Stevige pony, wat voor mij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendy_Komen

Berichten: 6308
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 10:47

Kun je best doen. Mijn vorige paardje was een merens (leuk ras trouwens, alleen heeeeeel goed oppassen met staart en manen exceem want daarom hebben we die van ons moeten verkopen). Die merens was 1.43 en mijn zus van ong. 1.76 reed er ook gewoon op.
Suc-6 ermee! OK dan!

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:20

ik denk dat het wel kan, alleen hoe oud ben je, misschien wordt je dan nog wat zwaarder, maar dan zal het nog wel kunnen denk ik.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 12:37

Ik ben bijna 16, maar al zo goed als uitgegroeid. Ik zal geen 1.80 meer worden.
Verder zit dik/zwaar worden absoluut niet in mijn bouw, die heb ik namelijk van mijn moeder.
Ik ben in elk geval niet bang dat ik lichamelijk nog (te veel) ga veranderen.

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:46

Lijkt mij geen probleem. En problemen met beenhulpen zul je ook niet snel krijgen, je drijft toch met je kuiten? Om vanaf je knie onder je pony uit te steken heb je nog wel een iets kleinere pony nodig hoor Haha!

Dit is trouwens mijn instructeur van toch zeker zo'n 1.85 op mijn tinker van 1.46:

Afbeelding
Afbeelding

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:48

Te zwaar zul je overigens niet zo snel zijn hoor, om daavoor te zwaar te worden zul je toch minimaal nog een kilootje of 25 erbij moeten eten Haha!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 12:56

Haha, ja dat dacht ik ook al Supertje! Ik zal nooit zwaar worden, dat is gewoon mn bouw (nu ik uitgegroeid ben ben ik natuurlijk wel wat aangekomen, maar ik weeg nog steeds maar 56 kilo....). Dus gelukkig hoef ik daar niet bang voor te zijn.

En met je instructeur dr op zit dr trouwens ook niet bepaald idioot uit.
Hè, wat een geruststelling, dat ik nog best op die leuke pony's pas!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 13:28

hardstikke leuk juist, als jij dat prettig vind op zo'n klein robuust paardje dan wordt het juist een heerlijke combiantie,
ik ben zelf 1.80 en had eerst een tinker van 1.55m
vond ik eigenlijk al te groot,
daarna had ik een quartermerrie van 1.50 maar zei is helaas ingeslapen,
op haar stond ik wel goed zeg maar,
maar soms rij ik ook op de haflo van mn moeder en die is maar 1.43m en daar kan ik ook makkelijk op,

je moet gewoon doen wat je zelf lekker vind,
als jij je goed voelt op een wat kleiner paard dan moet je dat zeker doen, want op een groter paard voel je je dan waarschijnlijk niet echt op je gemak,
succes met de eventuele koop maar dan!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 13:37

Je lengte is geen probleem hoor! Het zal niet heel mooi staan maar raar ook niet.. Voor je gewicht kan het helemaal makkelijk.

Alleen een merens een koele kikker... Mijn ervaring met dit ras is anders.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:14

mijn haffie is 1.48 ik ben 1.65 en 71 kg ze kan super lopen en is het wat luxere type maarja je kan ook op een gewone pony dan e pony ofzow omdat je zo lang bent....

en merens is heel leuk maarja ik ben meer een haflinger type

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 19:24

Ja, dat een E pony moet lukken weet ik zeker, ik heb namelijk een aantal weken geleden op een E pony gereden en dit zag er (eerlijk gezegd tot mijn verbazing) heel normaal en netjes uit!

Maar ja, 1.45 das toch wel een D pony en weer 10 cm kleiner.

En Estragon: ik weet dat een merens anders is dan bijvoorbeeld een haflinger. Ik heb namelijk zelf ook ervaringen met dit ras en naar mijn ervaring zijn het stoere paardjes, maar mèt een heel eigen karakter dat me zeer aanspreekt.
Met koele kikkers bedoel ik meer dat ze niet voor de eerste de beste zandkorrel opzij springen.