holistisch energetisch therapeute?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

holistisch energetisch therapeute?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 13:16

Wie heeft hier ervaring mee, zo'n therapeute werkt met een Ankh, een eeuwenoud egytisch symbool van een kruis met een lus erboven,
zo'n Ankh geeft knelpunten en trauma's in de energiebaan weer. De energietoevoer die tijdens zo'n behandeling ontstaat werkt genezend.

Heeft hier iemand ervaring met zo'n therapeut? Simone Bakker uit Heiloo is een holistisch energetisch therapeute, heeft iemand ervaring met haar?

Voor meer info zie: www.bio-care.nl
Laatst bijgewerkt door Barb op 06-02-04 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 13:17

de hoe?????? Verward

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 13:56

ja ik. Een kennis van mij doet dit ook. Heeft mij enorm geholpen. Bij Eric Laarakkers werken ze er ook mee.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:11

Ik ga maandag naar Laarakker en ik heb idd berepen dat hij ook met de "Ankh" werkt (wist niet dat dit zo heette!). Misschien kan ik je daarna meer vertellen!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 21:01

oh Mac ik ben zeeer benieuwd en wacht graag je reactie af!!

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:17

Is De Oase ook niet zoiets.
Dat met die energiebanen heb ik ook eens bij Missy laten doen, maar dat was niet holistisch, maar heette anders ??

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 00:49

Ik ken een hoop mensen die ermee werken. Maarre ben je dit met je paard van plan dan zou ik gewoon naar de kliniek van Erik Laarakker gaan. Dat zijn de beste en ook gewoon geschoold in reguliere en alternatieve veterinaire geneeskunde. De biosensor (waar de ankh aan vastzit) is maar een fractie van de behandeling en de mogelijkheden.

Kijk op www.holistischdierenarts.nl en je ziet wat een scholing die gasten achter de rug hebben. Daar komt meer bij kijken dan een leuke pagina op internet en een ankh.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 10:25

Erik Laarakker kan ik zeker aanraden. Ik ken hem nog van toen hij net begon, mijn buurvrouw van vroeger heeft hem geholpen zijn praktijk verder op te zetten. Ik vond het als klein kind erg boeiend wat hij vertelde en deed. Inmiddels zal zijn kennis alleen maar groter geworden zijn.
Nimber is toen eens nagekeken door iemand uit Alkmaar.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:53

Biosensor dat was het Maar bij mij leek het meer op een vorkje.
Mijn paard kreeg ook een kapje op zijn hoofd met een lichtje wat flikkerde.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:59

Linda van der Horst is een energetisch therapeute. Bij Raak geweest en dat is hem zeer goed bevallen. Het is een vriendin van me en heel rustig en kalm. Had een super uitwerking.

prompter

Berichten: 11100
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:56

Ik werk zelf met zo'n ding. Ik ben helemaal niet erg "into" alternatief, maar de biosensor vind ik een wonderlijk ding, dat heel veel kan opsporen. Zonder biosensor had ik nooit geweten wat mijn draverhengst een paar jaar geleden mankeerde, en had ik dat niet als probleem aangewezen bij de dierenarts. Voor mij is het een super hulpmiddel, alleen van de genezende krachten ervan ben ik niet overtuigd. Ik gebruik hem om problemen op te sporen, niet om ze op te lossen Lachen.

Afbeelding
Afbeelding A mind is like a parachute - it works best when it's open Afbeelding

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 17:26

kan iemand me uitleggen waar dit over gaat,klinkt heel interssant maar snap er geen biet van?

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:15

Zoals beloofd hierbij "even" mijn ervaringen bij Erik Laarakker. Ik kan niet anders zeggen als dat ik heel erg onder de indruk ben. De methodes die Laarakker gebruikt zijn echt een verstrengeling van Westerse, Oosterse, conventionele en alternatieve behandelmethodes en ik denk dat het bij elk paard anders zal zijn welke therapie de boventoon zal voeren.

In mijn geval gebeurde er het volgende:
Na een algemeen onderzoek (zien bewegen aan de hand en onderzoek van de bespiering) werd het paardenlichaam doorgemeten met een energiemeter. Elk orgaan en elke weefsel heeft een eigen "frequentie" waar op afgesteld kan worden (even heel simpel). Aan de hand hiervan kunnen afwijkingen gevonden worden. Deze energiemeters komen in verschillende vormen voor. De ankh is er een voorbeeld van, maar ook de wichelroede en ja, ook de meetinstrumenten die ze in "reguliere" klinieken gebruiken. Aan de hand hiervan werden de problemen van mijn paard gelocaliseerd en verder onderzocht, zoals een reguliere DA of fysiotherapeut dat zou doen (aftasten, buigen, strekken, etc.). Hierna werd het probleem met ons besproken en natuurlijk ook wat de mogelijkheden waren. In ons geval werd de achterhand van ons paard "rechtgezet" om een zenuwbeknelling los te maken dmv manuele manipulatie (voorbereiding hiervoor dmv verdoving en "verlaatsing" van de energie dmv ik denk anks op borst en achterhand). Medicijnen die ik meekreeg waren glucosamine en gewrichtsbalsem. Over een maand heb ik de vervolgafspraak.

Dit is even héél in het kort wat ik gisteren heb meegemaakt. Als er iemand meer details wil (heb de specifieke details over mijn paard maar even weggelaten), dan hoor ik het wel.

Ik heb er iig een heel goed gevoel over. Ik kon vanochtend al duidelijk een vooruitgang zien in het gebruik van haar achterhand. Zoals gezegd: ik ben heel erg onder de indruk!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:54

Mac mag ik vragen wat jouw klachten waren voordat je naar hem toeging ??

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 13:49

Vreemde kreupelheidjes en onregelmatigheden die na een rustperiode wel weer beter werden, maar daarna weer verslechterden. Na een knieblessure aan haar rechterachterbeen (nu twee jaar geleden) is ze achter altijd blijven slepen met haar been. Soms leek ze daar kreupel, maar soms ook voor. Was soms heel moeilijk te zien. Nu blijkt dus dat het probleem met haar achterhand het probleem met haar voorhand heeft verergerd.

Achter blijkt haar heiligbeen scheef te hebben gestaan, zodat de zenuw die naar haar been loopt knel kwam te zitten tussen het heiligbeen en de heup. Hierdoor krijg je het effect dat er een soort "stroomstoot" door het been komt (vergelijkbaar met Ischias bij mensen). Vandaar dat ze het liever maar liet hangen.

Voor blijken allebei haar knieeen versleten te zijn. Uiteraard kan dit probleem niet worden verholpen, maar mbv glucosamine kunnen de gewrichten wel beter gesmeerd worden en door de juiste training kan ze haar achterhand beter gaan gebruiken (als die straks weer recht is) zodat ze haar voorhand wat meer kan gaan ontlasten.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 22:57

Ik heb deze week ook kennis gemaakt met de biotensor.
Een kennis van mij kan er heel goed mee overweg.Mocht er pas een jaar geleden mee aan de slag,eerder was volgnes haar opleider niet gewenst..
Maar nu slaat ik zo verschrikkelijk duidelijk uit.
Heel bijzonder,zelfs als ik mijn verhaal vertel en het is niet de waarheid slaat ie nee uit Haha!

Ik wil nu binnenkort ook een cursus volgen

Over glucosamine is mij verteld dat de combinatie met chondroitine nog beter zou werken Verward

Iig beterschap met je paard en houd vertrouwen in het herstel.