Ik wil een veulen kopen maar.........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:10

Dus moet het beestje een paspoort hebben Knipoog

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 19:10

er moet dus paspoort aanwezig zijn vóór ik haar vervoer...duurt het lang zo'n paspoort aanvragen?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:10

sweet_angel schreef:
met een trailer...


Dan moet je even naar het eerste gedeelte kijken van wat ik geschreven heb.

Citaat:
Alleen als je het paard per trailer/vrachtwagen (boven de as) over de openbare weg vervoert

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:11

hoi, ik zou het gewoon even laten keuren, is misschien beter voor je gevoel, ook als je de eigenaar niet helemaal vertrouwd (?)

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 19:12

ze staat eenhalfuur bij mij van daan dus moet wel over de openbare weg en is het dus lijkt mij genoodzaakt een paspoort te hebben

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:12

Wat ga je er verder mee doen?? Beestje is nog geen jaar, je kan er niks mee totdat ie 3 is..
Gaat ie in de opfok, wat me wel het beste lijkt.. Of gaat ie gewoon op stal??
Ik weet dat je al een tijdje opzoek bent naar een paardje, maar zoek gewoon iets van een jaar of 5, lijkt mij veel verstandiger..

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 19:12

santerra schreef:
hoi, ik zou het gewoon even laten keuren, is misschien beter voor je gevoel, ook als je de eigenaar niet helemaal vertrouwd (?)

ja indd zoiets had ik ook...

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 19:13

youngster schreef:
Wat ga je er verder mee doen?? Beestje is nog geen jaar, je kan er niks mee totdat ie 3 is..
Gaat ie in de opfok, wat me wel het beste lijkt.. Of gaat ie gewoon op stal??
Ik weet dat je al een tijdje opzoek bent naar een paardje, maar zoek gewoon iets van een jaar of 5, lijkt mij veel verstandiger..

Ze gaat niet naar opfok.. ze komt op land te staan bij kennissen van mij die ook een veulen hebben... en een Awelshje dr bij

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:14

Als je een veulen wil kopen, omdat het zo lekker goedkoop is, dan moet je het niet doen.
Als je een veulen wilt kopen, omdat ze nog zo klein en schattig zijn, dan moet je het ook niet doen.

Waar wil je het diertje stallen?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:15

Ja en dan?? Kan je er ruim 2 jaar naar gaan kijken.. Dat is niet leuk hoor, wordt je echt zat..
Koop gewoon een leuke pony die al wat kan, kan je er zo mee wegrijden, geloof mij, heb je echt veel meer plezier aan....

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 19:15

ik wil een veulen, omdat ik het geweldig vind een diertje naar mijn eigen hand te hebben.. wat niet veel vorige eigenaren heb gehad.. nou dees heeft er dus maar 1 gehad.. het vervolgens allemaal zelf aan te gaan leren...niet omdat het goedkoop, lief en schattig is..

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 19:17

youngster schreef:
Ja en dan?? Kan je er ruim 2 jaar naar gaan kijken.. Dat is niet leuk hoor, wordt je echt zat..
Koop gewoon een leuke pony die al wat kan, kan je er zo mee wegrijden, geloof mij, heb je echt veel meer plezier aan....

Ik kan blijven rijden op het paard van me vriendin...

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:18

Kan je ook eentje van dik 2 kopen die uit de opfok komt.
Kennen ook vaak nog niet veel, kun je naar je eigen hand zetten en kan je wat sneller mee aan de gang.
Ben je ook weer een jaar minder kosten kwijt, want ookal is het een veulen, zo'n beestje vreet wel door, moet wormenkuren, hoefsmid, dierenarts etc etc.
En dat tikt wel aan in die paar jaar dat je er nog relatief weinig mee kan doen

( ik ben iemand die altijd op de centjes let Knipoog )

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:19

youngster schreef:
Ja en dan?? Kan je er ruim 2 jaar naar gaan kijken.. Dat is niet leuk hoor, wordt je echt zat..


Ja, dat idee hebben sommige mensen, maar daar ben ik het niet meer eens. Alles wat je bereikt met een veulen is een overwinning en daar kan ik iig zeker van genieten.

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 19:21

Tessebes"]
[quote="youngster schreef:
Ja en dan?? Kan je er ruim 2 jaar naar gaan kijken.. Dat is niet leuk hoor, wordt je echt zat..


Ja, dat idee hebben sommige mensen, maar daar ben ik het niet meer eens. Alles wat je bereikt met een veulen is een overwinning en daar kan ik iig zeker van genieten.
[/quote]
Heej wij snappen mekaar..!! ik vind het geweldig beestjes lekker te verzorgen het gaat mij egt niet om het rijden... en strax als mijn beessie heel lief voor mij is en ik zo met m weg ken rijden omdattie me blindelinks vertrouwd.. heb ik tog zoiets van "kijk dit heb ik allemaal zelf gedaan"

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 19:22

SANEX schreef:
Kan je ook eentje van dik 2 kopen die uit de opfok komt.
Kennen ook vaak nog niet veel, kun je naar je eigen hand zetten en kan je wat sneller mee aan de gang.
Ben je ook weer een jaar minder kosten kwijt, want ookal is het een veulen, zo'n beestje vreet wel door, moet wormenkuren, hoefsmid, dierenarts etc etc.
En dat tikt wel aan in die paar jaar dat je er nog relatief weinig mee kan doen

( ik ben iemand die altijd op de centjes let Knipoog )


Nouw ze gaat bij een kennis op t land tot 2jr en dat kost me dus niet zoveel als een pensionstal. En dan komt dus alleen de hoefsmid, wormenkuren etc. der bij.. maar die kosten deel ik samen met mijn ouders dus dan valt het wel mee..

