Dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 15:04

Mijn merrie heeft deze hele winter bijna geen winterdeken op gehad en toch een hele dunne vacht gehouden. Als ik met 5-10 graden een winterdeken op deed ging ze ontzettend zweten, dus haalde ik deze er maar snel weer af.

Ze heeft van zichzelf in de zomer een super kort dun vachtje, maar daarom vind ik het wel gek dat ze het in de winter dan niet koud krijgt!

Nu staat ze zonder deken buiten, nergens last van en s nachts gaat er een dun zomerdekentje op.

Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat ze dus bijna geen deken nodig heeft, ondanks zo'n dunne vacht? Als ik sommige paarden met 2 dikke dekens zie met dezelfde dikte wintervacht... ga ik me bij een btje zorgen maken (al weet ik niet om wie ik me dan zorgen moet gaan maken Lachen )

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:27

Die paarden zijn het vanaf het begin af aan gewend en daar is het ook bij opgebouwd. Jij gooide vanuit het niets een dikke deken erop, dan is het ook wel logisch dat ze gaan zweten. Als je nou een dunnere deken erop had gedaan, had ze daaraan kunnen wennen en dan kan je steeds dikker gaan wanneer nodig. Maar als jij je paardje zo lekker in de vacht vindt zitten en jullie er allebei blij mee zijn dan zou ik me geen zorgen maken hoor!

P.S: Welkom op bokt!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:32

Ik zou me geen zorgen maken.Als je paardje het niet koud heeft dan is het toch prima zonder deken!! Als je het maar goed in de gaten houdt *LOL*