happerig.. wat te doen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

happerig.. wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 17:43

Naar aanleiding van dit topic [VMR] Als je paard schopt, terugschoppen? Had ik ook een vraagje Knipoog

Sandor trapt niet hoor verder vandaar dat ik een nieuw topic geopent ben.
San heeft wel de vervelende neiging dat als hij achter me loopt dat hij dan een hap geeft.. Niet lelijk ofzo maar gewoon even om de aandacht te krijgen.. Ik noem het over het algemeen maar liefdesbeetjes..
Maar momenteel wordt hij wel erg vervelend hiermee.
Hij krijgt regelmatig een slag of dreiging richting zijn hoofd.
Maar voordat ik hem kan raken staat hij al 5 passen achteruit.
Dus hij weet dondersgoed dat het niet mag.

Hebben jullie hier ook ervaring mee ? Is het toch een kwestie van Dominantie of is het puur aandacht..
Ik heb ivm zijn ziektebed heel veel met hem aan de hand gestapt. Maar hoe beterder hij werd hoe vervelender het werd om met hem te stappen..
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Hij doet het dus met zijn oren naar voren !! dus het is niet gemeen bedoelt.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:45

Terug bijten!
Dit kun je doen door bijv. in zijn onderlip te knijpen.
Ik zou het iig niet accepteren

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:48

Mijn pony heeft daar ook een handje aan.
Ik waarschuw meestal eerst door mijn stem te verheffen en als ze dan nog doorgaat krijgt ze meestal een tikje op haar neus.
Helpt dit nog niet dan negeer ik het maar gewoon wnat ze bijt toch niet door. Af en toe lijkt het alleen maar aandacht vragen Verward

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 17:49

Ik pak hem regelmatig bij zijn neus en dan knijp ik heel hard maar daar reageert hij verder niet op want 1 rondje verder is het weer hap..
Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:51

Sneller worden.......... Haha!, iig geen snoepjes oid meer geven.......

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 17:55

Snoepjes krijgt hij al niet..

Lando
Berichten: 72
Geregistreerd: 29-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:06

volgens mij laat je het niet genoeg merken.. ik weet natuurlijk hoe je paard is maar de mijne HAD daar ook een handje van, maar door optreden deed hij het niet terwijl bij mijn zusje die dit niet deed blijf hij het doen.. Bloos
De mijne heb ik zo geleerd dat ik mijn stem maar hoef te verheffen (werkt niet altijd natuurlijk het blijven dieren) en ze weten "hoe laat het is"

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:50

paard dat ik nu bijrijd heeft ook wel eens de neiging om te happen als je b.v. z'n deken af wilt doen. Hij bijt niet, maar hapt zeg maar. Hap = pats. Niet hard, maar gewoon met de vlakke hand.. Ik ben er nu meer op getraint en mep eigenlijk wel altijd raak.. Schijnheilig het gaat nu al een stuk beter en hij bedenkt zich eerst 3 keer voor ie zoiets doet *LOL*

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:54

Eerst met je stem roepen, iets van EEEEEEJ ofzo, waar ie van schrikt. Als ie het dan nog een keer doet een knal verkopen. Desnoods geef je hem een schop als je er met je handen niet bij kan. Jij bent de baas en bijten mag niet. En natuurlijk goed belonen als ie wel braaf is ! Haha! Succes.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 22:44

Andrew werd ook steeds vervelender bij het aan de hand stappen nadat hij drie maanden kreupel was geweest... Ik ben er maar weer op gaan zitten, want blijkbaar had hij dan meer respect voor me. Sinds ik weer ging rijden is hij ook weer minder vervelend en happerig geworden.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 22:50

Ik knijp ze ook altijd in de bovenlip, net wat fanatieker dan dat ze mij happen.
Sommige speelse ruinen vinden het wel een aardig spelletje, en die leer je het dan ook moeilijk af. Maar komen er tanden aan te pas, mag je best wel eens behoorlijk verbaal bulderen....daar schrikken ze dan geheid van....
succes ermee!