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:26

2 jaar lang op een land... dacht je dat in de winter dat land nog veel voedingswaarde heeft ?
Komen nog ruwvoerkosten bij.
Vergeet de veearts niet, entingen en beestje kan iets krijgen.
Je moet het zelf weten, ik noem alleen even de kosten die je zal krijgen tegen iets waar je nog weinig mee kan doen.

Maar goed, als ik je zo hoor heb je maar 1 ding in je kop en dat is dat veulen, je slaat namelijk alles in de wind wat er maar enigzins afkeurend gezegd wordt Knipoog

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:28

Ik vind ook dat het omgaan met paarden net zo leuk kan zijn als het rijden zelf. En je kan haar natuurlijk al wat dingetjes leren.

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 19:28

's winters staat ze alleen overdag op t land.. mits het weer slecht is en gewoon 's nachts op stal hor Hyper! En het is indd mijn droom een veulen te hebben dus zal dr ook alles aan doen... kijk ik vroeg jullie wat te doen emt dat verhaal... en niet of ik een veulen moet kopen of niet....

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:29

youngster schreef:
Ja en dan?? Kan je er ruim 2 jaar naar gaan kijken.. Dat is niet leuk hoor, wordt je echt zat..
Koop gewoon een leuke pony die al wat kan, kan je er zo mee wegrijden, geloof mij, heb je echt veel meer plezier aan....

.
Hoi, ik wil je wel vertellen dat ik het noooit zat ben geworden om naar eenopgroeiend veulen te kijken, het is prachtig wat je daar me kan doen en leren. Lachen
kun je helemaal naar je eigen hand zetten, opvoeden hoe jij wilt, bouw je echt een band mee op. Met een ouder paard ook wel, maar dit is gewoon anders denk ik.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:29

Je kan haar anders ook wel tot haar 3e jaar laten staan denk ik, je kunt er met 2 toch nog niet oprijden/longeren en dan kan zij lekker verder groeien daar met haar vriendjes, toch? Beter dan op je 2e in een box/stal uit te groeien. Misschien heb je andere ideetjes daarover, dat kan natuurlijk

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 19:30

corinec schreef:
Ik vind ook dat het omgaan met paarden net zo leuk kan zijn als het rijden zelf. En je kan haar natuurlijk al wat dingetjes leren.

Ik vind heel vaak het verzorgen en wandelen met een beessie nog leuker dan het rijden hor. Niet dat ik geen rijtype ben.. want dat is absoluut niet zo.. ik hou ook van rijden uiteraard.. maar als t moet kan ik egt wel zonder...sommige mensen kennelijk niet Tong uitsteken

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 19:31

santerra"]
[quote="youngster schreef:
Ja en dan?? Kan je er ruim 2 jaar naar gaan kijken.. Dat is niet leuk hoor, wordt je echt zat..
Koop gewoon een leuke pony die al wat kan, kan je er zo mee wegrijden, geloof mij, heb je echt veel meer plezier aan....

.
Hoi, ik wil je wel vertellen dat ik het noooit zat ben geworden om naar eenopgroeiend veulen te kijken, het is prachtig wat je daar me kan doen en leren. Lachen
kun je helemaal naar je eigen hand zetten, opvoeden hoe jij wilt, bouw je echt een band mee op. Met een ouder paard ook wel, maar dit is gewoon anders denk ik.
[/quote]
Ik denk daar dus precies hetzelfde over OK dan!

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 19:31

Cheveyo schreef:
Je kan haar anders ook wel tot haar 3e jaar laten staan denk ik, je kunt er met 2 toch nog niet oprijden/longeren en dan kan zij lekker verder groeien daar met haar vriendjes, toch? Beter dan op je 2e in een box/stal uit te groeien. Misschien heb je andere ideetjes daarover, dat kan natuurlijk

Ik laat dr zowieso tot haar 2e op het land.. en daarna weet ik nog niet of ik dr nara een pensionstal doe of daar laat...

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 19:43

Sweet_Angel der veulen krijgt mijn veulen der ook als vriendje bij.. en wij vinden het gewoon geweldig om te kijken naar prutsmuts het groter word, hoe hij zich aan je gaat binden en noem het maar op. en wij zijn ons der natuurlijk heus wel van bewust dat het in de jaren dat je niet kan rijden ook geld gaat kosten.. maar dat hebben wij der echt wel voor over.. Dus als jullie nou gewoon haar advies kunnen geven over de gestelde vraag.. Wat zij moet gaan doen met dat veulen waar het over gaat.. dan heeft ze daar nog wat aan.. want zo schiet het niet echt op natuurlijk