probleem met mijn bijrijder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 11:23

dutske schreef:
nodig haar uit bij een stukje cake, en leg het haar rustig uit
dat je gekeken hebt naar de les dat ze krijgt, en dat je op bepaalde punten niet akkoord bent, en je lioever hebt dat ze geen les bij die mevrouw meer volgt, en misschien aanbieden dat jij je ook wat meer verdiept in de dressuur en dat jij haar les geeft, of samen zoekt naar iemand die les geeft op de manier dat jij het wil?


Amen! Het is per slot van rekening JOUW paard en daar beslis je toch nog zelf over. Het paard moet voor jou fijn te rijden zijn, dus ik zou zeggen: praat erover, je zult zien dat het allemaal wel meevalt!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:16

nelis schreef:
ok ik zal er morgen ff bellen maar weet iemand dan goede dressuur instructie omg hellevoet?


dat lijkt me idd de beste oplossing,eerst zelf een goede instructrice vinden,of samen op zoek gaan,je valt haar,of haar rijstijl toch niet aan,alleen de instructrice.
ik denk dat ze het niet persoonlijk opvat hoor,zo klinkt je kritiek niet !

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 14:36

ik ga vanmiddag met der babbelen dus vanmiddag zal ik jullie verslag uitbrengen.
voor de rest kan ik me erg plaatsen in wat paardeman schreef

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:40

succes en ik ben benieuwd!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:15

Ik weet uit ervaring dat openheid hierin het allerbelangrijste is. Want op een gegeven moment ga je opkroppen en daar schiet je niets mee op. Succes ermee.

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:18

Hoi Nelis,

Ik heb niet alles afgelezen, maar als je nog op zoek bent naar een goede intructrice weet ik wel iemand in Rockanje, die ook aan huis les geeft.
Als je het telefoonnr wilt hebben, moet je me maar een pb'tje sturen.

Groetjesss

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:35

Citaat:
hoe breng dit nou op een manier over zonder dat ik er kwet s ze is namelijk nog al onzeker


Vooral een onzeker iemand hangt aan haar instructrice en zal daar zelf niet tegen in gaan. En het feit dat jij het niet met de instructie eens bent doet niets af aan haar kunnen.

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 18:53

nou ik heb met er gesproken maar zij is van mening dat het wel goed gaat op deze manier.
nou ben ik van mening dat ik mijn paard niet graag rond zie lopen met een strot er op gerukt zeg maar
heb nu af gesproken dat ik nog 1 x bij de lessen aanwezig zal zijn aanstaande zaterdag om mijn oordeel te bevestigen of om te herzien .
ik denk dat ik toch bij mijn mening blijf
ik heb aangeboden dat ik er per trailer naar andere instructeur breng wanneer het haar uit komt en dat ik die les betaal dan maar daar stond ze niet echt voor open..
kan niet iets bedenken wat ik nog meer zou kunnen doen ..jullie wel?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:02

Dit is het meest lastige van bijrijden........ want stel he, stel dat jij nou eens de rijtechnische fout maakt en dat zij geen problemen heeft.... Dan zou je de "schuld" bij de verkeerde zoeken..... en das natuurlijk ook niet echt handig.....

Aan de andere kant het is en blijft jouw paard en jij beslist uiteindelijk wat je ermee wil en als jij die instrukteur niet ziet zitten dan is dat zo en heeft zij zich maar aan te passen...... of ze dat nou wil of niet!

Moeilijk, moeilijk moeilijk....... succes!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:02

Lieverd, het gaat hier om jou paard... Haar mening telt nauwelijks!!!
Als JIJ vindt dat het niet goed gaat, gaat het niet goed. Simpel. Andere instructie, daar moet ze voor openstaan.
Anders zijn er nog genoeg andere meiden die een bijrijdpaard zoeken.

Sorry voor mijn tactloosheid, maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat je het pikt. Niet dat er een baas-onderdaan relatie moet zijn, maar het gaat hier wel om jou paard, en niet het hare.

Jij hebt reden genoeg om te vinden dat het niet goed gaat, het paard wordt stug in de mond. Dus heeft zij ook maar te vinden dat het niet goed gaat!

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:03

nelis; misschien wat moelijk, maar het is jouw paard, jij doet er mee wat je wilt, ook van lessen, als jij niet wilt dat ze les volgt bij die persoon zou ze van mij 2 keuzes hebben, of ze volgt jouw mening, en gaat in op het (zeer mooie) aanbod van vrvoer en gratis lessen door jouw, of ze trapt het af Haha!
ze mag al zeer blij zijn dat ze een bijrijd paard vindt, met dan nog iemand als jouw als eigenaar, die haar wilt brengen, en al die moeite doet om haar goede les te geven
succes

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 19:09

ik denk dat ik ook wel een zeer toeschietelijke eigenaar ben.
ik wil tenslotte ook het beste voor mijn paard dus ik denk gewoon dat ik haar voor de keus laat of op mijn manier of anders einde verhaal..

