor paarden te ontwikkelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:24

ik krijg hulp van mirzam hier op bokt..en voor de rest denk ik ook wel een beetje gelijk hebt...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132095
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:33

Luckey, er schiet me nog iets te binnen
Ik heb zelf een jong "probleempaard" gehad waar ik op een gegeven moment geen raad meer mee wist.
Ik heb hem toen een tijdje naar Johan Jespers (Oosteind) gebracht.
In eerste instantie is hij er mee aan het werk gegaan, en een paar weken later heeft hij mij erbij betrokken om samen tot een "oplossing" te komen.
Hij heeft toen erg veel tijd vrijgemaakt voor begeleiding.
Aangezien het bij jou in de buurt is, zou je dit misschien eens kunnen overwegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:34

heej bedankt!! ik ga er achteraan..

oh ja als je foto`s wilt zien van luck kijk op [ITP] Meet Luckey!!!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:03

Ik schreef het al vaker, laat hem ergens goed africhten, is voor jezelf fijner en voor je omgeving Lachen

Nog 1 vraag, wat voor voer krijgt hij?

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 01:14

Okee, je kan blijkbaar geen pb's openen dus zet ik het wel in het topic.

Veel tijd heb ik niet maar ik ben wel regelmatig in Breda en ik wil wel een keer komen kijken om te zien of ik je kan helpen en/of advies kan geven. Moet ik wel even weten waar je pony precies staat en het moet wel in het weekend wat doordeweeks ben ik daar niet.

Ik ben ook niet alleswetend maar een beetje ervaring heb ik toch wel opgedaan in de loop der jaren Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 10:04

hij krijgt gewoon draversbrok van havens een halve kilo s`ochtends en een halve kilo s`avonds...
En percy het is heel vaag maar als ik zelf online ben en je stuurt een pb dan krijg ik ze wel..maar af en toe ook niet..echt heel vaag..

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 10:10

Ik zou hem eerst naar de africhtingsstal brengen (omdat je al aangeeft dat je het zat bent) dan heb je ook even adempauze en daarna met begeleiding weer zelf oppakken. succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 10:16

weet er iemand een goede africhtingsstal??

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:48

Luckey schreef:
hij krijgt gewoon draversbrok van havens een halve kilo s`ochtends en een halve kilo s`avonds.....

en wat voor hooi?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:15

tja gewoon hooi...

chocogirl

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:40

Je woont in Teteringen, waarom informeer je niet eens bij stal Hoeveneind (pensionstal in Teteringen), daar doen ze ook africhten en geven ze je daarna begeleiding wanneer je het zelf moet gaan doen. Er is ook een binnenbak aanwezig. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:54

oh zit er een stal in teteringen?? zit deze ook op hoeveneind zelf?? Dan ga ik ss ff kijken..

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:12

een tip zorg echt dat als je hem wegbrengt dat je er zelf zo veel mogelijk bij kan zijn , of dat je van te voren al hulp hebt geregeld voor na die tijd , ik heb ong hetzelfde gehad met mijn paard heb hem weggebracht ook omdat hij strondvervelend is daar is hij goed aangepakt en ook echt hard , ik ben niet zo hard als ze daar zijn dus al met al heb ik twee weken op hem gereden en nu staat hij alweer een half jaar stil , omdat ik ook niet de hulp kon vinden voor erna die ik wel nodig had .En hij bij mij vrij snel weer zijn gedrag begon te vertonen , of je moet echt op zoek gaan naar een stal die een beetje op dezelfde manier je pony inrijden zoals je er zelf ook mee om zou kunnen gaan .
succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:40

en bij welke stal heb jij je paardje laten inrijden??

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:43

ik heb hem hier boven in het noorden laten inrijden , dus daar kom je niet zo snel in de buurt denk ik mocht je wel meer willen weten dan kan je me pb'en

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:45

ow nee dat is een beetje ver..ik pb je wel ff..