Merrie zomaar hengstig?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

bloemkooltje

Merrie zomaar hengstig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 13:26

Ik ben afgelopen zondag samen met vriendinnen gaan rijden. Zij op hun ruinen en ik op een merrie. Ik rijd pas sinds kort op deze merrie, ze is 3,5 en voor de 6 of 7 keer ging ze naar buiten. Behalve haar stalgenoot (ook ruin) is ze niet echt gewend aan andere paarden. Tijdens het rijden vond ze de ruinen erg interessant en hinnikte een keer toen er eentje te dichtbij kwam. Op een gegeven moment stonden we stil. Ik weet niet meer precies wta er gebeurde maar schijnbaar kwam ik te dicht met haar bij de ruin: Ze gaf een gil, trapte achteruit en spoot naar voren. Het leek erop dat ze hengstig was..

Is dit echte hengstigheid van de merrie? Ze piept niet tegen haar stal/weidegenoot of krijgt hengstige trekjes bij hem in de buurt. Komt dit dan omdat ze ineens te maken heeft met twee vreemde ruinen?

Kun je op deze manier hensgtighied opwekken? Door een merrie bij een vreemde ruin/hengst in de buurt te zetten?

*\o/* *\o/*

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:58

Wij hebben ook een ruin op stal staan en als Goldy bij hem in de buurt komt gaat ze ook altijd zo reageren. En dat is ook zo wanneer ze niet hengstig zou moeten zijn. Maar ja het is, vooral als je de merrie nog niet zo lang kent moeilijk te zeggen wanneer ze echt hengstig is en wanneer niet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie