Kan jou paard dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Kan jou paard dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 22:04

Vandaag vond ik het heerlijk weer. Op de wei staat geen gras (althans, de wei waar ze op mogen) dus besloot ik Hon aan de longeerlijn op het veldje langs de bak te zetten. Vastgebonden aan een picknicktafel Haha!
Een stalgenoot keek me vreemd aan, dan zit ie straks in de knoop!
Ja, en?
Mocht hon in de knoop komen blijft ze wachten, met een blik van: Hey vrouwtje, help eens, ik zit vast...
Met Jamaica zou ik het niet aandurven omdat ik denk dat ze in paniek raakt als ze in de knoop komt, maar met Hon? Als die over het touw zit en merkt dat ze niet verder naar voren kan, zet ze een paar stappen terug en kan ze weer verder...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:09

Zo heeft Lisa een keer met haar staart vast gezeten in een boomtak.
Wij hebben in ieder weiland een bosrand van ongeveer 30 meter diep, ze staan daar best veel in en op een gegeven moment zat mevrouw dus vast.
Ze is gelukkig niet gaan trekken maar stond gewoon rustig te wachten tot we haar kwamen bevrijden

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:13

Ik heb ooit iets soortegelijks meegemaakt met Evita. Ik weet niet meer wat ik bezig was, maar ik was iets in de wei aan het doen (die kaal was) en ik had een hooizak aan de kant gehangen. Maar met wat liggen trekken en spelen had mevrouw de zak(die ik stom genoeg niet strak genoeg had vastgemaakt Frusty ) tot op kniehoogte gekregen. Toen ik plotseling mijn rug draaide, zag ik dat ze met haar been was aan het dabben, en ja hoor met haar hoef in de zak terechtkwam, wat dus wil zeggen dat ze er hem er niet meer uitkreeg. Eerst ging er een golf van paniek door me heen, wat als ze nu zou proberen trekken? ze zou haar eigen benen nog afrukken schoot het door mijn hoofd. Dus ik zo kalm mogelijk naar haar toe terwijl ik heel kalm tegen haar praatte. Mevrouw wou haar hoef wegtrekken, maar voelde dat het niet kon en bleef daar rustig met haar been hangen totdat ik aankwam. Ik heb haar toen heel voorzichtig uit haar positie bevrijdt, ze heeft al die tijd geen enkele kick gegeven en ze stond er zo van: hé baasje, kom mij eens helpen Lovers maar ik had mijn lesje ook wel geleerd, ik als ik nog ooit een hooizak ophang controleer ik dat ik hem tegoei heb opgehangen.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

prompter

Berichten: 11034
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:15

Wij gingen een keer met Rain in een geleende trailer naar Duindigt, waar een hooinet in hing. Daar ter plaatse eerst de spulletjes even bij elkaar zoeken, Stuart trok zijn uitrijpak aan dus we hadden even niet op Rain gelet die nog in de trailer stond (voorste deurtje open), kijken we, staat hij met zijn VOET IN HET HOOINET!!!!! Sufferds die we zijn dat we dat niet weggehaald hebben....

Maar hij, destijds driejarige hengst, stond heel rustig te kijken op een manier van "kan iemand me even uit deze vervelende situatie halen?"

Pfoe, dan prijs ik me gelukkig dat hij zo laconiek is - en Hon dus blijkbaar ook Stef

Afbeelding
Afbeelding A mind is like a parachute - it works best when it's open Afbeelding

Extremely rare and Beyond Compare

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:16

ik heb ook 1 keer iets gehad..de shet van mirzam hier op bokt..stond toen bij mij op de wei..mevrouw had zichzelf vast kunnen wurmen met haar halster aan de boom ofzow..ik zag haar worstelen en dat ze vast zat...
dus was ik zo vriendelijk om er even te helpen Haha!

