B-merk zadel, maar ik kom niet meer op het merk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 10:39

of mischien euroriding? die zijn ook niet allemaal zo duur....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 11:14

ik ken Chamberlain wel, wordt hier in Schijndel bij het Gareel verkocht. IK heb er twee springsingels van (ja idd, die) en die bevallen prima. Een tijdje terug had het Gareel superaanbiedingen, ik weet niet of ze nog gelden.

mailtje december 2003 schreef:
beste klant,

Via deze bijlage willen wij graag onze nieuwe zadellijn aan u voorstellen.
Er zijn 10 modellen zadels in vss, dressuur , spring en ijsland.
Leverbaar in diverse kleuren.

Een topkwaliteit voor een middenprijs van euro. 800,00

garantie 5 jaar, en de zadels met wolvulling worden gratis opgevuld


mvg

Team Gareel

Afbeelding

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 14:07

Die bedoel ik Lielle. 795 euro kosten ze. Alleen ik geloof dat ze in Appingedam geen geld teruggeven als je wilt ruilen (en om dan een zadel te kopen met het risico dat het niet past en je dus geen geld terugkrijgt vind ik een te groot risico). En volgens mij doen ze ook niet aan opvullen.

Die close contact springzadels, zit daar wol in als vulling? Ik meen mij te herinneren dat ik ze nogal zacht en veerkrachtig vond en dat het haast geen wol kon zijn. Heb jij de close contact uitvoering? Is dat zadel ook geschikt voor iemand met zeer lange bovenbenen? (daar loop ik dus altijd tegenaan Boos!, m'n knieen steken voor het zadel uit)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:36


germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 15:17

De prijs van de zadels is dus 795 euro, geen 1100 euro. Dat van niet op inruilen is voor mij niet erg, heb toch geen inruil. Maar ik wil wel graag passen uiteraard (ben ook bang dat de zweetbladen voor m'n lange benen te klein zijn). Zijn er nog andere ruitersportzaken in het noorden die Chamberlain verkopen?

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:19

germie schreef:
Die close contact springzadels, zit daar wol in als vulling? Ik meen mij te herinneren dat ik ze nogal zacht en veerkrachtig vond en dat het haast geen wol kon zijn. Heb jij de close contact uitvoering? Is dat zadel ook geschikt voor iemand met zeer lange bovenbenen? (daar loop ik dus altijd tegenaan Boos!, m'n knieen steken voor het zadel uit)


Ik denk dat ze dan met schuimrubber gevuld zijn, veel nieuwe (spring)zadels hebben dat, bijv. die van Pessoa ook. Vooral de zadels die niet op maat worden gemaakt.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:43

Als ik ff mag zeiken:

Ken Taur is geen B-merk hoor! Niet omdat ik er zelf 1 heb, maar gewoon omdat het zo is.
De reden waarom Ken Taur zo goedkoop is is omdat er geen tussenleverancier tussen zit, wat aardig in de centen kan lopen als dat wel het geval is. En ze worden gemaakt ik Polen/Tjechiƫ o.i.d wat prijstechnisch ook veel scheelt.

Ik heb onlangs een Ken Taur gekocht en geloof me, ik heb niet naar de prijs gekeken! Ik heb de zadelmaker van alles mee laten nemen, waaronder een Ainsley, Prestige en Passier Grand Gilbert (ongeveer het duurste zadel wat er is geloof ik). Ik had met liefde en plezier een GG gekocht, maar die verkoper zei tegen mij dat de Ken Taur qua kwaliteit echt niet onderdeed! Nou, als een verkoper (die toch geld wil zien) zoiets al zegt geeft aan dat het echt geen flutzadel is hoor!!!

De keuze voor een Ken Taur was snel gemaakt toen bleek dat er extra lange zweetbladen aan zaten (voor mijn stengels heel fijn) en het eigenlijk nog lekkerder zat en mooier lag dan de Passier en Ainsley!

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:44

DePennyBitch schreef:
Als ik ff mag zeiken:

Ken Taur is geen B-merk hoor! Niet omdat ik er zelf 1 heb, maar gewoon omdat het zo is.
De reden waarom Ken Taur zo goedkoop is is omdat er geen tussenleverancier tussen zit, wat aardig in de centen kan lopen als dat wel het geval is. En ze worden gemaakt ik Polen/Tjechiƫ o.i.d wat prijstechnisch ook veel scheelt.

Ik heb onlangs een Ken Taur gekocht en geloof me, ik heb niet naar de prijs gekeken! Ik heb de zadelmaker van alles mee laten nemen, waaronder een Ainsley, Prestige en Passier Grand Gilbert (ongeveer het duurste zadel wat er is geloof ik). Ik had met liefde en plezier een GG gekocht, maar die verkoper zei tegen mij dat de Ken Taur qua kwaliteit echt niet onderdeed! Nou, als een verkoper (die toch geld wil zien) zoiets al zegt geeft aan dat het echt geen flutzadel is hoor!!!

De keuze voor een Ken Taur was snel gemaakt toen bleek dat er extra lange zweetbladen aan zaten (voor mijn stengels heel fijn) en het eigenlijk nog lekkerder zat en mooier lag dan de Passier en Ainsley!


Waar komt het leer vandaan wat Ken Taur gebruikt dan?

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:49

Geen idee, volgens mij is het gewoon engels leer, kan dat?

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 18:58