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:01

Ik denk dat je het zo ook moet spelen.
Het is jou paard dus jij hebt al het recht om erover te beslissen.
Jij zegt het gaat niet goed---> dan gaat het ook niet goed einde discussie!
Je bijrijdster heeft vrij weinig in te brengen en heeft accoord te gaan met jou eisen. Het moet niet ten koste van jou paard gaan.
Ik weet dat het hard klinkt maar als een bijrijdster bijvoorbaat al zegt dat het wel goed gaat op deze manier dan is het voor mij al afgelopen.
Je zegt niet voor niets dat je het niet goed vindt gaan lijkt mij?

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 20:06

inderdaad
ik vind het geen fijn gezicht dat mjn beestje een brok spanning is
ik heb vanmiddag zelf gesprongen en dan ben ik toch eerst heel lang bezig om klein beetje ontspanning te krijgen terwijl dat eerst anders was..

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 21:04

Ik vind dat jij heel schappelijk bent
Wil ze zich niet aanpassen, denk ik toch echt dat dat haar probleem is. Ik kan natuurlijk niets zeggen over de kwaliteit van haar of instructie, maar het is jouw paard en als ik dit zo lees wil jij alleen het beste voor je paard.
Luistert ze niet, heel jammer maar dan zou het voor mij einde verhaal zijn.
Succes!

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 21:08

thanks richtje

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:17

nelis schreef:
nou ik heb met er gesproken maar zij is van mening dat het wel goed gaat op deze manier.
nou ben ik van mening dat ik mijn paard niet graag rond zie lopen met een strot er op gerukt zeg maar
heb nu af gesproken dat ik nog 1 x bij de lessen aanwezig zal zijn aanstaande zaterdag om mijn oordeel te bevestigen of om te herzien .
ik denk dat ik toch bij mijn mening blijf
ik heb aangeboden dat ik er per trailer naar andere instructeur breng wanneer het haar uit komt en dat ik die les betaal dan maar daar stond ze niet echt voor open..
kan niet iets bedenken wat ik nog meer zou kunnen doen ..jullie wel?



zo zeg wat ben jij een aardige eigenaresse voor die bijrijder!
ik snap die bijrijder niet, jij vind het zo niet kunnen, daar moet zij zich bij neer leggen! dan maar een andere instructrische zoeken, dat kun jij haar best "dwingen"
en jij wou voor haar die les les betalen bij een andere instructrische? vind ik veel ste aardig heel brengen zonder kosten oke, maar de les ook nog es betalen.....
maar goed, super dat je haar nog wel een kans wil geven en nog een keer wil gaan kijken bij de les. maar vraag anderen op die stal ook es hun mening. kijken wat hun ervan vinden, wij kunnen hier best moeilijk over reageren als wij het niet gezien hebben.

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 11:55

dat zal ik vandaag is doen saskia
zal is ff gaan vragen wat mijn stal genoeten er van vinden

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 13:55

Ze komt zo niet zo onzeker over als je eerst schreef!

Jouw paard, jouw regels en volg je eigen hart. Ik zou het vroeger toen ik nog paarden bijreed geweldig hebben gevonden als de eigenaar mij met de trailer naar een instructrice zou gaan brengen!

Succes!

Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:09

Ik heb een bijrijdpaard en de afspraak was vanaf het begin dat ik af en toe een les zou volgen bij háar instructeur. En die les moet ik gewoon zelf betalen. Dit vind ik allemaal heel logisch, ik vind eigenlijk dat je veel te aardig bent voor jouw bijrijdster! Je wilt haar met de trailer naar les brengen en die les ook nog eens betalen?!?!?!
En inderdaad, zó onzeker komt ze niet over, ze heeft duidelijk haar mening en daar blijft ze zo te horen bij. Ze doet net alsof zij het laatste woord erover kan hebben, terwijl het nog altijd jóuw paard is! Succes ermee.

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 14:28

ze is onzeker qua rijden daarom hangt ze ook zo denk ik aan deze instructrice
ben er ook wel beetje klaar mee op dit moment
ga zterdag nog 1 keer kijken bij zón les maar ik denk dat ik mijn besluit al heb genomen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:36

Laat je ons weten hoe het gegaan is zaterdag?

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:59

Succes zaterdag ben wel benieuwd hoe dit afloopt..

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 15:02

ik hou jullie allemaal op de hoogte
en als het niet goed afloopt kan ik zaterdag meteen hier oproep zetten voor een bijrijder hihi

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:09

nelis schreef:
en als het niet goed afloopt kan ik zaterdag meteen hier oproep zetten voor een bijrijder hihi


In dat geval houd ik me aanbevolen (mits het qua afstand te doen is)