Karaat_the_newforest op Instagram

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:18

Saskia9 schreef:
ik heb ook 1 keer iets gehad..de shet van mirzam hier op bokt..stond toen bij mij op de wei..mevrouw had zichzelf vast kunnen wurmen met haar halster aan de boom ofzow..ik zag haar worstelen en dat ze vast zat...
dus was ik zo vriendelijk om er even te helpen Haha!

wist ik niet eens.. Verward Knipoog

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:19

Ik weet het niet, ik heb met Kia nog nooit meegemaakt dat ze vast zat. Ik heb het wel eens bij mijn verzorghaffie gehad. De haffies logeerden toen bij ons thuis en daar stonden ze in een wei omheind met schapengaas. Toen ik de volgende morgen kwam stond madam daar met haar hoef vast in het schapengaas. Hoe ze daarin vast is gekomen is mij nog steeds een raadsel, maar ze stond echt zo met haar voetje omhoog te kijken van 'he he kom je daar eindelijk, je had ook wel eens wat eerder mogen komen hoor!!' *LOL*

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:21

Ozep heeft vorig jaar op wedstrijd zijn hele been door een opstapbeugel van de trailer gehaald...
Lovely en Lab waren getuigen, incluis een paar mensen met wie we een praatje stonden te maken. Die mensen raakten half in paniek, Ozep trok echter een keer of drie maar bleef met zijn hoef haken. Hij zette zijn voet weer op de grond, nam de hele situatie een keer goed op, maakte een balerina punthoefje en haalde heel netjes zijn been weer terug.
Cooool paard Haha!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:22

Ik vrees dat mijn paarden helemaal over de rooie zouden raken...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:24

Ohja, ik vergeet te vertellen dat Ozep een paar maanden later zijn mooie zo goed als nieuwe Stubben halster aan gort trok, omdat ik de klep van de trailer omlaag deed Haha!

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:25

ik had röskva een keer aan een hek vast gezet en toen heeft ze zo raar gedaan (heb het niet zien gebeuren) dat ze met het halstertouw achter haar ijzer van haar voorbeen zat....
en gelukkig bleef ze staan, want anders hing ze zichzelf op. ze bleef rustig wachten tot ik haar hielp: het enig wat kon was het touw doorsnijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:27

Sjuimpje"]
Cooool paard Haha!
[/quote]
Dat moet de Gelderse invloed zijn Schijnheilig

[quote="Sjuimpje schreef:
Ohja, ik vergeet te vertellen dat Ozep een paar maanden later zijn mooie zo goed als nieuwe Stubben halster aan gort trok, omdat ik de klep van de trailer omlaag deed Haha!

Tja, en dat is dus de andere kant van zijn bloedvoering Extreme duivel

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:29

Ik denk dat Irish in Ierland aan de pen heeft gestaan. Ik kan haar ook rustig loslaten met een halstertouw eraan! Veel mensen schrikken dan en zetten haar voor me vast Verward met de mededeling je paard is ontsnapt! Maar als ze erop gaat staan tilt ze gewoon haar voet op en gaat ze verder

Tancreda4

Berichten: 24008
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:30

Wel dat Wodka in stal vast lag. Dat is wel tig keer gebeurd, mister bleef gewoon heel rustig liggen.
Zag een keer dat het gebeurde, hij rolde om, lag met zijn pootjes vast tegen de muur, kon niet opstaan. Maar hij ging er gewoon bij pitten Rolleyes Hij veroerde geen vin, mischien vond heij het zelfs lekker liggen Verward

Genderose raakte in paniek toen ze in de knoop kwam met het touw en er druk op kwam te staan (gelukkig brak het touw...)

Een keer Tancreda met bandages losgegooid,... Voor raakt er eentje los...
Mijn meisje bleef heel rustig, stopte toen ik ho zei (na een keer gestruikeld te hebben) en keek me echt zo aan van: WHAT? Tong uitsteken

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:34

Ik heb nog nooit meegemaakt dat smiles vast zat.
Eén keer is hij gevloerd, m'n moeder had hem te lang vastgezet en met een gewone knoop, hij is even zonder toezicht geweest en is toenlanguit gevallen, toen hij merkte dat hij niet overeind kon komen bleef hij rustig liggen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:38

Een fjord bij ons op stal gaat altijd als die vast staat aan de box met zijn been maaien zodat die vast komt te zitten achter de buis waar de dekens aan hangen....hij blijft ook erg rustig staan totdat die bevrijdt is.
Maar dit gebeurt ook 4 keer per keer dus hij zal er wel aan gewend zijn ofzo Haha!

