krijg hem niet te pakken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunnybaby87
Berichten: 527
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: hoofddorp

krijg hem niet te pakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 17:30

heyhey

ik rij een paard elke dag voor een vriendin. maar de laatste tijd is hij weer hardstikke dominant. alleen al als je zijn stal binnen komt drait hij zich om om te gaan trappen . of hij komt steigerent naar je toe. het is echt om dat hij heel domainant is. hij doet het niet alleen naar mij maar naar iedereen hoe kan ik dit oplossen?

groetjes nicky

LynnDenise

Berichten: 6292
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: In de buurt van Rotjeknor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 17:36

De laatste tijd? doet hij dat ook bij anderen? Doe jij niet iets verkeerd?

Een paard doet dit niet zomaar... en ik heb dit nog nooit in mijn omgeving meegemaakt, misschien hem rustig maken met een poetsbeurt in zijn stal

Succes

sunnybaby87
Berichten: 527
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 18:00

het komt gewooon omdat hij heel dominant is want als je hem eenmaal hebt dan is hij braaf maar het punt is gewoon het pakken . hij doet het sinds het weer wat kouder is . maar hij doet het naar iedereen

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 18:18

afstraffen ... ga zelf dominant doen maak je zelf groot en geef eens een brul hij moet hier mee op houden ... geef hem anders een een tik of dreig dit te doen ... probeer weer boven het paard te komen in de rangorde want hij is nu duidelijk druk bezig om zelf boven op te komen en dat gaat van kwaad naar erger ...

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:19

Volgens mij heeft hij dit alleen op stal omdat dit zijn territorium is.
Idd een goed idee om hem vaker in zijn stal te poetsen en ook tijdens het uitmesten in zijn stal te laten (Wel vastzetten natuurlijk). Hij moet weten dat het net zo goed jou stal is en dat jij bepaald wat daar gebeurd.

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 20:09

Haal je hem ook eens voor iets anders (dan rijden) uit zijn stal, iets wat hij héééééél leuk vindt? Soms kan het ermee te maken hebben dat je ze alleen uit de stal haalt, gaat rijden en ze er weer terug in zet......
Is het idd dominantie, ben ik het met KimDai eens