Par had verleden keer haar voorbeen over het hek van de paddock gewurmt, ik zag het gebeuren en zag madame al meteen een onee help paniek stemming krijgen.
Sta je dan als grote meid aan de andere kant van het erf te roepen, ho maar meissie, baasje komt er aan, niet trekken hoor, hij komt wel weer los hohohohoho, rustig aan....ppfffff
Gelukkig was ze zo verbaasd naar mijn gekke optreden aan het kijken dat ze dan ook neit verder trok en geduldig wachtte tot ze bevrijd was Tong uitsteken

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:45

Ik liet mn lease paard ( Haflinger) na het rijden nog wel eens in de bak, zodat ie lekker kon rollen.
Op een dag had ik het halstertouw losgemaakt van het halster en gelijk ging ie plof neer......
Mmmmmmmmmm lekker rollen dacht ie... maar hij was zo kort bij de bakrand gaan rollen, zodat zijn achterbenen vast bleven haken onder de bakrand. Lag ie daar op zn rug als een tonnetje met een blik van Heeeelp.
Dus ik heel voorzichtig zn beentjes terug vouwen, gelukkig raakte ie niet in paniek, maar die blik in zn ogen naar mij toe.... dat zal ik nooit vergeten.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:47

De Shet van mijn dochter staat in de zomer vaak aan een touw ergens waar er gemaaid moet worden. Een doodenkele keer zet hij zichzelf klem en dan roept hij me zodat ik hem weer kan bevrijden.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:48

chantal_cs schreef:
Ik vrees dat mijn paarden helemaal over de rooie zouden raken...


Ja, de mijne ook Scheve mond

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:58

Je wilt niet weten hoe vaak Tiko vast gezeten heeft. Dat krijg je als hij overal doorheen wil Schijnheilig Maar ook hij raakt niet in paniek, maar blijft heel zielig kijken tot hij bevrijd wordt. Het enige waar hij van in paniek raakt is als hij zijn hoofd vast zet (door bijv. onder z'n eigen touw door te duiken).

Regina zou ik het niet bij aandurven, vrees dat die compleet in paniek raakt als ze vast komt te zitten.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:06

Ik denk dat het bij Liberty wel zou kunnen, dat aan een longeerlijn vastzetten aan een picknicktafel. Ik ga het alleen niet testen voor alle zekerheid... Bij mijn vorige pony kon het iig zeker weten wel, heb ik ook wel eens gedaan.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:21

Jordy kan ik ook zo vastzetten, die raakt niet zo snel in de knoop, en mocht het gebeuren dan raakt hij niet in paniek.
Wat irish_lady ook al noemt, op het halstertouw gaan staan, hij tilt dan gewoon zijn voet op en wandeld verder.
Als we lange buitenritten maken, houden we ook vaak even pauze, dan staat hij ook aan een lijn vast. Draait die om zijn benen o.i.d., draait hij gewoon net zo lang terug tot hij er weer uit is.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:22

Zo heeft mijn paard een keer aan een touwtje gestaan en zichzelf vervolgens gedraaid tot rollade en daar nu nog de littekens van op zn been staan.......
Nee mij paard kan dat niet!!
Misschien die shet wel maar ik heb dat vorig jaar met mijn leen-shet gedaan en die raakte echt in paniek. Een rollade in paniek... Was wel grappig om te zien (achteraf; als ik eraan denk moet ik er om lachen toen was ik vooral bezig met losmaken...)

Mijn paard heeft ook wel staan steigeren in zn box en dan kwam hij weleens met zn been in de voerbak of de drinkbak of beide Haha! en dan was hij altijd wel heel koel en rustig en dan haalde hij ze dr zelf weer uit...

Lovers Estragon & Herlando Lovers

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:40

Ons paard heeft wel eens, héél gevaarlijk, met z'n onderkaak in de stijgbeugelriem vastgezeten. Gebeurde met opzadelen en blijkbaar probeerde hij erin te happen (speels paard en niet kort genoeg vastgezet, stom dus Bloos ). Hij bleef rustig staan en nog voor ik de singel los had brak de riem al. Ik was me achteraf wel rotgeschrokken.

Aan de andere kant pakte hij buiten ook wel eens een afgevallen tak van de grond waarvan ie zich dan weer rot schrok. En dan natuurlijk van schrik vergeten om die tak weer te laten vallen he?

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:40

Karel de fries kan dit ook. Die blijft ook wachten tot je hem komt helpen. Hij heeft ook al een keer met een stellage om zijn nek gehangen enzo.
Kas die raakt helemaal in paniek, maar daar doen we dit soort dingen dan ook niet mee Knipoog

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam, LisaaSophie en 73 bezoekers